Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wildt
Ja, det bli'r interresant - 960BF og 970P er de to eneste skærme jeg har focus på iøjeblikket da jeg skal bruge en, der kan foldes sammen og samtidig have state-of-the-art responstid. LG's 1980Q er for langsom.
Brugeravatar
Af xt0m
xt0m skrev:Jeg har lige bestilt 930BF og 970P hjem til test.. Så får vi se ;)
Jeg er mildest talt imponeret - især nu hvor jeg har leget med 930BF et par timer: Alt jeg kaster efter den, FarCry, JOTR, NFSU2, NFSMW, FEAR - som 960BF pålagde overdrive trailing, klarer 930BF'eren uden så meget som antydningen af samme. Imponerende!

Gad vide hvad f.. Samsung har gjort galt i 960'eren :o
Af Wildt
Så har xbitlabs testet en omgang TFT'er med overdrive - og de har også konkluderet at der er noget helt galt med 960bf.

http://www.xbitlabs.com/articles/other/ ... ation.html

* RETTELSE - det er en 760bf der er testet, men den lider da vist af det samme some sin storebror.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er lidt pussigt at de skriver at 193P+ og 173P+ på trods af deres RTC ikke producerer en nævneværdig overdrive trailing (derfor er deres error-% ikke med) imens 930BF skyder op til 40% over målet. Jeg selv synes at overdrive trailing er yderst markant i visse overgange (de grå som også nævnes) imens andre slet ikke kan se det på 930BF...

Jeg har kigget lidt på nogle af de ting som de skriver ang. 193P+ og det er rigtigt at man får en del mere kontrastrige billeder hvis man kompenserer for gamma'en - hold jer til max. +0.3 - men til gengæld ødelægger man skærmens evne til at lave en glat gradient. Hvis jeg bruger hjælpeværktøjet her fra siden opstår der de samme tendenser til pludselige ændringer i gradienterne som vi så ved VP930 fra Viewsonic, men til gengæld er selve billedet noget mere behageligt at se på.

Desuden forskyder man farverne over i det mørke og som graferne viser, så er det her hvor responstiden skyder i vejret og jeg kan bestemt ikke anbefale at man spiller fps-spil med en gammakorrektion på +0.3!!

Edit: Jeg tilføjer lige at man i f.eks. Nvidias drivere kan indstille bla. farveskemaet for et givet spil, så hvis man ønsker at benytte gammakorrektionen kan man bare øge gammaen i selve driveren når spillene starter - det gøres helt automatisk og virker ganske fortrinligt.