Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Han den anden
Mysen skrev:Chris JJ er jo kun amatør ligesom dig og mig, og det kræver måleudstyr at kalibrere rigtigt. Desuden er det uden tvivl forskel på dit panel og hans, og derfor er det måske en god idé at prøve dig lidt frem selv...

Det kræver blot en film med THX menu, og så kan du se en fin guide til at gøre det her:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1254381196

Eller en lidt mere simpel:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1285931399
Det er vel også det jeg skriver. Det er efter min mening et super billede jeg har kalibreret mig frem til, min mening

Har på intet tidspunkt givet udtryk for at de er referance settings. De er blot til inspiration og andre brugere kan gøre med dem som de vil. Vil til en hver tid anbefale at man selv leger med settings og selv beslutter når billedet er godt.
Af Han den anden
Yankee skrev:Tak for at i holder tråden i live. Jeg regner med at bestille sådan en svend når vi runder den 1. så alle erfaringer/indstillinger vil være meget velkomne :)
Du kan vist nok købe tv'et i Bilka til 6.999 kr.
Af TripleD
Hvad med tunere i det? Er der f.eks mulighed for PIP?

Og er der ellers nogle forbindelsesmuligheder man kommer til at mangle med sl8500, pc, ps3, surround, osv?
Af Han den anden
TripleD skrev:Hvad med tunere i det? Er der f.eks mulighed for PIP?

Og er der ellers nogle forbindelsesmuligheder man kommer til at mangle med sl8500, pc, ps3, surround, osv?
Der er ikke mlighed for PIP, POP, PAP og hvad det nu ellers hedder.

Du har 4 HDMI udgange på TV'et, 2 Scart, 1 Komponenet, 1 VGA og 1 USB. Der er ingen LAN.
Af TripleD
Hvad med USB?
Af Han den anden
TripleD skrev:Hvad med USB?
ØØhhh - Se mit indlæg ovenfor ;)
Af TripleD
Ja ja, okay det blev måske læst lidt hurtgit :p Ups!

Men hvadså, har du prøvet at afspille noget over usb, .avi-filer f.eks, og hvad med .srt-filer dertil? Noget du har rodet med?
Af Han den anden
Nej Ikke rigtigt. Har min Mediacenter PC (med Blu-Ray) koblet til via HDMI. Bruger den til alt der har med filer at gøre.
Af Mighty
Jeg har afspillet mpeg, avi og mkv-filer (sidstnævnte med srt-undertekster til) fra en ekstern HD koblet til fjernsynet. Fungerer perfekt. Husk blot at srt-filen skal have samme navn som filen på den film du afspiller.
TripleD skrev:Ja ja, okay det blev måske læst lidt hurtgit :p Ups!

Men hvadså, har du prøvet at afspille noget over usb, .avi-filer f.eks, og hvad med .srt-filer dertil? Noget du har rodet med?
Af TripleD
Hvis det kan afspille mkv-filer med seperate srt-filer, så må det jo også kunne med avi...

Lyder ellers godt så.
Af Totski
Hej Chris

Puha det tv ser fristende ud!

Hvor langt hænger tv'et ud fra væggen altså til forreste skærmkant?

Er der en mulighed for at man kan samle alt det der ledningshejs i kabelbakke i midten under tv'et? O-O
Af Han den anden
Totski skrev:Hej Chris

Puha det tv ser fristende ud!

Hvor langt hænger tv'et ud fra væggen altså til forreste skærmkant?

Er der en mulighed for at man kan samle alt det der ledningshejs i kabelbakke i midten under tv'et? O-O
Mit hænger 11,5 cm fra væggen. Jeg har et forholdsvist stort Vogel vægbeslag som i sig selv går knapt 7 cm ud fra væggen.

Du kan sagtene samle ledingerne. Det har jeg også.
Af Mysen
ChrisJJ skrev:
Mysen skrev:Chris JJ er jo kun amatør ligesom dig og mig, og det kræver måleudstyr at kalibrere rigtigt. Desuden er det uden tvivl forskel på dit panel og hans, og derfor er det måske en god idé at prøve dig lidt frem selv...

Det kræver blot en film med THX menu, og så kan du se en fin guide til at gøre det her:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1254381196

Eller en lidt mere simpel:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1285931399
Det er vel også det jeg skriver. Det er efter min mening et super billede jeg har kalibreret mig frem til, min mening

Har på intet tidspunkt givet udtryk for at de er referance settings. De er blot til inspiration og andre brugere kan gøre med dem som de vil. Vil til en hver tid anbefale at man selv leger med settings og selv beslutter når billedet er godt.
Du misforstod mit indslag. Jeg kritiserer på ingen måde, at du lægger dine indstillinger ind på et forum. Tværtimod synes jeg, at det er helt fint, at folk har noget, at kunne gå efter.

Det virkede bare som om, han troede du havde et facit til denne skærm, men det er bare et faktum at ikke engang en prof kan have et facit til en skærm, da alle paneler varierer lidt.
Derfor ville jeg jo bare lige tilføje et "men" til dine indstillinger, og samtidig linke til, hvordan man selv kan indstille sit billede.