Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Støjer jeres G20?

23
21%
15
13%
9
8%
23
21%
42
38%
Af mjohansen
mjohansen skrev:
mjohansen skrev:
TripleD skrev:Hvad størrelser har i som har et brummer G20?

For snakkede med en forhandler om det igår, og han nævnte at det var primært Tv i 50" klassen og op efter.

Så måske hvis man "nøjes" med et 46" kan man eliminere brummen...
Niks du kan ikke nøjes med 46"'eren.
Jeg har nu haft 2 stks. 46" hjemme og begge to brummede/summede ekstremt meget, det kunne nemt høres fra 5-6 meters afstand. Har fået fin service fra forhandleren, så nu venter jeg på at han får endnu en 46" hjem, eller en af de 2 jeg har allerede har haft hjemme kommer tilbage fra rep.
Jeg lyttede til en 42" han havde stående og der skulle man helt hen og lytte bag skærmen før man kunne høre en svag summen, så det kan altså lade sig gøre at få en som ikke larmer.
Så jeg væbner mig med tålmodighed og venter på jeg får en der ikke støjer, for jeg kan bare ikke rigtig finde nogle alternativer til en G20 i den prisklasse, da jeg ud fra tidligere erfaringer nægter at købe en Samsung.

Michael
Jeg har nu talt med forhandleren som igen har talt med sin Panasonic kontakt, som indrømmede at der da vist var en sending TV som havde en strømforsyning som larmede mere end den burde. Udover de to 46" som jeg havde prøvet, havde forhandleren også en 50" model som larmede mere end den burde, så problemet gælder vist alle størrelser af G20'eren. Vi får nok aldrig Panasonic til at indrømme at de har et helt parti TV som larmer mere end de burde, så det er bare at få fejlmeldt sin G20 hvis man synes at den larmer mere end hvad er rimeligt.

Michael
Lige for at afslutte mine egne indlæg.

Forhandleren havde endnu ikke fået et nyt 46" hjem, ej heller de 2 som jeg havde prøvet, men som blev sendt reperation. Men han havde til gengæld fået 50" på lager igen, så en hurtig beslutning (og overtalelse af konen!) og mig afsted til forretningen for at høre på 50"'eren. Det viste sig at være en rigitg god beslutning, for den 50" som nu står i min stue siger stor set ikke noget. Der er en svag buzz som kan høres hvis der er helt stille i stuen og ingen lyd på tv'et og man er mindre end 1,5 meter fra skærmen.

Forhandleren kunne også fortælle at ud over de to 46" som jeg havde prøvet, havde han også to 50" som skulle til reperation fordi de larmede mere end de burde.
Så alle jer som kan høre buzz under normalt brug af tv'et, send det til reperation, det skal ikke lyde sådan og absolut ikke noget man skal leve med.

Og alle jer som har læst så meget om buzz-problemet at det afholder jer fra at købe et, gør jer selv en tjeneste og tag ned til en forhandler og lyt til et, for i finder ikke et bedre tv til de penge.

Og nej, jeg har absolut ingen forbindelse til Panasonic.
Af Czuba
Min 50G20ES måtte retur idag pga. buzz....:(
Det kunne høres fra en siddeafstand på 4 meter og med volumen på 25.
Vildt ærgeligt, da det jo er et lækkert tv.
Af erling1000
Har nu endelig fået nyt 50G20. Det første larmede helt vildt! (som beskrevet tidligere i tråden her).

Dette har lidt støj, men ikke så meget at vi ikke kan leve med det. Orker ikke mere.

Wupti brugte jo en 3 uger på at sende det samme tv frem og tilbage, selv om de lovede en bytter fik vi det samme igen! Og pengene holdt de derpå efter vi lukkede handlen et par uger. Cinemagic kunne efter 2 uger desværre stadig ikke levere - ville hellere handle med dem. Nu tog vi chancen og handlede med shg.dk - ved det er et sats, men har i alle handlerne alligevel tilkøbt 4 års securator-forsikring, så det gør jeg bare selv denne gang - i stedet for at købe forsikring der... og så har securator overtaget alle forpligtelser - må så gå. Vi har nu brugt 2 måneder på at få tv ombyttet !:( og har i den periode set tv på defekt lille møgskærm med skævt billede. Så denne her beholder vi... og måske ville den næste være en der larmede for meget igen. Slut herfra og held og lykke med det ;)
Af Divindragon
Har nu fået en 50G20 og der er en minimal elektrisk støj når man står helt ved siden af det, men slet ikke noget vi bemærker i det daglige :-)
Af Haugård
Nu har jeg haft mit G20 42" i et par dage, og ja det er et lækket fjernsyn. Jeg har aldrig ejet et plasma før og ved ikke, hvad der er normen for plasmabuzz, men en ting er sikkert, mit G20 ryger retur.

Der er en konstant højfrekvens lyd, som end ikke overdøves, hvis man skruer godt op for fjernsynet. Man kan hører det i hele stuen, og her snakker vi mere end 6 meter fra skærmen, og ikke fordi man stikker hovedet hen foran.

