Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hmm har med bekymring læst omkring afvikling af plasma produktion. Især Pioneer Kuro.

Synes ikke pt. jeg mangler et nyt TV men er da meget bevidst om at hvis det skulle være er der intet andet end KURO jeg kan leve med.

Men spørgsmålet er så om man om 2 år ca. vil have problemer med at opstøve en plasma skærm i samme kvalitet som KURO.

Mao. skal man skynde sig at hamstre et KURO eller kan man forvente at eks. vis panasonic på det tidspunkt kan levere noget på samme niveau ?
Af nAlen
Jeg ville nok slå koldt vand i blodet..

Jeg kan simpelthen ikke andet end tro på, at indenfor et tidsrum på to år, vil andre som minimum være hvor pioneer er idag..

Naturligvis er det synd og skam de lukker ned, og kunne ha været fedt at se hvor de havde ført deres teknologi hen over den givne periode, men 2 år er godt nok lang tid, og så langt er konkurrenterne jo heller ikke bagefter :)

Vil umiddelbart tro du får en plads i gummicellen, hvis du farer ud og køber en 4-5 pioneerskærme nu, af frygt for at ingen når dem til sokkeholderne om 2 år :D
Brugeravatar
Af nightrhyme
hehe tak for svar. ville nok nøjes med at købe et

Er dog ikke helt overbevist da alle producenter synes at optimere mere og mere og skide på kvalitet.

Den kvalitet Panasonic pt. kan præstere er efter min mening uacceptabel. De synes at fokusere på et billigere segment istedet for at lave kvalitet uanset pris...
Mon ikke de vil blive ved med det..

Undrer mig desuden at KURO ikke er en mega pengemaskine da det jo er det eneste TV der er værd at kigge på.
Af Illgor
#0 - Desværre så er den generelle tendens at folk ikk ønsker at ofre særlig mange penge på tv.
MEn, så vidt jeg forstår så skulle Pioneers hemmeligheder vist være på vej til Panasonic og muligvis blive implementeret i 2010 lineup. Så hvem ved, måske ser vi Pioneer standart hos Pana til næste år.
MEn lad os nu se hvad de nye pana modeller kan præstere.

En helt anden ting er jo OLED, som måske ikke om 2 år, men måske 4-5 år nok vil dominere en hel del af markedet for folk som vil give penge - og mon ikke vi så vil se skærme som kan overgå selv Pioneer idag!
Brugeravatar
Af nightrhyme
Tak for dine overvejelser..

Det har du nok ret i.

Dog sørgeligt med tendensen at folk ikke ønsker at ofre særlig mange penge på tv eller for den sags skyld monitorere.

Fatter det ikke. Jeg er bestemt ikke rig eller for den sags skyld særligt godt lønnet men ville da hellere spare sammen til nogen ordentligt end at sidde og kigge på et middelmådeigt LCD tv eller TN panel når vi snakker monitorere ;;)
Af xcardman
Det kan jeg kun give dig ret i, mange skriver de har et super billede på et billigt lcd tv. Men kun fordi de ikke hvordan et ordenligt billede skal se ud
Af dk_akj
xcardman skrev:Det kan jeg kun give dig ret i, mange skriver de har et super billede på et billigt lcd tv. Men kun fordi de ikke hvordan et ordenligt billede skal se ud

Jamen hvis hr og fru DK er glade for deres lowend LCD så er der så nogen grund til at koge mere pis på det ?? Hvis de er glade for deres TV og vi er glade for vores superduperhighend plasma så ser jeg ikke nogen grund til at være sur :-)

/Anders
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
dk_akj skrev:Jamen hvis hr og fru DK er glade for deres lowend LCD så er der så nogen grund til at koge mere pis på det ?? Hvis de er glade for deres TV og vi er glade for vores superduperhighend plasma så ser jeg ikke nogen grund til at være sur :-)
/Anders
Du har vel forstået, at grunden til at Pioneer stopper med at lave deres "high-end plasmaskærme" netop er fordi Hr. og Fru Danmark stiller sig til tåls med et middelmådigt billede på et TV til 3000 kr. fra Bilka?

Kvalitet koster og den brede befolkning er desværre blevet forvænt med, at priserne på fladskærme skal være så lave, at det nærmest er umuligt at hive en avance ind uden at slække på kvaliteten.

Jeg synes bestemt også det er trist, at dette tvinger føreren på TV-markedet til at dreje nøglen om.
Af dk_akj
yakken skrev:
dk_akj skrev:Jamen hvis hr og fru DK er glade for deres lowend LCD så er der så nogen grund til at koge mere pis på det ?? Hvis de er glade for deres TV og vi er glade for vores superduperhighend plasma så ser jeg ikke nogen grund til at være sur :-)
/Anders
Du har vel forstået, at grunden til at Pioneer stopper med at lave deres "high-end plasmaskærme" netop er fordi Hr. og Fru Danmark stiller sig til tåls med et middelmådigt billede på et TV til 3000 kr. fra Bilka?

