Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Vi har fået bekræftet af der er en 55" CX800 på vej og som vi kan få om et par uger. Det falder dog sammen med sommerferien, så der går nok lidt før testen kan være klar.
Torben Rasmussen skrev:Vi har fået bekræftet af der er en 55" CX800 på vej og som vi kan få om et par uger. Det falder dog sammen med sommerferien, så der går nok lidt før testen kan være klar.
Jo tak, det har Rasmus skrevet om tidligere. Og jeg glæder mig meget til jeres anmeldelse :)
Af Waqas
Johnhother skrev: Hvis jeg skal gå ud fra best value for money, så bliver det efter min mening CX800 serien. Den er udstyret og specificeret som de andre producenters topmodeller, og til en ganske fornuftig pris, set i relation til, at det TV som CX800 afløser, nemlig AX800. AX800 kostede omkring 10000 kr. mere ved lanceringen end CX800 koster ved lanceringen nu. CX800 tegner for mig til at blive the scoop of the year. Men lad os nu se. Selv ved jeg meget mere (forhåbentligt), i løbet af næste uge, hvor jeg gerne skulle have modtaget mit eget 55CX800E.
Har AX800 og synes ikke at den nye CX serie er en direkte afløser.

AX800 har 98% DCI , det har man ikke på alle størrelser i CX, 50" er vidst 90% DCI. Displayport er fjernet, intet webcam, fjernbetjening er i plastic, metal version er ekstra udstyr. færre hdmi porte. panel er 1600 vs 2000hz, mere SOE på AX800 :D

Afventer spændt afløseren til ax900.
Waqas skrev:
Johnhother skrev: Hvis jeg skal gå ud fra best value for money, så bliver det efter min mening CX800 serien. Den er udstyret og specificeret som de andre producenters topmodeller, og til en ganske fornuftig pris, set i relation til, at det TV som CX800 afløser, nemlig AX800. AX800 kostede omkring 10000 kr. mere ved lanceringen end CX800 koster ved lanceringen nu. CX800 tegner for mig til at blive the scoop of the year. Men lad os nu se. Selv ved jeg meget mere (forhåbentligt), i løbet af næste uge, hvor jeg gerne skulle have modtaget mit eget 55CX800E.
Har AX800 og synes ikke at den nye CX serie er en direkte afløser.

AX800 har 98% DCI , det har man ikke på alle størrelser i CX, 50" er vidst 90% DCI. Displayport er fjernet, intet webcam, fjernbetjening er i plastic, metal version er ekstra udstyr. færre hdmi porte. panel er 1600 vs 2000hz, mere SOE på AX800 :D

Afventer spændt afløseren til ax900.
Joh, men nu har jeg ikke så meget de sekundære ting og sager på hjertet, såsom fjernbetjening, webcam osv. Jeg tænker ren billedkvalitet. Jeg kommer selv fra et 58AX800, som var et skønt TV. CX800E har så et par væsentlige ting som AX800 ikke har, f.eks. VP9, HDR, og formentlig et endnu bedre sortniveau. AX800 er kantbelyst hvor CX800 fra 50 tommer og op er fuldt bagbelyst.

Skal jeg gå ud fra f.eks. AVFORUMS.COM.UK anmeldelse, så er CX800 det bedste LED Panasonic indtil nu har lavet, hvilket betyder, at det i princippet er bedre end AX900, som siden også tidligere har testet.

Men indrømmet for mig ingen tvivl om, at AX800 er et mere lækkert TV i ren byggekvalitet end CX800, hvor Panasonic har skippet nogle ting for at fokusere på selve billedet. Og æh.... jeg har bestemt en plan om at genanskaffe fjernebetjeningen til AX800 som er meget lækker.

Afløseren for AX900E hedder CX900E og kommer som jeg er bekendt ultimo oktober :)
Rasmus Larsen skrev:Jeg vil skyde på, at vi ser CX900 afsløret på IFA 2015 her i starten af september. Det er som regel dér Panasonic afslører efterårets nyheder.

Og så får vi sikkert også en masse guf omkring Ultra HD Blu-ray og HDR. Vi tager turen til Berlin igen igen i år :)
Ja, man får da helt ondt af Jer med al den faren rundt :D

Jeg er meget spændt på, at høre nyt om 4K BD afspillere, kommer sikkert til at koste en formue.
Af Qunda
Jeg har lige fået mit nyt CX50725 til at erstatte mit seks år gamle TX-P42X10Y, og indtil videre har billedkvaliteten været pilhamrende elendig i både spil og på film. Jeg prøvede lige at køre Daredevil, og, og der var det ikke til at se en bønne. At bevægelser så vises dårligt ift. det gamle kan jeg acceptere, da det er LCD i stedet for plasma, men der er noget helt galt med billedgengivelsen.

Både spil og Netflix var på PS4 - som jeg også har brugt med mit gamle Panasonic-plasma.

