Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Manik4u
Hej xcardman,

Jeg har med stor interesse fulgt med i denne tråd og lagde mærke til at du flere gange nævner "billedstandarder".

Hvad er det for nogen billedstandard, som 8050 ikke overholder? (jeg troede det var muligt at ramme 6500K efter kalibrationen) Bliver billedstandarderne overholdt af V10 og andre plasma skærme?

Hvordan kan du være så sikker på at V10 og Pio pr definition er bedre end 8050? (jeg går ud fra du ikke har set 8050 live) Som du selv siger, skal man jo passe på med at sige et tv bare er bedre end et andet.

Jeg siger ikke, 8050 er bedre end V10 eller andre plasma skærme, det vil jeg ikke være i stand til da jeg ikke har noget sammenligningsgrundlag. Jeg synes godt om 8050s billedkvalitet, design, og jeg tror det egner sig bedre til mit behov da jeg også skal bruge det sammen med pc. Jeg er tæt på at købe et, især efter denne positive anmeldelse, men hvis det ikke overholder de billedstandarder, der har noget med billedkvalitet at gøre, kunne jeg godt tænke mig vide det.

xcardman skrev:jenc

Ham her kan også se det. I favør af B8050 :-)
http://reviews.cnet.com/4321-6475_7-663 ... rouselArea .0

og hvad kan vi lige bruge det til.

den overholder stadig ikke nogen billedestandard.

Det handler ikke om teknologi, men hvilken skærm som overholder dem.

du skriver en 8500 også er bedre end v10. har ikke set en 8500.
men igen overholder en 8500 billedestandarderne.

den skærm som overholder disse bedst og kan vise hvad en filmskaber har lavet er den bedste skærm.
ikke hvad en tv producent synes er bedst.

Således også når de indfører THX-billedprofiler på nogle fjernsyn, som da må være et skridt i den retning du taler for.

eller pure funktion på pio

og nej ikke hvad en anmelder eller hr og fru Danmark synes er bedst.
for så kan man købe alle tv i en butik, hvis man er ligeglad med hvad en filmskaber har lavet.

Når du siger en 8050 har et super flot billede. Det kan jeg overhovedet ikke bruge til noget.
for det overholder ikke mine præferencer for et godt billede.

derfor skal man passe på med at sige et tv bare er bedre end et andet.
især mellem to forskellige teknologier.
men en 8050 er helt sikkert et godt lcd tv og set i forhold til andre lcd tv.
Af xcardman
Jenc

Pioneer stoppede fordi deres tv var for dyre at producere.
Meget nemt at finde ud af.

Vi bliver aldrig enige, fordi vi har forskelle præferencer til at billede.
en grund til jeg næsten aldrig anbefaler et tv mere, med mindre det er helt åbenlyst.
Af xcardman
Manik4u

Jeg har hvis opfyldt min kvorte på denne tråd :)

men her er en fin artikle

http://www.hifiklubben.dk/bibliotek/art ... e/1254.htm

samt her

http://www.av-precision.dk/tv-kalibrering.html

jeg har set en 7070 og den kan ikke sammenlignes med et pioneer.
men en pioneer er abolut ikke et tv for alle. Men den kan vise kildematerialet nogenlunde som det er, fremfor en masse billedebehandling som på en 8050. Det er den primære forskel.
Nej en 8050 kommer aldrig til at vise et billede som pioneer kan.
uanset hvad du indstiller den med.
men det gør ikke en 8050 til noget dårligt tv, og de fleste vil sikkert være tilfreds med den.
den overholder bare ikke det filmproducenterne sigter imod.
Af ockley
xcardman skrev:hvordan tror du et tv får et stempel isf kalibrering til 3000 kr.
http://www.av-precision.dk/ som udfør en, tror du bare han kommer og indstiller ens tv hvad han synes er bedst.
nej den bliver indstillet efter nogle parameter som alle filmproducenter overholder. Disse bliver så overført til din via et prof måleudstyr.
alene dynamisk kontrast som alle lcd har er ikke godt for et billede.
så nej det er ikke bare noget jeg siger.

det eneste tv i dag som kan levere god sort uden dynamisk kontrast er et pioneer. de bedste projektor er uden dynamisk kontrast.

