02 nov 2018, 16:11
Grunden til at de mangler i vores test er, at Sony har ændret menuen i en senere opdatering. Der fik de lige shufflet lidt på navnene i menuen også.
thomas.rubach skrev:HejJeg bruger dem har fra flatpanels. Har prøvet et par andre, feks fra Rtings, men det ser sku ikke så godt ud.. Kan godt tage nogle billeder af indstillingerne på mit tv hvis du vil have det?
Jeg har lige købt XF9005 til 10888 ved Elgiganten idag. Nu glæder jeg mig helt vildt til på tirsdag
Hva endte Aviax og andre der købte Tv'et at indstillingerne skulle være???
AndersDGP skrev:Hvor kan man finde xf9005 ved Elgiganten?Bare tag ud/ring til dem og sig du vil købe det og power har det til 10888. Så laver de bare prismatch og sælger det til samme pris nemlig. Det har jeg selv lige gjort
Kan kun finde tilbudet ved Power.
Torben Rasmussen skrev:Du skal ind under ekspertindstillingerne i farvetemperatur for at få adgang til hvisbalance.Der kan jeg ikke. Jeg kan vælge ekspert 1 men jeg kan ikke komme længere end det. Og når man trykker avancerede farvetemperatue er der ikke noget der hedder hvid balance jeg kan justere på
Ved HDR skal du ikke justere på kontrast og lys. De skal stå som de gør. Den dynamiske baggrundsbelysning skal være aktiv hvis du vil have noget ud af zonestyringen.
Blackspot4200 skrev:Avanceret farvetemperatur er hvidbalancen.Okay. Ved avanceret farvetemperatue er der man justerer på rød grøn blå justering og rød grøn blå Bias. Dem har jeg sat ud fra de værdier af kalibreringen herinde
Der bør du ikke indtaste noget, det er panel specifikke værdier som kun skal indsættes hvis der har været en måler på skærmen.
Angående dynamisk baggrunds belysning, så ligger den lige ude i starten af menuen, den ligger lige over “avancerede indstillinger” den skal slås fra og det samme gælder den som hedder noget i stil med “automatisk justering af billedet” som er lidt længere oppe.

Blackspot4200 skrev:Angående dynamisk baggrunds belysning, så ligger den lige ude i starten af menuen, den ligger lige over “avancerede indstillinger” den skal slås fra og det samme gælder den som hedder noget i stil med “automatisk justering af billedet” som er lidt længere oppe.Altså lad os lige få på det rene hvad for en af indstillingerne der menes i så fald.
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.