Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af T.Egelund
bgw skrev:Hey. :) Nu havde jeg ikke ligefrem tænkt mig at købe skærmene fra cinemagic til 13K stk, var bare de link jeg smed til dig/jer, fordi infirmationerne er nemmest at se fra den side af, synes jeg. Kan nu spare 600 kr mere pr. skærm fra daneit.dk så det blir 9500 pr skærm.

Men som skrevet, det er meget vigtigt skærmene kan gå i pivot mode. Og der kan jeg ikke finde andre 30" end HP`en der kan.
Hvis du ved der er nogen, så vil jeg meget gerne ha et link :). har 2x27" nu, men har brug for at komme op i højere opløsning, så skal være 30".

Men tilbage til spørgsmålet, som sådan set bare var om de 2 input signaler på HP`en, 1xDVI-D, og 1xDisplayport, er nok til at 3 af den her skærm kan køre sammen i eyefinity, som de er, og hvis ikke, om man så kan bruge en DVI-D adapter, som laver sig om til HDMI, ned til grafikkortet.
Du skal nok have fat i en adapter for at få alle 3 skærme op og kører
se Guiden, jeg henviser til.

En anden mulighed var også at få et AMD HD6990 Eifinty kort som dette med 4 displayporte og med 4gb ram
Link: http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=4876357
Kan se at HP skærmen er med Displayport
Senest rettet af T.Egelund 28 nov 2011, 12:42, rettet i alt 3 gange.
Af T.Egelund
Jeg har rodet lidt rund og fundet HP skærmen endnu billigere til 9500,- kr
http://shopping.lycos.dk/hp-zr30w-black ... 25-2610220

Prøv at høre hvad MM-Vision kan levere en sådan 3 til...., Det kan være du kan få det endnu billigere.... :)

Det bliver jo til en slat penge når det skal x med 3 styk. ;;)
Af bgw
Jeg har kigget på den youtube film som du henviser til. Men den kan bare ikke hjælpe mig med det spørgsmål, om 1xDVI-D og 1xDiplayport er nok.

Der blir sagt i videoen at hvis skærmen ikke har displayport, så skal man ha en aktiv adaptor, og hvis skærmen har en displayport så har man ikke brug for en aktiv, men en almindelig passiv.

Det næste som ikke blir besvaret i videoen, er at om det er nok med 1xDVI-D og 1xDisplay, hvis grafikkortet har 2xDVI indgange.

Og det næste, jeg skal jo køre 2 grafikkort, og den i videon, kører han skærmene kun til 1 grafikkort. Men betyder det så, at jeg kan kører f.eks 1 af skærmene til 1 grafikkort og 2 af skærmene til det andet grafikkort, eller skal alle 3 skærme sættes i samme grafikkort uanset?.

p.s. Læs mit sidste indlæg igennem ;D?
Af T.Egelund
Så er blevet i tvivl om man kan køre 3 af de skærme ved siden af hinanden, da der kun er 1 dvi og 1 displayport. Eller om det måske kun er nødvændigt at ha flere indgange på grafikkortet?

Nu kan jeg ikke se hvad fabrikat det er det AMD kort ved MM-Vision er, men der er normalt også et HDMI stik på udover DVI og Displayporten
overså du dette indlæg....

hvad med denne løsning, samme pris
Så virker det i hvertfald og du skal ikke rode med 2 kort:

En anden mulighed var også at få et AMD HD6990 Eifinty kort som dette med 4 displayporte og med 4gb ram
Link: http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=4876357
Kan se at HP skærmen er med Displayport, tror det er meget nemmere at sætte op med et stort GFX-kort, i stedet for 2 kort i Crossfire etc.
Af bgw
T.Egelund skrev:
Så er blevet i tvivl om man kan køre 3 af de skærme ved siden af hinanden, da der kun er 1 dvi og 1 displayport. Eller om det måske kun er nødvændigt at ha flere indgange på grafikkortet?

Nu kan jeg ikke se hvad fabrikat det er det AMD kort ved MM-Vision er, men der er normalt også et HDMI stik på udover DVI og Displayporten
Men det er jo ikke det mit spørgsmål går ud på :)? Det kan godt være der er HDMI indgang på grafikkortet (der er hdmi på 6970)

Men igen, spørgsmålet ligger i om skærmen er kompatibel til at køre 3 på een gang, da der på HP skærmen kun er 1 dvi port og 1 displayport.?

jeg ved godt grafikkortet kan kører 3 skærme, og har de nødvændige stik. Men nytter ikke noget hvis skærmen ikke fungerer til det..
så derfor - er én dvi udgang og 1 displayport fint nok fra skærmen af til at kører 3 stk, da der jo kun er 2 forskellige udgange fra skærmen, ku det være man kun kunne køre 2.
Medmindre man kan bruge en dvi-ting adapter fra skærmen, som f.eks laver den om til hdmi til grafikkortet. Er det muligt?
Af T.Egelund
bgw skrev:
T.Egelund skrev:

