Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ThomasVJ
Hej kloge hoveder O_O

Jeg håber i kan hjælpe med et par spørgsmål.

Min situation er den at jeg stort set kun ser DR, DR2 og TV-2. Jeg bor i Vangede, ikke langt fra Gladsaxe hvor der står en sender. Ifølge dækningskortet på digi-tv er mit område dækket.
Jeg har ikke mulighed for at montere en DVB-T antenne udendørs. Jeg har lige nu analogt signal igennem kabel leveret af tdc/yousee (grundpakken), men har ingen intentioner om at betale tdc yderligere for at modtage de 3 kanaler digitalt.

Mit TV, et Samsung PS50Q96HD, har indbygget DVB-T tuner og så vidt jeg lige kan gennemskue (ret mig hvis jeg tager fejl, tak) er alt hvad jeg behøver en DVB-T antenne for at modtage de førnævnte tre kanaler digitalt.

Jeg leder altså efter en DVB-T kompatibel antenne som jeg kan have stående indendørs, eventuelt i et vindue vendt mod Gladsaxe. Skal jeg bare vælge den billigste eller er der specielle modeller/forhold jeg skal sigte efter?

Jeg har lige nu kig på denne. Er den OK, eller findes der bedre alternativer?

På forhånd tak!

/ThomasVJ
Af dkscan
Du behøver ikke at betale ekstra til YouSee for at se de nævnte kanaler digitalt. De er allerede indeholdt i det signal du får. Men det kræver et tv med indbygget DVB-C tuner eller en løs boks.

Vangede er så tæt på Gladsaxe-senderen, at en vilkårlig stueantenne formentlig kan bruges.