walde82 skrev:Nu har jeg læst hvad I har skrevet.
Og jeg kan godt forstå nogle måske føler sig snydt mm.
Jeg arbejder selv i Expert og vi fortæller alle om de ændringer der er sket i forhold til hz.
Det der er vigtigt at fortælle er at de har lavet en anden type beregning.
600 hz svarer til sidste års 300 hz.
300hz billede processor og 300hz lys behandling.
Forstår ikke at folk brokker sig over det da priserne simpelthen er så lave og man får så meget mere for pengene end sidste år.
Forstår godt hvis en sælger har fortalt dig at du får 100 hz og ikke siger mere.
F.eks 100CMR (samsung) det er ikke rigtig 100hz, men 50 hz motor og 50 hz lys.
Panasonic plasma kan man slet ikke sammenligne, plasma er generalt helt andre regne stykker.
Plasma bliver typisk opgivet i både responstid og hz i subfield drive.
En typisk plasma ligger på omkring 0,00021 ms i responstid, hvilket jo er meget hurtigere end de hurtigeste LED'er der hurtigst ses ved 0,5ms.
Sub field drive er en beregning hvor ved hver pixel skifter og den sub pixel der er inden den danner pixel billede bliver opdateret 12 gange pr hz og billedet er typisk 50hz.
50hz x 12 = 600hz subfield drive.
Hvis man oplever hakken eller billede forstyrrelser kan man f.eks slå isfccc fra eller anden billede manipluation som skærmene kan lave.
Det er en jungle, det kan jeg give folk ret i. Og der er mange "sælgere" derude der intet ved om tingene.
Mit råd er, lad være med kun at gå efter prisen.
Prisen definerer mange gange også viden.
Har selv for en del år siden arbejdet i el giganten, de var pisse ligeglade med hvad jeg kunne men kun hvordan jeg kunne sælge.
I expert virker de fleste chefer mere interesseret i at man har tingene som hobby og derved kan fortælle kunderne om produkterne.
Håber I forstår hvad jeg mener
det er jo nemlig det...- de ved ofte nul og nix hvad de taler om
det handler ikke om hvor billigere ting er blevet i forhold til 10' eller hvor meget der er sket i løbet af de sidste 8-10 år - ikke for mig
mange sammenligner det de har haft for 2-6-8-10 år siden med det der fås nu - og jo - for dem er der en kæmpe forskel - for mig er det stadig crap og langt fra færdigudviklet produkt med en del 'mangler' - crap med en del problemer - ikke andet...
de lodrette streger som bl.a.er til at få øje på på mit tv - de er der bare...- selv om at alt er slået 'fra' (første gang jeg skulle til at indstille mit tv så kørte jeg den der rullebjælke - og de var til at få øje på med det samme - og som jeg sagde i en anden tråd så for mig så virker det som om de ligger der hvor skærmen er delt op - de der 10x60Hz eller som du siger 12x50Hz - så de kan ikke fjernes ved at slå ?? fra eller til - ikke på mit - og jeg er ikke den eneste der har bl.a.det problem)
havde jeg fået at vide at: "...det er 2011 top-model men! - du skal vide at:
- den larmer (de fans der sidder i er ikke til at holde ud)
- der er en del lodrette streger"
- så havde jeg aldrig kommet hjem med det tv...
og nu kommer det sjoveste:
jeg får mit tilbage fra reparationen imorgen - citat: "Ingen fejl konstateret (apparat
overholder specifikationer)"
- har talt efterfølgende med Panasonic og de vender til bage i næste uge...- for det der med "apparat
overholder specifikationer" - det vil jeg absolut ikke acceptere...- havde jeg fået at vide at 'larm og streger hører under 'inden for specifikationer'' - og havde jeg sagt 'ja' til det så ville jeg nul brokke mig - men det her det er simpelthen for dårligt og ikke noget som jeg vil finde mig i
og at Panasonic's "nu er det slut med bevægelsesslør" er = med: 'nu får du bare lodrette streger i stedet for' - det blev jeg ikke oplyst om ej heller kan finde nogen steder...