så når JENC siger at lcd er på vej til at slå et pioneer, det kan jeg bare ikke se.
der er en lang vej, netop fordi lcd procenter ikke engang vil overholde den rigtig farvetempeatur på 6500K.
Men dejligt og se b&O melder ærligt ud og siger direkte at de ikke overholder dem.
alle tv producent burde lave en mode som bio eller andet, hvor man netop havde mulighed for at komme tæt op. som en THX eller PURE mode på et pan eller pio.

det har intet med lcd/plasma at gøre

bare se test af en phillips 9704, den kommer sikket til at slå en 8050.
så lcd er blevet langt bedre, det er vi alle samme helt enige om.
de kan bare ikke levere et billede som jeg ønsker og dem som køber en v10 eller pioneer.
Jeg aner ingenting om ISFccc, så jeg tog en hurtig søgning giver mig det. Jeg kan se på en tilfældig side at LG kalder en del af deres LCD-skærme fra 2009 ISFccc ready

Jeg finder også en oversigt på http://www.imagingscience.com/ccc/ der viser at det er Pioneer og Runco, samt et par projektorer der er de eneste approved manufacturers, så det ligner ikke en bred vifte af plasma producenter, der er godkendt - det skal kvaliteten af certificatet dog ikke lide under. Jeg kunne på avsforum læse følgende uddrag taget fra Pioneers website:

"Here's what Pioneer's website has to say about it:

"Designed and licensed from the Imaging Science Foundation, Inc. the process allows a trained, certified calibrator to adjust contrast, tint, sharpness and color levels for both day and night time viewing with a high degree of accuracy. Your plasma's standard factory settings are maintained, should you want to switch back to them.

The process takes into account not only the layout and size of the room the plasma is installed in, but also the ambient light levels and direction. You can even have different levels set for day and nighttime viewing and also for each source you have – a cable box or a DVD player, for example.

Once calibrated, the settings are locked to avoid any accidental changes. ISF Day and ISF Night are added to the six preset modes, for a total of eight. So at any time you wish to adjust your settings, all you need to do is press a button on your remote. That's all it takes for you to toggle back and forth between your settings. You now have access to the exact high definition experience you want. And it couldn't be simpler."

Det lyder jo fikst, men ikke umuligt på andre TV. Min umiddelbare vurdering af sitet http://www.imagingscience.com/ giver mig fornemmelsen af at Pioneer er meget inde over, hvilket gør dem oplagte kandidater til certificatet. Jeg finder primært LG og Pioneer er certificeret. Hvor mange andre er der, kan du hjælpe til her?

Med venlig hilsen
Af lennon
JENC skrev:
xcardman skrev:
så når JENC siger at lcd er på vej til at slå et pioneer, det kan jeg bare ikke se.
Nej. Jeg har heller ikke sagt, at et LCD slår et Pioneer.

For fjerde gang. Alle de kyndige, Otto, Rasmus, Bantam, siger Plasma er bedst, så det skal nok passe.

Jeg siger, at LCD har rykket meget i 2009, og det skal blive spændende at følge deres vej imod det billedkvalitetsniveau de bedste plasmaer har. F.eks. at vi nu har set en tester der siger det. (Måske er der flere jeg/vi ikke lige har set endnu).

Det er vist på tide vi bryder spændingen med en sjov lille Quiz:

- Hvor mange plasma fjernsyn sælges om året.

- Hvor mange LCD fjernsyn sælges om året.

- Hvornår holder Otto et TV shoot-out hvor der for første gang er en god LCD skærm med, og ikke kun plasmaskærme.

- Hvorfor stoppede Pioneer med at producere TV-skærme. Det var dog verdens bedste.

- Hvornår ser vi de første anmeldelser fra anerkendte sites der scorer en LCD skærm øverst - over de gode plasma'er.

- Hvilke sites er i det hele taget de anerkendte review-sites.

:) Svært - måske nærmest umuligt - at svare rigtigt på hele quiz'en... Men da lidt sjovt, om nogle lykkedes med det.
Ingen tvivl om at salget af plasma er vigende, - på trods af den gule førertrøje.Fordelingen er sgu nok 90-10% i LCD´s favør.Der findes mange gamere for hvem lyd = MP3 og billede = LCD

Otto mangler vel bare enighed om, - og et eksemplar af markedets pt bedste LCD som er ? ? ( Sony 46X4500 )

Pioneer kunne ikke lave forretning på TV produktion - altså solgte de for få, - og/eller for billigt.

