Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bomber Bo
Okay... Jeg kom hjem i går (lidt tidligere end jeg plejer ;)), og dér stod hun og ventede på far. Hun ankom i ganske almindelig indpakning (org. papkasse) og havde fået et lift af den danske Postmand Per.

Spændt smed jeg alt, hvad jeg havde i hænderne, og bar hende ind i hendes nye hjem (stuen). Efter en kort inspektion af hendes ydre gik jeg lige til sagen og åbnede for herlighederne...

Nøøøøøj...! Selv indsvøbt i den tynde hvide skumpose, kunne jeg med det samme se, at hun var lige noget for mig. Hun blev helt afklædt og sat op på det lille bord. Det var nu, hun skulle vise, hvad hun kunne. Jeg listede forsigtigt stikket i og trykkede på den lille knap...

Efter vi var blevet enige om, hvilket sprog vi skulle snakke, foretog hun en hurtig kanalsøgning, og så var hun klar! Det så godt ud, og efter lidt fintuning af diverse billedindstilling var der ingen tvivl:
Hun er simpelthen for lækker! (B

Tuneren klarer opgaven til 9 ud af 10 point i mine øjne, og når vi ser parabol, er jeg intet mindre end målløs over, at man kan få SÅ god en 37" til 7.176,- alt inklusive...!

Jeg vil geren takke de, som har hjulpet mig til at finde denne lille økonomiske perle.

Hvis nogen har spørgsmål ang. handlen eller skærmen, spørger i selvfølgelig bare. ;)
Af koden
Tak for beskrivelse...tror sgu' det skal være den.
Men der var ikke digi tuner i vel?
Af Bomber Bo
koden skrev:Tak for beskrivelse...tror sgu' det skal være den.
Nix. Så skal den hedde WLT.
Af markdh
Jeg har også bestilt dette tv på hardwareversand.de og fik gennemført betalingen igår.
Ville bare lige vide om du modtog en mail på at de havde modtaget betalingen.?

Kan slet ikke vente! :p
Af Bomber Bo
markdh skrev:Jeg har også bestilt dette tv på hardwareversand.de og fik gennemført betalingen igår.
Ville bare lige vide om du modtog en mail på at de havde modtaget betalingen.?

Kan slet ikke vente! :p
Du kan godt glæde dig... ;)

Jeg fik en mail, da de sendte fjernsynet.
Af panch
Hejsa,

Tillykke med købet. Jeg har lige et spørgsmål, som du/I måske kan besvare i forbindelse med dette TV:
- Har du prøvet at forbinde en PC til fjernsynet, og i givet fald, hvordan er pixel-mappingen? Set det godt nok ud?

Mvh
panch
Af Bomber Bo
panch skrev:Hejsa,

Tillykke med købet. Jeg har lige et spørgsmål, som du/I måske kan besvare i forbindelse med dette TV:
- Har du prøvet at forbinde en PC til fjernsynet, og i givet fald, hvordan er pixel-mappingen? Set det godt nok ud?

Mvh
panch
Jeg har ikke prøvet det endnu, da jeg ikke har et VGA-kabel til at ligge. Men kan godt give en melding, når jeg prøvet det, hvis der ikke er andre, der kan svare på det.
Af andmm
Jeg står også og skal købe sådan et tv (dog 32 tommer modellen) igennem hardwareversand.de. Med ved overførselen af pemgeme i netbank (har aldrig prøvet det før) da står der først tekst på kontoudskrift. Er det ligegyldigt? Dernæst er der noget som hedder BIC/SWIFT-adresse? Skal den bare ikke udfyldes?. Det eneste nummer jeg skal bruge er det kun kontonummeret som er det som hed "Empfänger Konto-Nr" på virksomheden?
Desuden vil jeg høre om jeg skal lade sælger, mig eller dele konto "omkostningsfordelingen"?
Af Bomber Bo
andmm skrev:Jeg står også og skal købe sådan et tv (dog 32 tommer modellen) igennem hardwareversand.de. Med ved overførselen af pemgeme i netbank (har aldrig prøvet det før) da står der først tekst på kontoudskrift. Er det ligegyldigt? Dernæst er der noget som hedder BIC/SWIFT-adresse? Skal den bare ikke udfyldes?. Det eneste nummer jeg skal bruge er det kun kontonummeret som er det som hed "Empfänger Konto-Nr" på virksomheden?
Desuden vil jeg høre om jeg skal lade sælger, mig eller dele konto "omkostningsfordelingen"?
O-O Aner det ikke. Jeg sendte bare en mail til min bankrådgiver med oplysningerne fra Hardwareversand, og klarede hun det...
Af andmm
JA nu har jeg prøvet mig frem, bare ærgeligt at betalingen føst kan gennemstilles på mandag
Af Kief
Har selv haft det omtalte tv i 32 udgaven og den har ikke pixel mapping 1:1. Det vil betyde at når du sender dit signal igennem skærmen så vil den ikke nødvendigvis udnytte 100% af skærmen. I mit tilfælde havde jeg et par centimeters sort hele vejen rundt, men ellers stod det rigtig rigtig flot!

Man kan få programmer der kan styre det man kalder over(under)scan og kan kompensere for det.

Så man behøver ikke være specielt nervøs med tv'et ved computer-signal...

Casper
Af negoten
Bomber, suveraen gode indlaeg... Kort spoergsmaal, hvilke overvejelser gjorde du, siden du ikke valgte digital tuner? O-O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kief skrev:Har selv haft det omtalte tv i 32 udgaven og den har ikke pixel mapping 1:1. Det vil betyde at når du sender dit signal igennem skærmen så vil den ikke nødvendigvis udnytte 100% af skærmen. I mit tilfælde havde jeg et par centimeters sort hele vejen rundt, men ellers stod det rigtig rigtig flot!

Man kan få programmer der kan styre det man kalder over(under)scan og kan kompensere for det.

Så man behøver ikke være specielt nervøs med tv'et ved computer-signal...

Casper
At skærmen kan beskære billedet så den eksempelvis viser 1360x768 er jo netop 1:1 pixelmapping. Du kan ikke tvinge grafikkortet til at vise 1366x768, så det må nødvendigvis være skærmen der tilpasser sig opløsningen og ikke grafikkortet for at du får 1:1 pixelmapping.
Af Bomber Bo
negoten skrev:
Bomber, suveraen gode indlaeg... Kort spoergsmaal, hvilke overvejelser gjorde du, siden du ikke valgte digital tuner? O-O
Mht. digital tuner så bor vi godt nok på landet, men der er rigtig godt analog signal, og desuden benytter vi parabolen 95% af tiden, når vi ser tv. TV2 står dog næsten lige så skarp som parabolen... O_O