Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lbjerring
Jeg overvejer om jeg tør købe en plasma skæm pga. burnin problemerne. Så spørgsmålet er hvor stort er problemet ?

Jeg har hørt nogen snakke om TV3 logo der er brændt fast efter 3 måneder, mens andre fortælle det kan stå på tekst tv en hel dag uden problemer. Jeg benytter MS media center og alt TV bliver set via dette. Det betyder også det samme menu billede kan stå på skærmen i flere timer. Ungerne kan også trykke pause, forlade stuen og glemme alt om TV'et.

Så hvor stort er problemet ?
Af red_martians
man kan beskrive dette fænomen på mange måder. Men har du haft et billedrørsfjernsyn, hvor du aldrig har oplevet det, så skal der ca. 5-10gange så meget til før at panasomics palsmaskærme arter sig på samme måde. og ldit mindre med konkurrenterne.
Så har du aldrig haft det, så får du det ret sikkert aldrig.
billedrørskærme er grundlæggende bygget på samme teknik som plasma. De deler derfor mange af de samme problemer og fordele. En af dem er "bund-in"
Af HEmaN2730
Låner lige din tråd overvejer nemlig også at købe en 42PX80..

Hvis det sker, og det ikke er til at få væk, hører det så ind under den 24 måneders reklamations ret hos Getmore A/S ?
Brugeravatar
Af Kasper-Hingebjerg
Hvis du er så uheldig at få burn-in i din panasonic skærm er det ikke dækket af de 24 måneders reklamationsret, hverken hos getmore eller nogle andre steder. Nogle butikker tilbyder en forsikring som dækker det, men det er efter min mening det samme som at kaste pengene ud af vinduet.
Af xcardman
Har endnu ikke hørt om en som har fået burn in på en 2008 panasonic model. Så glem alt om det og bare nyd den gode billedekvaliet.
lcd kan også får burn in, så det er ingen garanti.