Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JA
Yakken - når du ikke interesserer dig for 21:9, hvorfor skriver du så i tråden ?

Du + et par andre har jo godt og grundigt spammet denne tråd om 21:9, så andre interesserede i 21:9 nu er skræmt langt væk !

Vi andre går jo ikke ind i tråde om projektor etc og skriver hvorfor vi ikke interesserer os for projektor !

Dette er min slutbemærkning - tråden er jo ødelagt af spammere.
Af lennon
JA skrev:Yakken - når du ikke interesserer dig for 21:9, hvorfor skriver du så i tråden ?

Du + et par andre har jo godt og grundigt spammet denne tråd om 21:9, så andre interesserede i 21:9 nu er skræmt langt væk !

Vi andre går jo ikke ind i tråde om projektor etc og skriver hvorfor vi ikke interesserer os for projektor !

Dette er min slutbemærkning - tråden er jo ødelagt af spammere.
Ja, det er sgu uhyggeligt hvilken effekt spammere kan have . Ikke nok med at interesserede er skræmt væk fra denne tråd. De er åbenbart skræmt helt bort fra markedet . I hvert fald har vi mig bekendt stadig til gode at høre fra den første ejer af et 21:9 TV . . :(
Af Gavin
lennon skrev:
Ja, det er sgu uhyggeligt hvilken effekt spammere kan have . Ikke nok med at interesserede er skræmt væk fra denne tråd. De er åbenbart skræmt helt bort fra markedet . I hvert fald har vi mig bekendt stadig til gode at høre fra den første ejer af et 21:9 TV . . :(
Sjovt du lige siger det.

Ham her har lige bestilt netop sådan et:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=17148 ;)
Af Kratz
Nu prøver jeg en gang til.

Der er mig bekendt ingen der har skrevet i denne tråd som ikke interesserer sig for 21:9 formatet.
Men vigtigere er det nok, at vi også interesserer os for 16:9 formatet og går måske mere op i HD materiale som sådan og om en film generelt er af god kvalitet end hvilket format den er optaget i.
Jeg kunne f.eks. ikke drømme om at sortere en Blu Ray film fra fordi den kom i 16:9 format.
Vi forholder os sådan set til fakta i stedet for at lukke øjnene for det.

Samtidig er HD TV stadig i 16:9, og selv om du måske ikke ser TV, er det altså fortsat hvad de fleste hovedsageligt benytter sit TV til.
Skal det være dedikeret hjemmebiograf kan man lige så godt løbe linen ud og investere i en god projektor.
Af xcardman
Gavin skrev:
lennon skrev:
Sjovt du lige siger det.

Ham her har lige bestilt netop sådan et:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=17148 ;)
der var også en på recordere.dk
el giganten har åbenbart tilbud til 20000 kr
folk tænker 56 tommer Philips Cinema 21:9 på tilbud til 20.000.

Da jeg først så denne skærm var jeg meget imponeret, og jeg synes stadig den har enorm "blær"-effekt.
fint nok, men manden tænker overhovdet ikke på billedekvailtet eller hvad 21:9 gør ved almindelig tv
forstod faktisk ikke det indlæg, da manden havde besluttet og købe
hvorfor så spøger på et forum, så køber man vil bare.

edit han har så skifte holdning og hørt lidt på hvad andre siger

lyder lidt som når Ja skal brede sit budskab omkring hvor godt et phillips 21:9 fra 2009 er.
deres 2010 kender ingen, men har hørt om en pris op til 35000 kr
tænk en fed projektor og lærred man kan få for det
samt en ISF kalibrering
men det mener bruger JA stort set heller ikke man kan bruge til noget
nej et tv skal indstilles efter hvad man selv synes er bedst
så den regel gælder sikkert også for en projektor