Jeg tror at Sony 46X5500 kunne blive første LCD som virkeligt ånder de bedste plasma i nakken.Lancering ? ?

Bedste review-sites er Flatpanels.dk,HDTVtest.uk og Recordere.dk
Af xcardman
lennon

der er vi meget enige med en x5500.

men jeg glæder mig allermest til oled, da den teknologi netop her endnu større potentiale til at fungere som et vindue uden glas.
faktisk det som en skærm skal, så vi kan se kildematerialet uden indblanding fra ens tv.
Af JENC
xcardman skrev:Jenc

Pioneer stoppede fordi deres tv var for dyre at producere.
Meget nemt at finde ud af.

Vi bliver aldrig enige, fordi vi har forskelle præferencer til at billede.
en grund til jeg næsten aldrig anbefaler et tv mere, med mindre det er helt åbenlyst.
Men vi er jo enige. Du skal blot læse hvad jeg skriver og ikke læse hvad du vælger selv at tro jeg mener.

Jeg gør det helt kort, her 5. gang, så det er nemmere at forstå.

- Plasma har bedste billedkvalitet.
- Det skal blive spændende at følge LCD'ernes videre kvalitetsudvikling.

Jeg checker tråden igen i aften, for spændt at læse hvad jeg mener til den tid :-)
Af xcardman
jenc

Ikke alle plasma har den bedste billede i forhold til lcd
toppen har.

et led med local dimming viser bedre sort end mit pioneer. Med det samme kommer en anmelder frem til ok den er bedre end et kuro.
så 99 procent af alle test kan jeg ikke bruge til noget.

Men de skriver ikke hvordan den sort påvirker resten af billede.
foreksempel halo effekten.
det får vi at se med en phillips 9704.

det samme her på siden. lade os sige 10 tv har fået en top anbefaling.
men stort set alle 10 viser et forskelligt billede, når de er indstillet ordenligt.
Så når jeg ser på hvem som levere det bedste billede. så hedder det avforum folk med ISF beviser og otto og så videre.
gruden er lige til, ingen af dem har stort set et tv, men projektor.
er ligeglad med teknologi og andre ting udover billedekvalitet.

deres vudering kan jeg bruge til noget.

Men fint lcd er blivet bedre, men der er langt vej for optimal billedekvalitet endnu.
et plasma er bestemt heller ikke perfekt.

oled er fremtiden og det kan ikke går hurtig nok.
Af jbartens
Nu har jeg lige fået lov til at lege med et B7070 tv nede i expert... Fik grov indstillet det lidt. Jeg kunne ikke se noget nævnværdigt slør på den. Ikke mere end der er på alle LCD...... Dette tv var med SQ01 Panel.

Nu er jeg stadig lidt ny i dette game. Men slør.... i en grad der ville genere en... ville jeg ihvertfald ikke kalde det. Jo det er stadig grovkornet omkring fast moving objects.

Er det virkelig Panelet der har rettet op på sløret? eller fik Rasmus virkelig en "Mandags" model.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lige en løftet pegefinger. Det her er en tråd, der omhandler anmeldelsen af B8050. Jeg orker ikke, at de samme personer endnu engang skal omdanne det til et korstog for den teknologi de nu end brænder for.

Fremtidige, for denne anmeldelse uvedkommende, indlæg slettes uden varsel, og så tages der herefter stilling til om der yderligere skal luges ud i denne tråd. Hvis I vil diskutere generel billedkvalitet, standarder for disse, eller lignende, så opret venligst en ny tråd til det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
jbartens skrev:Er det virkelig Panelet der har rettet op på sløret? eller fik Rasmus virkelig en "Mandags" model.
Kan det tænkes, at det er øjnene der ikke er trænede? Jeg fik gjort det samme med en 40B7070 for 2 uger siden, og der var der så afgjort stadig en hel del slør på. Det var i Hifiklubben, som sælger danske modeller.
jbartens skrev:Nu er jeg stadig lidt ny i dette game. Men slør.... i en grad der ville genere en... ville jeg ihvertfald ikke kalde det. Jo det er stadig grovkornet omkring fast moving objects.
Det "grovkornethed" du taler om, har ikke noget med slør at gøre. Det er enten MPEG-artefakter eller bivirkninger fra 100 Hz systemet.
Af JENC
[quote="lennon] ...
Pioneer kunne ikke lave forretning på TV produktion - altså solgte de for få, - og/eller for billigt.
...[/quote]

Som xcardman også skriver det.

