Waqas skrev:Johnhother skrev:
Hvis jeg skal gå ud fra best value for money, så bliver det efter min mening CX800 serien. Den er udstyret og specificeret som de andre producenters topmodeller, og til en ganske fornuftig pris, set i relation til, at det TV som CX800 afløser, nemlig AX800. AX800 kostede omkring 10000 kr. mere ved lanceringen end CX800 koster ved lanceringen nu. CX800 tegner for mig til at blive the scoop of the year. Men lad os nu se. Selv ved jeg meget mere (forhåbentligt), i løbet af næste uge, hvor jeg gerne skulle have modtaget mit eget 55CX800E.
Har AX800 og synes ikke at den nye CX serie er en direkte afløser.
AX800 har 98% DCI , det har man ikke på alle størrelser i CX, 50" er vidst 90% DCI. Displayport er fjernet, intet webcam, fjernbetjening er i plastic, metal version er ekstra udstyr. færre hdmi porte. panel er 1600 vs 2000hz, mere SOE på AX800
Afventer spændt afløseren til ax900.
Joh, men nu har jeg ikke så meget de sekundære ting og sager på hjertet, såsom fjernbetjening, webcam osv. Jeg tænker ren billedkvalitet. Jeg kommer selv fra et 58AX800, som var et skønt TV. CX800E har så et par væsentlige ting som AX800 ikke har, f.eks. VP9, HDR, og formentlig et endnu bedre sortniveau. AX800 er kantbelyst hvor CX800 fra 50 tommer og op er fuldt bagbelyst.
Skal jeg gå ud fra f.eks. AVFORUMS.COM.UK anmeldelse, så er CX800 det bedste LED Panasonic indtil nu har lavet, hvilket betyder, at det i princippet er bedre end AX900, som siden også tidligere har testet.
Men indrømmet for mig ingen tvivl om, at AX800 er et mere lækkert TV i ren byggekvalitet end CX800, hvor Panasonic har skippet nogle ting for at fokusere på selve billedet. Og æh.... jeg har bestemt en plan om at genanskaffe fjernebetjeningen til AX800 som er meget lækker.
Afløseren for AX900E hedder CX900E og kommer som jeg er bekendt ultimo oktober