Det er ikke kun ved meget lyse billeder at det er udpræget. Hvis bare der er sort skærm og man får et menufelt frem på skærmen er lyden der.

Jeg har ellers været rundt i diverse forretninger for at lytte til den omtalte buzzen, men på de udstillede modeller lagde jeg ikke mærke til noget.

Ved ikke om jeg bare har fået en "sløj" model eller det bare er standarden.

Det er super ærgeligt, da det ellers er et lækkert produkt. Så nu kigger jeg i LCD lejren, for at se om jeg kan finde en spiller der matcher G20.

Er der nogen med et godt bud??
Af mjohansen
Haugård skrev: Ved ikke om jeg bare har fået en "sløj" model eller det bare er standarden.

Det er super ærgeligt, da det ellers er et lækkert produkt. Så nu kigger jeg i LCD lejren, for at se om jeg kan finde en spiller der matcher G20.

Du har helt klart fået et defekt tv, få den byttet til et der ikke larmer. De er forkert at tror at plasma skal larme så meget, det skal de ikke. Panasonic har bare haft et meget uheldig parti skærme som larmer ekstremt meget. Har selv en 50" G20 som ikke kan høres med mindre man sætter øret helt hen til den. Har så også haft to 46" som larmede ekstremt meget (se mine tidligere indlæg i denne tråd).

Valget er selvfølgelig dit med hensyn til at skifte til en LCD, men du finde ikke et LCD der til samme pris kan matche G20'eren (Personligt ville jeg ikke bytte min G20 til noget som helst LCD)
Af Divindragon
mjohansen skrev:
Haugård skrev: Ved ikke om jeg bare har fået en "sløj" model eller det bare er standarden.

Du har helt klart fået et defekt tv, få den byttet til et der ikke larmer. De er forkert at tror at plasma skal larme så meget, det skal de ikke. Panasonic har bare haft et meget uheldig parti skærme som larmer ekstremt meget. Har selv en 50" G20 som ikke kan høres med mindre man sætter øret helt hen til den. Har så også haft to 46" som larmede ekstremt meget (se mine tidligere indlæg i denne tråd).

Valget er selvfølgelig dit med hensyn til at skifte til en LCD, men du finde ikke et LCD der til samme pris kan matche G20'eren (Personligt ville jeg ikke bytte min G20 til noget som helst LCD)
Jeg er helt enig, du har fået et defekt tv, jeg var selv mega bekymret da jeg bestilte pga alt snakken om den der famøse summen, vores larmer dog ikke så vi var heldige :-) Hvis du vil over i noget som ikke er Plasma, får du det bedste billede i LG LE850, men det er noget dyrere ;)
Af snowflake
Jeg har indtil videre haft 2 G20'ere, som jeg synes larmer for meget. Nogle gange bemærker man det ikke, andre gange er det ret irriterende.

F.eks. lagde jeg kun mærke til det 1-2 gange i Bourne Ultimatum, mens det var væsentlig værre i Invictus. Og bliver der vist tennis er der en konstant summen.

Og jeg mener altså ikke der bør være en hørbar summen fra 3.5 meters afstand uanset hvilket billed eller lydstyrke man har.

Så nu har jeg næsten opgivet G20, og håber bare at G30 bliver bedre næste år.
Af krenzler
Jeg har lige modtaget et 42" fra Komplett.dk.

jeg har stemt: "Ja, det kan altid fornemmes".

Jeg sidder 3m fra skærmen og der er hele tiden en klar hørbar buzz. !:(

Ellers et lækkert TV og et flot billede. Nogen der har kontaktet Panasonic.dk om problemet?

http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Supp ... ker_429014

Jeg vil da prøve at få dem i tale. Har ikke endnu selv forsøgt at løse støjen som beskrevet i den engelske tråd.
Af snowflake
Ja, jeg har haft fat i deres support, både angående buzz og epg. Men der er ingen derinde der har hørt om noget som helst om disse problemer, og man bliver også lidt behandlet, som om man er nærtagende.
Af krenzler
Tjah man kunne jo vedhæfte links til tråde om G20E plasma buzz (flatpanels, recordere osv) når man skriver til dem. Det er trods alt ikke få der har problemet.
Af Johsen
Jeg har også lige fået nr. 2 G20 fra Komplett.dk og det larmer om muligt endnu mere end det første :((

I mit tilfælde kendte de alt til problemet, og der var rigtig god service med ombytningen. Det fik de koordineret så det skete samme dag (i dag) og ikke noget brok overhovedet.

Nu ryger det her også retur, men jeg er FÆRDIG med G20. Bare mega surt, for man bliver ret forelsket i det billede!

Så nu vil jeg gerne høre, om der er nogen, der kan anbefale et andet TV i den prisklasse, man kan blive glad for? (eller skal måske starte en ny tråd om det?)

Mvh
Johsen
Af trykkertor
Min første tanke var jo Samsung sin C7705 plasma, men Samsung har også problemer med larmende apparater.
Så når jeg tænker mig om, så er det vel faktisk LG som ikke har noget problem med larmeden fjernsyn.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7