Det viste jeg selvfølgelig godt.
Pointen er mere vedrørende folks opfattelse af kvalitet, herunder tilstrækkelig kvalitet. Måske var det for dyrt de solgte varerne. For få var ihvertfald villige til at købe til prisen, selv om alle var enige om de var de bedste.

Pioneer agerede trods alt på verdensmarkedet, og hvis blot 0,1 promille af de mange milliarder mennesker i verden ville vælge bedste billedkvalitet når de købte nyt fjernsyn, ville Pioneer have haft en fin forretning og stort overskud.

Og BEMÆRK jeg anfægter ikke, at Pioneer havde de bedste tv. Det havde de!

Men de kunne ikke få en forretningsmodel ud af det.

...og tilbage til tråden og Samsungs fjernsyn...:

Så skal det da istedet være interessant at følge hvordan kvalitetsudviklingen bliver for andre, herunder Samsungs LCD'ere, som denne tråd hører til, og se om de fremadrettet kan levere en plasma-tilsvarende høj kvalitet på LCD. Og få en profitabel forretningsmodel ud af det.

Og, jeg synes de har gjort det rigtig godt i 2009, og at deres LCD fjernsyn gør det godt... (og ja, Pioneer er stadig bedste...).
Flatpanels.dk havde for nylig en tråd om hvor godt Samsung sælger deres flade edge-led fjernsyn. Og de sælger rigtig rigtig godt. Vi ser dem også i alle forretninger.

Samsung har således ramt verdensmarkedet med en effekt Pioneer aldrig formåede.

Og nok er det de lavere modeller (6000 og 7000 serien) der sælger, mere end den reviewede 8000 serie. Men dette basis salg er den base Samsung kan bygge deres videre Research & Development på, og jo større basissalget er, jo bedre videreudvikling kan vi forvente.

Jeg ser med spænding (af den gode type) frem til denne udvikling.

Og jeg er i øvrigt helt enig i det skal blive spændende at følge OLED udviklingen. OLED-udviklingen er dog stadig i et modenhedsniveau, så det ikke er sikkert, at den skærm vi køber i dag bliver udskiftet med en OLED førstkommende gang den skal skiftes.
Af JENC
jbartens skrev:Nu har jeg lige fået lov til at lege med et B7070 tv nede i expert... Fik grov indstillet det lidt. Jeg kunne ikke se noget nævnværdigt slør på den. Ikke mere end der er på alle LCD...... Dette tv var med SQ01 Panel.

Nu er jeg stadig lidt ny i dette game. Men slør.... i en grad der ville genere en... ville jeg ihvertfald ikke kalde det. Jo det er stadig grovkornet omkring fast moving objects.

Er det virkelig Panelet der har rettet op på sløret? eller fik Rasmus virkelig en "Mandags" model.
Et spørgsmål der rammer hovedet på sømmet. Ikke mindst fordi du huskede at notere paneltypen.

Samsungs egne paneler, SQ01 og SQ02 siges at være bedre paneler. Og det vides ikke, om det er paneltypen der gør der er mindre slør. Eller om det er teknikken.

Modsat siges paneltyperne BN01 og CN01, der begge er produceret af andre end Samsung, men købt af Samsung og anvendt i deres 2009 lineup at være knap så gode. Der er flere diskussioner af det på avsforum.com og avforums.com. Det skal dog bemærkes, at der netop ikke er en endegyldig konklusion. Der er dog nogle der direkte returnerer deres nykøbte fjernsyn hvis de får en BN01 eller CN01 type.

SQ01 skulle bl.a. være bedre til betragtningsvinkler, hvor sort ikke skulle udvaskes helt så hurtig.

Med topmodellerne i edgeled (B8000) og alm. LCD (B700) skulle man være sikker på at få et SQ01 panel.

Det kunne være sjovt at høre fra folk der har nye samsung skærme, om de oplever slør eller ej, og hvilken paneltype de så har.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11