PhDream skrev:allo skrev:så kom der et fra Forbrugerombudsmanden:
"Vi har gennemgået henvendelsen og besluttet, at vi af ressourcemæssige grunde ikke vil tage sagen op til behandling med henblik på at undersøge, om der er sket en overtrædelse af markedsføringsloven."
lige præcis hvad jeg har regnet med men ikke desto mindre...- lidt for dårligt at de ikke tør at lægge sig ud med de store...
Det ER for ringe. Hvis problemet er for stort, kan de ikke hjælpe. Hvis man ikke kan regne Forbrugerombudsmanden eller Klagenævnet, hvem skal man så regne med?
Du bør kontakte en avis eller tv-station, forelægge sagen for dem og vise Ombudsmandens svar. Det må være i befolkningens interesse at vide, at de ikke kan regne med en instans, der skal forsvare forbrugere, hvis problemet er for stort.
de henviser til Forbrugerklagenævnet i mailen:
(resten af mailen)
"Selvom vi ikke har taget Deres henvendelse op til behandling, har henvendelser som Deres alligevel betydning, fordi de giver os et grundlag for at tage stilling til, hvor der kan være særlige problemer og dermed, hvordan Forbrugerombudsmanden kan gøre mest mulig gavn.
Deres henvendelse vil derfor ikke blive behandlet særskilt, men vil indgå i vort erfaringsgrundlag ved tilrettelæggelse af Forbrugerombudsmandens indsatsområder.
For så vidt angår Deres konkrete tvist med den erhvervsdrivende, kan vi henvise Dem til at indbringe en klage for Forbrugerklagenævnet.
De kan læse mere om nævnet og om, hvordan De klager her:
http://www.forbrug.dk/Dine-klagemulighe ... agenaevnet
Vi skal til slut oplyse, at Forbrugerombudsmanden ikke har pligt til at behandle alle sager, han får forelagt. Vi henviser til § 1 i bekendtgørelse nr. 173 af 26. februar 2007 om regler for Forbrugerombudsmandens virksomhed."
jeg blev bare lidt 'HM??!!?' da jeg læste det med 'har ikke ressourcer...' - hvordan kan de ikke have ressourcer? - hvis jeg havde fået at vide 'måske på et senere tidspunkt' eller 'vi gider ikke tage os af det' eller ligt. så ville jeg godt kunne forholde mig til det...- men 'har ikke ressourcer' - det er lidt for dårligt...
de fleste reagere næsten kun og udelukkende på 'så vil jeg kontakte ?? bladet eller ?? program' men - jeg vil nu lige som undgå unødvendig ballade hvis du ved hvad jeg mener...