Men det er jo ikke det mit spørgsmål går ud på :)? Det kan godt være der er HDMI indgang på grafikkortet (der er hdmi på 6970)

Men igen, spørgsmålet ligger i om skærmen er kompatibel til at køre 3 på een gang, da der på HP skærmen kun er 1 dvi port og 1 displayport.?

jeg ved godt grafikkortet kan kører 3 skærme, og har de nødvændige stik. Men nytter ikke noget hvis skærmen ikke fungerer til det..
så derfor - er én dvi udgang og 1 displayport fint nok fra skærmen af til at kører 3 stk, da der jo kun er 2 forskellige udgange fra skærmen, ku det være man kun kunne køre 2.
Medmindre man kan bruge en dvi-ting adapter fra skærmen, som f.eks laver den om til hdmi til grafikkortet. Er det muligt?
Jeg forstår ikke dit spørgsmål
jeg ved godt grafikkortet kan kører 3 skærme

ja også tilslutter du dine skærme fra grafikkortet til de 3 skærme enten med Display kabler - HDMI eller DVI-D kabler....

du skal ikke bruge noget fra skærmen
én dvi udgang og 1 displayport fint nok fra skærmen
.......
Af bgw
Egelund :)

Her er indgangene på grafikkortet:

1 x DisplayPort - 20 pin DisplayPort
1 x HDMI - 19-pin HDMI type A
1 x DVI-I (dual link) - 29-pin kombineret DVI
1 x DVI-D (digital) - 24-pin digital DVI

ok?

Her er indgangene på HP skærmen:

1xDVI-D
1xDisplayPort

Skærmen har kun 2 forskellige udgange, og det går jeg udfra ville også være fint nok, hvis grafikkortet havde 2x DVI-D indgange.

Men som du kan se så har grafikkortet kun 1x af hver indgang.

Så betyder det ikke at jeg kun kan koble 1 skærm i grafikkortets
DVI-D ingang + 1 skærm i grafikkortets Displayport ingang??

Så derfor, hvis skærmen ikke har en 3. indgang, som DVI-I eller HDMI, betyder det så ikke at enten, jeg skal bruge en form for kabel, som laver DVI-D indgangen fra skærmen om til HDMI eller DVI-I??

ELLER kan det ikke lade sig gøre at lave DVI-D om til een af de ovenstående muligheder??
Af T.Egelund
bgw skrev:Egelund :)

Her er indgangene på grafikkortet:

1 x DisplayPort - 20 pin DisplayPort
1 x HDMI - 19-pin HDMI type A
1 x DVI-I (dual link) - 29-pin kombineret DVI
1 x DVI-D (digital) - 24-pin digital DVI

ok?

Her er indgangene på HP skærmen:

1xDVI-D
1xDisplayPort

Skærmen har kun 2 forskellige udgange, og det går jeg udfra ville også være fint nok, hvis grafikkortet havde 2x DVI-D indgange.

Men som du kan se så har grafikkortet kun 1x af hver indgang.

Så betyder det ikke at jeg kun kan koble 1 skærm i grafikkortets
DVI-D ingang + 1 skærm i grafikkortets Displayport ingang??

Så derfor, hvis skærmen ikke har en 3. indgang, som DVI-I eller HDMI, betyder det så ikke at enten, jeg skal bruge en form for kabel, som laver DVI-D indgangen fra skærmen om til HDMI eller DVI-I??

ELLER kan det ikke lade sig gøre at lave DVI-D om til een af de ovenstående muligheder??
Det er defor jeg foreslår et Eyefinty kort længer oppe med 4 displayporte i, så køber du bare 3 stk Displayport kabler, så er du kørende med de 3 skærme

eller: du tilslutter en skærm med Dispayport -kabel, en med DVD-D kabel og den sidste køber du en HDMI - Displayport overgang som denne
http://www.av-connection.dk/?PNo=LDY41018

er vi enige så...... :D

Det er altså nemmere hvis du køber et rigtig Eyefinitykort...
Senest rettet af T.Egelund 29 nov 2011, 09:31, rettet i alt 1 gang.
Af bgw
Jeps, nu er vi enige :)

Har overvejet det 6990, men troede bare at performance, var bedre med 2x6970, i hvertfald det jeg synes blev sagt til mig.

Et enkelt 6970 kan jo selv tage op til 3 skærme. Så troede at det ekstra kort var til så den bedre du trække de 3x30".. Men det er måske ligeså godt med et enkelt 6990=
Af Stefanjesp
bgw skrev:Jeps, nu er vi enige :)

Har overvejet det 6990, men troede bare at performance, var bedre med 2x6970, i hvertfald det jeg synes blev sagt til mig.

Et enkelt 6970 kan jo selv tage op til 3 skærme. Så troede at det ekstra kort var til så den bedre du trække de 3x30".. Men det er måske ligeså godt med et enkelt 6990=
Et 6990 er groft sagt bare to 6970 chips på et kort.
Men måske ville et 6990 være det bedste pga. de ekstra 2 GB ram.
Af bgw
Hejsa.