hvem sidder og ser en film i et solbadet rum på dette eller andre forum
mit gæt stort set ingen. I hvertfald ingen som som elsker og se en film, som instruktøren har lavet den.
alle film er nemlig lavet udfra nogle fælles standarder og hvis der skal grums på en film. så skal det også ses.
der ligger phillips i bunden
hvis man elsker film og det er ens hobby
så hedder det projektor, da det giver et bedre billede end noget tv kan levere
hvis det så skal være rigtig fornemt så sætter man nemlig et 21:9 scope-linse på.
når man som JA kun har haft dette budskab i alle tråde
kun min mening tæller og alle andre forstå ingen ting.
men hvis man har den indstilling, forstå jeg faktisk ikke man skriver på et forum.
man skal også lære af det man læser på et forrum
Senest rettet af xcardman 13 jul 2010, 09:09, rettet i alt 2 gange.
Af JA
xcardmand og kratz, tror vi har modtaget jeres besked, mange gange, i alle tråde - kan i ikke begge to venligst undlade at skrive i denne tråd - tak.
Af xcardman
JA skrev:xcardmand og kratz, tror vi har modtaget jeres besked, mange gange, i alle tråde - kan i ikke begge to venligst undlade at skrive i denne tråd - tak.
vi fortæller bare sandheden :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
JA skrev:Dette er min slutbemærkning - tråden er jo ødelagt af spammere.
Vil det sige, at du gerne vil have tråden lukket?
Af JA
Jeg ville hellere ha at du moderede tråden så den ikke blev spammet - læs tråden - det er jo en lang spam. Har bedt xcardman mf om at æade være med at skrive i tråden - vi har modtages deres besked, mange gange - venligst slet disse beskeder - tak.

( som tidligere omtalt dette er ikke en tråd om for/imod - visse har umådelig svært ved at fortå at 21:9 er en smagssag uden et slut resultat rigtigt/forkert )
Af xcardman
JA skrev:Jeg ville hellere ha at du moderede tråden så den ikke blev spammet - læs tråden - det er jo en lang spam. Har bedt xcardman mf om at æade være med at skrive i tråden - vi har modtages deres besked, mange gange - venligst slet disse beskeder - tak.
1 kun dine meninger tæller
2 kun din sandhed tæller
3 recodere og flatpanels.dk ved ikke noget om billedekvalitet
4 det er vel den almindelig opfattelse af dine indlæg
kald du det bare dette indlæg for sparm, men hvis Yakken sletter vores indlæg hvorfor så have et forum
Af JA
Er det muligt at få modereret denne tråd !
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
JA skrev:Jeg ville hellere ha at du moderede tråden så den ikke blev spammet - læs tråden - det er jo en lang spam. Har bedt xcardman mf om at æade være med at skrive i tråden - vi har modtages deres besked, mange gange - venligst slet disse beskeder - tak.

( som tidligere omtalt dette er ikke en tråd om for/imod - visse har umådelig svært ved at fortå at 21:9 er en smagssag uden et slut resultat rigtigt/forkert )
Det her er jo et debatforum og du har i flere af dine første indlæg i tråden skrevet postulater, som lægger op til debat - hvilket du jo kunne have ladet være med. Du bliver selv ved med at køre debatten videre og prikke til de øvrige medlemmer - hvilket du også kunne lade være med. Du har ikke oprindeligt lagt op til at denne tråd skulle bruges til at samle tilhængere af 21:9-skærmene, men blot smidt nogle links til en forhandler og nogle tests.

Der modereres når tingene går over gevind og ellers ikke.

Til jer andre: Vi har efterhånden været rundt om "for/imod" nu og det er måske tid til at efterlade tingene hvor de er. Denne debat er på ingen måde konstruktiv længere, hvilket også er grunden til at tingene oftere kører af sporet.
Af JA
xcardman skrev:
1 kun dine meninger tæller
2 kun din sandhed tæller
3 recodere og flatpanels.dk ved ikke noget om billedekvalitet
4 det er vel den almindelig opfattelse af dine indlæg
kald du det bare dette indlæg for sparm, men hvis Yakken sletter vores indlæg hvorfor så have et forum
Nu hvor det er tilladt at svare personligt - mht denne tråd, har du jo stadig ikke forstået at 21:9 er en smagssag uden et slutresultat rigtigt/forkert.

Det gennesyrer stort set alle dine utallige indlæg hvor der i din verden kun er en smag der tæller - jeg blander mig ikke i din fanatiske plasma holdning, fint du har fundet noget at gå op i, det blander jeg mig ikke i - man du må respektere at andre har en anden holdning og smag end du - tror alle for længst har opfattet din smag ikke er 21:9, fint, det kan du eventuelt skrive en gang og lade det være med det - men helt ærligt, er din negative smag ikke ret irelevant her. Hvis alle skulle skrive hvorfor 21:9 ikke er i deres smag ville det blive et værre rod - som det jo er blevet.

kun dine meninger tæller
kun din sandhed tæller

Illustrerer fint at du ikke forstår at alle ikke er ens - at vi har forskellige behov og smag,
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7