Kvalitet koster og den brede befolkning er desværre blevet forvænt med, at priserne på fladskærme skal være så lave, at det nærmest er umuligt at hive en avance ind uden at slække på kvaliteten.

Jeg synes bestemt også det er trist, at dette tvinger føreren på TV-markedet til at dreje nøglen om.
Jo, og det samme lider B&O under, men det er altså ikke hr og fru DK's skyld, det er udelukkende deres egen og deres forhandleres skyld.
De har ganske sovet i timen, hvornår har vi sidst set en TV reklame fra Pioneer ? Spørg 10 tilfældinge mennesker: "Hvad er vigtigst, dybt sortniveau eller høj kontrast", 9 ud af 10 svarer høj kontrast, og det gør de fordi de ikke surfer nettet tyndt efter viden, de går i Bilka, bliver mødt af en flink flink sælger der sælger dem et LCD tv (han har faktisk selv samme model derhjemme) og alle undtagen highend producenterne er glade.
Havde Pioneer ofret penge på at komme ud med budskabet om hvorfor man skal vægte sort frem for kontrast så havde det måske set anderledes ud idag.

/Anders
Af Illgor
Det er rigtig Anders. Det er næsten synd at se så mange (læs at ikke alle da jeg godt ved nogle godt kan deres kram) ekspedienter især i store kæder som expert og fona fortæller folk noget direkte forkert.
Men man kan jo heller ikke kun sige det er deres skyld da de er nødt til at tage forbrugernes krav med - og det er prisen. Hvis hr og fru dk kommer ind og vil ha et tv til 4k, så er der bare ikke så meget at gøre ved det.

Men helt klart - der er nok nogle der har stået og sovet lidt i timen. Og det er jo åbenbart ikke helt umuligt at sælge highend tv, for Panasonic er jo faktisk ikke ligefrem på tilbagegang på deres plasmaTV.
Af lennon
Illgor skrev:
Men helt klart - der er nok nogle der har stået og sovet lidt i timen. Og det er jo åbenbart ikke helt umuligt at sælge highend tv, for Panasonic er jo faktisk ikke ligefrem på tilbagegang på deres plasmaTV.
Ja, det er så lige det ? Jeg frygter lidt,at producenterne denne gang pimært har brugt krudtet på design, tynd tyndere,indbygget tivoli osv osv.
Af Illgor
tja, hvis det er det som skal til for at bevare kunderne, så må du jo også bruge tid på det! Tror du har ret i at en del er pling pling, men vi kan jo så bare håbe at billedet også bliver forbedret lidt hen ad vejen...
Ideelt skulle det jo være anderledes..men hvor ofte er det ideelt - så havde vi jo heller ikke haft windows osv... :p
Af dk_akj
lennon skrev:
Illgor skrev:
Ja, det er så lige det ? Jeg frygter lidt,at producenterne denne gang pimært har brugt krudtet på design, tynd tyndere,indbygget tivoli osv osv.
Hvorfor skulle de fokusere på andet ? Det er jo det 9 ud af 10 vil have.

/Anders
Brugeravatar
Af nightrhyme
yakken skrev:
/Anders

Præcis Yakken. Så sørgeligt at flertallet uden videre stiller sig til tåls med middelmådig kvalitet. Så et nyt samsung 37" lcd hos et familie medlem. Havde vist kostet 7k i Bilky. Det kunne måske bruges som fugleskræmsel hvis det viste et dødningehoved men ellers så jeg ingen anvendelses mulighder i det... en smule overdrevet. Men alligevel.

Så belsatende at flertallet skal ødelægge det for os andre.
dk_akj skrev:
lennon skrev:
Illgor skrev:
Hvorfor skulle de fokusere på andet ? Det er jo det 9 ud af 10 vil have.

/Anders
Har flertallet altid ret ? ;;)

Hmm jeg hælder mere og mere til at hamstre mig et Kuro inden de forsvinder. Orker ikke den samme ballade som jeg har været igennem med lcd monitorere.
Sikke meget skrammel der findes derude også selvom man er villig til at betale 20000kr for en 24" 1920 x 1200 hvilket jeg gladeligt ville hvis lortet bare var iorden ;) suk

Heldigvis har jeg dog fundet en del ligesindede i forskellige fora. Så kan vi udveksle erfaringer om middelmådige produkter *lol*

Undskyld hvis jeg fremstår lidt vred. Men bliver sgu så ærgelig over denne anti-kvalitets markedskraft der sniger sig ind

Hvornår vil i tv vidende gutter vurdere som værende sidste udkald for at købe et Pioneer PDP-LX5090H ?