Har haft snakket med mm-vision. Og det taler lidt i mod hvad jeg ellers har fået at vide herinde. Så spørger lige til råds igen igen.

Hans forslag var at tage udgangspunkt i AMD monster ( http://www.mm-vision.dk/produkter/vispc ... e=pcsystem ) og bygge derfra, og i stedet for i7 2600 at bruge AMD FX-8150 8x3,60GHz (Turbo 4.20GHz) og opgraderer grafikkortet til radeon 6990.

Det vil blive ca. 11500, og det er uden en SDD, hvad skal jeg sige til det forslag?
Af Grnkjr0
Jeg syntes det er et dårligt forslag. En AMD FX-8150 er SLET ikke i nærheden af at være så hurtig som en i7 2600K - heller ikke selv om den er overclocket (det hjælper dog). Hvorfor ikke bare købe og konfigurere fra game-station.dk ? De ser ud til at have nogle fine forslag til en hurtig PC.

http://www.game-station.dk/black-bean/b ... -650w.html

Et godt valg ville være deres Black Bean serie, hvor du kan tilføje to ATI 6950 eller to 6970. Du kan vælge mellem mange forskellige kabinetter og kan tilføje:

OCS Agility 3 SSD
Corsair AX850 Gold PSU
i7 2600K (overclocket til 4.2GHz af dem)
Noctua NH-D14 CPU køler
Asus P8Z68-V bundkort
Samsung Optical DVD-RW 22x brænder med 12x Blueray afspiller
Windows 7 Home Premium 64bit

Ved konfiguration med to ATI 6950 grafikkort og basis kabinettet er prisen 13.041 kr. Jeg ville dog vælge et HAF X kabinet, da du dermed kan tilføje vandkøling på et senere tidspunkt - eller bare en 240 radiator kit såsom Swiftech H2O 220-Edge.

Du vil sagtens kunne køre Eyefinity med de to 6950 grafikkort - her er 2 youttube video demonstrationer, hvor den første fortæller dig hvordan du forbinder disse med skærmene. Du kan senere flashe disse kort til 6970 uden det koster dig en øre, men det er noget du skal have hjælp til og bør ikke overvejes før du har spurgt andre til råds.

Poul

http://www.youtube.com/watch?v=qrHYKF16_1Q

http://www.youtube.com/watch?v=bL4uT6UP ... re=related
Af Grnkjr0
Eller bedre endnu - få MM-vision til at ændre deres Xforce Pro x6 konfigurationer til dit ønske om to AMD kort og tilføj en bedre strømforsyning. Så har du virkelig en computer, der sparker røv.

Poul
Af Omfufu
Skal du køre primært 3 skærme kommer du ikke ud over et geforce ultra kort.

Skal du have ny pc vil dette være mit bud.

corei7 960 cpu, ca 2000.-
gigabyte GA-X58A-UD5(rev.2) Bundkort til socket 1366, ca 2000.-

Ram 12gb Kingston ddr3 hyperx ram. ca 500,-

Cosair mudulær PSU 650W ca 700.-

SSD disk ca 600.- 6gb/s, bundkortet understøtter 6gb på fsb

Geforce 590 4-5000 :( kedelig pris, man skal du have 3 skærme sat på er dette det bedste kort ever.

Men en komplet lækker pc inkl pro licens 64bit mv kan fås for ca 12.000

Efter at have skimmet tråden kan jeg læse du er blivet anbefalet AMD.
Mit klare råd er, GÅ langt uden om AMD både med hensyn til deres cpu, men også deres grafikkort.

AMD nægter at lytte på brugere og nørders klager vedr. deres drivere, som er så dårlige at valget burde naturligt falde på geforce og intel.

Er prisen underordnet, kan du også vente på den nye corei7 cpu med socket 2011, men der er prisen så også dobbelt op på cpuen alene, og ramne er dyrer da det er qard channel, og ikke trippel channel som alm ddr3 ram er idag.

Men ydelses mæssigt highend løsning i en pris klasse de fleste kan være med, må og skal det være en corei7 til 1800-2000 kr, og som min (start kan et gf 560 TI kort klare det, evt som sli, men starter du ud med at købe en sli løsning er den et eller andet sted allerede forældet, derfor jeg anbefaler dig at tage det helt nye ultra kort fra asus, men de nyeste drivere etc fra nvidia så vil jeg godt garenterer dit system holder de næste 10 år, evt kan du jo på et senere tidspunkt, 3-4 år tilkøbe et 590 ultra kort mere, til den tid koster det ikke alverden, men du er teknisk set best stillet med denne løsning i lang tid fremover.

Jeg finder gerne link til de enkelte dele, men den må vi tage på msn eller pr mail og vejleder dig denne vej, og kan du i givet fald vente, så er ovennævnte dele faktisk d bestilt, og kan om noget tid komme med nogle benchmark scores på et senere tidspunkt.

Men det er en spændene tid at købe ny pc i netop nu, men pas på de "gode" tilbud, og sammensæt dit system så du er teknisk 100% sikker på det hele er ordenligt klar til at køre 64bit, og så er du sikret i mange år fremover.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8