13 okt 2009, 15:55

Hej xcardman,
Jeg har med stor interesse fulgt med i denne tråd og lagde mærke til at du flere gange nævner "billedstandarder".
Hvad er det for nogen billedstandard, som 8050 ikke overholder? (jeg troede det var muligt at ramme 6500K efter kalibrationen) Bliver billedstandarderne overholdt af V10 og andre plasma skærme?
Hvordan kan du være så sikker på at V10 og Pio pr definition er bedre end 8050? (jeg går ud fra du ikke har set 8050 live) Som du selv siger, skal man jo passe på med at sige et tv bare er bedre end et andet.
Jeg siger ikke, 8050 er bedre end V10 eller andre plasma skærme, det vil jeg ikke være i stand til da jeg ikke har noget sammenligningsgrundlag. Jeg synes godt om 8050s billedkvalitet, design, og jeg tror det egner sig bedre til mit behov da jeg også skal bruge det sammen med pc. Jeg er tæt på at købe et, især efter denne positive anmeldelse, men hvis det ikke overholder de billedstandarder, der har noget med billedkvalitet at gøre, kunne jeg godt tænke mig vide det.

Jeg har med stor interesse fulgt med i denne tråd og lagde mærke til at du flere gange nævner "billedstandarder".
Hvad er det for nogen billedstandard, som 8050 ikke overholder? (jeg troede det var muligt at ramme 6500K efter kalibrationen) Bliver billedstandarderne overholdt af V10 og andre plasma skærme?
Hvordan kan du være så sikker på at V10 og Pio pr definition er bedre end 8050? (jeg går ud fra du ikke har set 8050 live) Som du selv siger, skal man jo passe på med at sige et tv bare er bedre end et andet.
Jeg siger ikke, 8050 er bedre end V10 eller andre plasma skærme, det vil jeg ikke være i stand til da jeg ikke har noget sammenligningsgrundlag. Jeg synes godt om 8050s billedkvalitet, design, og jeg tror det egner sig bedre til mit behov da jeg også skal bruge det sammen med pc. Jeg er tæt på at købe et, især efter denne positive anmeldelse, men hvis det ikke overholder de billedstandarder, der har noget med billedkvalitet at gøre, kunne jeg godt tænke mig vide det.
xcardman skrev:jenc
Ham her kan også se det. I favør af B8050 :-)
http://reviews.cnet.com/4321-6475_7-663 ... rouselArea .0
og hvad kan vi lige bruge det til.
den overholder stadig ikke nogen billedestandard.
Det handler ikke om teknologi, men hvilken skærm som overholder dem.
du skriver en 8500 også er bedre end v10. har ikke set en 8500.
men igen overholder en 8500 billedestandarderne.
den skærm som overholder disse bedst og kan vise hvad en filmskaber har lavet er den bedste skærm.
ikke hvad en tv producent synes er bedst.
Således også når de indfører THX-billedprofiler på nogle fjernsyn, som da må være et skridt i den retning du taler for.
eller pure funktion på pio
og nej ikke hvad en anmelder eller hr og fru Danmark synes er bedst.
for så kan man købe alle tv i en butik, hvis man er ligeglad med hvad en filmskaber har lavet.
Når du siger en 8050 har et super flot billede. Det kan jeg overhovedet ikke bruge til noget.
for det overholder ikke mine præferencer for et godt billede.
derfor skal man passe på med at sige et tv bare er bedre end et andet.
især mellem to forskellige teknologier.
men en 8050 er helt sikkert et godt lcd tv og set i forhold til andre lcd tv.