Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Thorup
Jeg havnede i den uheldige situation at mit TV blev taget i julen, og jeg nu har fået penge fra forsikringen. Jeg skal ud og have et nyt nu, og jeg er kommet voldsomt i tvivl om hvilket jeg skal købe.
Eftersom jeg er en fattig studerende og derfor har en lille lejlighed, regner jeg ikke med at skulle have en så stor skærm. Sidder 2½-3 meter derfra, så en 32" skærm burde være optimal?
Jeg har tidligere kigget på Sony V4500, som jeg også var ret besluttet på at købe. Men efter at kigge herinde, så kan jeg se px80 er ret anbefalet. Hvor stor er forskellen på disse fjernsyn?
Eneste grund til jeg ikke har købt px80 er nok at jeg synes 37" lyder voldsomt nok. Det er jo flere tommer end jeg har kvm ;-)
Men i løbet af et år eller 2 regner jeg med at flytte ud. Så kunne det måske være rart nok at have et større fjernsyn?
Min antenne består af en alm antenne, der er intet kabel tv pt. Ved ikke om det kommer, men digitalt kabel tv er ikke noget must

Som I nok kan se er jeg virkelig i syv sind.. Og I må da gerne komme med flere indskud end lige de 2 modeller jeg har nævnt her

Håber nogen kan hjælpe :)
Af Ponduus
Jeg går ud fra at dine behov ikke kræver det vilde? Så ud fra det vil jeg anbefale dig et PX80. Angående størrelsen så vil du fortryde inderligt at købe et 32" i den afstand. Mit 37", med samme afstand som dig, er alt alt for lille. Så mit råd ville være at gå efter et 42PX80 mens de stadig er til at få :)

Jeg ved ikke hvor stort dit budget er, men du kunne eventuelt også vente på de nye modeller. Om de så er de ekstra penge værd skal jeg ikke kunne sige endnu :)
Af Thorup
Mit budget ligger ca i de 5500 kr.

Men det er godt nok et ordentlig fjernsyn. Men mon ikke jeg nok skal finde ud af det ;-)

Hvilket ophæng skal med til sådan et? Da jeg har hørt en plasma skærm er noget tungere skal der vel et ordentlig et med :)
Brugeravatar