Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Thorup
Jeg havnede i den uheldige situation at mit TV blev taget i julen, og jeg nu har fået penge fra forsikringen. Jeg skal ud og have et nyt nu, og jeg er kommet voldsomt i tvivl om hvilket jeg skal købe.
Eftersom jeg er en fattig studerende og derfor har en lille lejlighed, regner jeg ikke med at skulle have en så stor skærm. Sidder 2½-3 meter derfra, så en 32" skærm burde være optimal?
Jeg har tidligere kigget på Sony V4500, som jeg også var ret besluttet på at købe. Men efter at kigge herinde, så kan jeg se px80 er ret anbefalet. Hvor stor er forskellen på disse fjernsyn?
Eneste grund til jeg ikke har købt px80 er nok at jeg synes 37" lyder voldsomt nok. Det er jo flere tommer end jeg har kvm ;-)
Men i løbet af et år eller 2 regner jeg med at flytte ud. Så kunne det måske være rart nok at have et større fjernsyn?
Min antenne består af en alm antenne, der er intet kabel tv pt. Ved ikke om det kommer, men digitalt kabel tv er ikke noget must

Som I nok kan se er jeg virkelig i syv sind.. Og I må da gerne komme med flere indskud end lige de 2 modeller jeg har nævnt her

Håber nogen kan hjælpe :)
Af Ponduus
Jeg går ud fra at dine behov ikke kræver det vilde? Så ud fra det vil jeg anbefale dig et PX80. Angående størrelsen så vil du fortryde inderligt at købe et 32" i den afstand. Mit 37", med samme afstand som dig, er alt alt for lille. Så mit råd ville være at gå efter et 42PX80 mens de stadig er til at få :)

Jeg ved ikke hvor stort dit budget er, men du kunne eventuelt også vente på de nye modeller. Om de så er de ekstra penge værd skal jeg ikke kunne sige endnu :)
Af Thorup
Mit budget ligger ca i de 5500 kr.

Men det er godt nok et ordentlig fjernsyn. Men mon ikke jeg nok skal finde ud af det ;-)

Hvilket ophæng skal med til sådan et? Da jeg har hørt en plasma skærm er noget tungere skal der vel et ordentlig et med :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De fleste ophæng angiver hvor tungt TVet må være. Ja, et plasma-TV vejer noget mere end LCD-søsteren, men SÅ tungt er det nu heller ikke. Mit eget 50" vejer ca. 30 kg, og 42PX80 vejer ca. 28 kg.
Af Thorup
Takker mange gange :)

Nu så jeg så at Getmore havde den billigst på nettet, men i mine timers søgen herinde har jeg set mange negative ting om dem..

Lcdplanet har den til 1 kr ekstra, men dem kender jeg endnu mindre til. Nogen der har noget at sige der? Eller er det bare at forsøge?
Af MR.BARCA
Thorup skrev:Takker mange gange :)

Nu så jeg så at Getmore havde den billigst på nettet, men i mine timers søgen herinde har jeg set mange negative ting om dem..

Lcdplanet har den til 1 kr ekstra, men dem kender jeg endnu mindre til. Nogen der har noget at sige der? Eller er det bare at forsøge?
cinemagic.dk har den på lager, det er en butik man kan stole på, der ville jeg købe hvis jeg var dig.
Af Thorup
Problemet ligger bare lidt i at de er 500 kr dyrere end de 2 andre.
Hvis Getmore slet ikke er til at stole på, så vil jeg gerne smide de 500 kr efter dem, men hvis jeg lige så godt kan lave en deal med Getmore, så vil jeg gerne spare de 500 kr. Er lidt presset på området, julen var hårdere end beregnet.

Takker for hjælpen so far
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
LCDplanet ville jeg, til enhver tid, vælge frem for Getmore. Rasmus (indehaveren af denne side) har vist gode erfaringer med dem.