Som jeg læser hvad dette skal bruges til, var det netop ikke at kunne strække billedet ud på 3 skærme, det er sådan set nemt nok, og kan klares med div adaptere osv med selv gamle grafik kort.
Problemet , som jeg forstår det, (jeg kan sagtens tage fejl)

at de 3 skærme til tider skal køre enkeltstående aplikationer med fuld hardware accelation, og det er her problemet opstår efter min mening, når man har et 64bit milijø.
Derudover larmer de amd kort en helvedes masse for at sige det lige ud. Og hvem syns lige det er skide sjovt at få proppet en driver i halsen på en halv gb alene for at få noget på skærmen?
Nvidia har været meget smarte med den nyeste generation, de har skruet så langt ned for mhz for at undgå varme og dermed mindre blæserstøj (meget mindre) og samtidigt holde et rimeligt strømforbrug.
At kortet fra starten er så meget ned droslet, at det lige matcher amd, er udtryk for, mere behøves ikke.
Jeg er af den opfattelse, og med den erfaring jeg har med nvidia, kan fsb sættes op hvis man ønsker det.
Nvidia er ikke intreseret i at lamme tæve amd med et enkelt kort, de skal først malke markedet som vi kender det, og der bliver nok ikke skruet ret meget mere op for yde evnen hverken fra amd eller nvidia, de skal jo "kun" lige være 1 mm bedre end forgængeren selv om potentialet i kortsne rækker til meget mere.
Asus har været smarte med deres nye nvidia kort, og hemligheden ligger i, at den bruger cpuen langt mere en tilsvarende amd produkter, og dermed giver hele systemet et løft.
i Artiklen der nævnes har de undladt så vidt jeg lige har skimmet teksten, ikke skrevet noget om støj eller stømforbrug, men vi kan nemt blive enige om, de mere eller mindre performer ens, men med nvidia klare altså bedre 3 skærme end amd, og vi taler ikke her om at spille whatever på et strechscreen, derfor de nævner fiskeøje tendensen.
Men valget står fridt for hvad man ønsker, jeg syns bare det virkeligt er vigtigt at understrege, at med et system i denne prisklasse, skal Driverne sq være iorden som det mindste.
Jeg har endnu tilgode at finde en artikel eller review hvor der er glæde og begejstring over AMD Catalyst driver pakken.