Jeg kan ikke så godt tage billeder af fjernsynet med min iPhone, men der må være et eller andet helt galt, hvis fjernsynet ikke er bedre end mit gamle plasma på nogen punkter. Så jeg bringer lige indstillingerne, som så kan sammenholdes med kalibreringsanbefalingerne fra anmeldelsen:

Billedindstilling: Biograf
Baggrundsbelysning: 22
Kontrast: 80
Lys: 0
Farve: 50
Nuance: 0
Skarphed: 0
Farvetemperatur: Varm1
Levende Farve (Vivid color): Fra
Adaptiv baglys (Adaptiv backlight): Fra
Omgivelsessensor (Ambient sensor): Fra
Resolution Remaster: Minimum

Adv. Indstillinger:
* Kontrastregulering: Fra
* Farveskala: Oprindelig
* Hvidbalance:
- R-gain: +2
- G-gain: -6
- B-gain: -2
- R-cutoff: +1
- G-cutoff: -2
- B-cutoff: -2
* Gamma: 2.1

Indstillingmsuligheder:
* Spil indstilling [sic]: Til
* 1080p Pure Direct: Fra
* 1080p Pixel by 4pixels: Fra

Ting, der er slået fra per default (grå tekst):
* Støjreduktion
* MPEG Remaster
* Intelligent Frame Creation
* Indstillingsmuligheder => Filmkadence indstilling: Fra
* Indstillingsmuligheder => 4K Pure Direct: Fra
* Skærmindstillinger => 16:9 Overscan: Fra

Jeg har allerede fabriksresettet TVet, så der er ikke noget, der er fulgt med. Og firmware er opdateret til nyeste version.

Ellers ryger det tilbage i hovedet på Elgiganten. Så må jeg beholde mit gamle Panasonic, selvom det har noget mærkeligt overscan, jeg ikke kan komme af med.
Jeg ved ikke hvad der er galt hos dig, for CX725 er et meget glimrende TV, jeg har set på det flere gange, og har været ganske imponeret over det, og end ikke bevægelser bør være dårligere end dit gamle plasma. Faktisk vil jeg vove den påstand, at dit nye CX725 overalt bør give dig et væsentligt bedre billede end dit gamle plasma.
Qunda skrev:Jeg har lige fået mit nyt CX50725 til at erstatte mit seks år gamle TX-P42X10Y, og indtil videre har billedkvaliteten været pilhamrende elendig i både spil og på film. Jeg prøvede lige at køre Daredevil, og, og der var det ikke til at se en bønne. At bevægelser så vises dårligt ift. det gamle kan jeg acceptere, da det er LCD i stedet for plasma, men der er noget helt galt med billedgengivelsen.

Både spil og Netflix var på PS4 - som jeg også har brugt med mit gamle Panasonic-plasma.
Kan det være en indstilling på din PS4? Er den f.eks. indstillet til at udsende "full" RGB Range? I så fald skal den ændres til "limited".

Afspillede du Daredevil fra PS4? Ændrer det noget hvis du afspiller direkte fra app'en på tv'et? Husk, at du kun får 4K fra Netflix via app'en i tv'et.

Umiddelbart kan vi ikke genkende problemerne. Min oplevelse er, at tv'et på de fleste parametre er en klar forbedring over X10. Fint tv dengang, men der er alligevel sket en del siden.
Af Qunda
RGB range: LImited fiksede det. Tror det var dét, der var problemet.

Siger mange tak og undersøger fordele og ulemper ved bevægelsesopløsning. Den er dog grå pt. :)

MEN: Daredevil virker lidt mørkere og farveløs på PS4, men det ser efter min mening bedre ud, men det kan være, det bare er mig.

Prøvede lige at tage et billede fra telefonen; det spraglede er TVet, og det mørke er PS4eren.

https://i.imgur.com/FRVhhyn.jpg

http://i.imgur.com/aZj4aSJ.jpg

Blåt versus gråt.
Perfekt :) "Full" på PS4 og PS3 bør kun bruges, hvis man tilslutter konsollen til en PC-monitor eller hvis tv-skærmen tilsvarende har en indstilling til at køre "Full" RGB. Det er ikke nødvendigvis bedre, bare en anden måde at definere gråtonerne på.

Mht. de to billeder, så ser det ud til at farvetemperaturen er noget højere på det blålige af dem. Umiddelbart vil jeg skyde på, at du har indtastet kalibreringsindstillingerne mens du var på HDMI-porten, som PS4 er tilsluttet til, ikke sandt? Mange tv har dog mulighed for at køre forskellige indstillinger per indgang, så du skal nok lige indtaste dem igen, når du ser Netflix via den indbyggede app. Jeg kan ikke lige huske om der er en funktion til at kopiere de samme indstillinger ud på alle indgangssignaler, men ellers er det nok nemmere.