Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lance52
Hej

Om jeg så fik 40% på en Viewsonic ville jeg ikke vælge den. De var gode til at lave trinitron skærme, men de flade er Samsung de bedste til. Jeg har haft min 910T i snart 2 år, og skulle jeg skifte den ud i dag blev den med samsung 970P. Den er både smuk og vel nok den bedste skærm der findes. Hilsen E.C.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der kommer snart en test af Viewsonics model her på siden, så hvis du kan vente så længe, så er der ekstra hjælp at hente der.

Jeg er dog ikke enig i kritikken af Viewsonic - de laver nogle ganske fortrinlige produkter og ofte er deres gamerskærme bedre end Samsungs. Samsung har dog den fordel at de selv producerer panelerne til deres fladskærme hvor Viewsonic må købe dem af andre. Derfor er der måske oftere pixelfejl på en Viewsonic end på en Samsung.

Samsung 970P er desuden ikke den perfekte skærm - den har nogle meget markante fejl, såsom dithering, som jeg også har skrevet om i vores panelteknologi-sektion.
Brugeravatar
Af hightower
Jeg har haft 3 Viewsonic fladskærme og ingen af dem havde pixelfejl. Når du kan få 30% på overstående skærm, ville jeg tage sådan en uden større betænkningstid. Jeg er helt enig med Yakken - det er ganske enkelt uvidenhed at sige Samsung er bedre end Viewsonic uden videre.
Af Mumtaz
Hvilke af viewsonics modeller vil i vælge ?

både udfra design og pris

på forhånd tak
Brugeravatar
Af hightower
Hvis det skal være widescreen (og det skal det vel :) ) så den som du selv linker til, ellers skal du ned i en 19" og der har Viewsonic ikke de pæneste skærme set ud fra et design-mæssigt synspunkt. Men der er da også andre alternativer end lige Viewsonic; fx. Samsung 940BW. Det du bare skal gøre dig klart, er om du vil have en 19" eller 20" - der er en pæn forskel i opløsningen (1440x900 mod 1680x1050) hvilket jo både kan være en fordel og ulempe.
Af Mumtaz
Umiddelbart gør det ikke forskel. skal blot udfra design, billede og pris være nogenlunde fornuftigt, så gør det ikke noget om det er 19 eller 20.

på forhånd tak
Brugeravatar
Af hightower
Viewsonic VX2025wm.