Log ind med sociale netværk

16 nov 2005, 19:38

Gad vide hvad f.. Samsung har gjort galt i 960'eren 

xt0m skrev:Jeg har lige bestilt 930BF og 970P hjem til test.. Så får vi seJeg er mildest talt imponeret - især nu hvor jeg har leget med 930BF et par timer: Alt jeg kaster efter den, FarCry, JOTR, NFSU2, NFSMW, FEAR - som 960BF pålagde overdrive trailing, klarer 930BF'eren uden så meget som antydningen af samme. Imponerende!
Gad vide hvad f.. Samsung har gjort galt i 960'eren

21 dec 2005, 14:28

Så har xbitlabs testet en omgang TFT'er med overdrive - og de har også konkluderet at der er noget helt galt med 960bf.
http://www.xbitlabs.com/articles/other/ ... ation.html
* RETTELSE - det er en 760bf der er testet, men den lider da vist af det samme some sin storebror.

http://www.xbitlabs.com/articles/other/ ... ation.html
* RETTELSE - det er en 760bf der er testet, men den lider da vist af det samme some sin storebror.
									  21 dec 2005, 16:06

Det er lidt pussigt at de skriver at 193P+ og 173P+ på trods af deres RTC ikke producerer en nævneværdig overdrive trailing (derfor er deres error-% ikke med) imens 930BF skyder op til 40% over målet. Jeg selv synes at overdrive trailing er yderst markant i visse overgange (de grå som også nævnes) imens andre slet ikke kan se det på 930BF...
Jeg har kigget lidt på nogle af de ting som de skriver ang. 193P+ og det er rigtigt at man får en del mere kontrastrige billeder hvis man kompenserer for gamma'en - hold jer til max. +0.3 - men til gengæld ødelægger man skærmens evne til at lave en glat gradient. Hvis jeg bruger hjælpeværktøjet her fra siden opstår der de samme tendenser til pludselige ændringer i gradienterne som vi så ved VP930 fra Viewsonic, men til gengæld er selve billedet noget mere behageligt at se på.
Desuden forskyder man farverne over i det mørke og som graferne viser, så er det her hvor responstiden skyder i vejret og jeg kan bestemt ikke anbefale at man spiller fps-spil med en gammakorrektion på +0.3!!
Edit: Jeg tilføjer lige at man i f.eks. Nvidias drivere kan indstille bla. farveskemaet for et givet spil, så hvis man ønsker at benytte gammakorrektionen kan man bare øge gammaen i selve driveren når spillene starter - det gøres helt automatisk og virker ganske fortrinligt.

Jeg har kigget lidt på nogle af de ting som de skriver ang. 193P+ og det er rigtigt at man får en del mere kontrastrige billeder hvis man kompenserer for gamma'en - hold jer til max. +0.3 - men til gengæld ødelægger man skærmens evne til at lave en glat gradient. Hvis jeg bruger hjælpeværktøjet her fra siden opstår der de samme tendenser til pludselige ændringer i gradienterne som vi så ved VP930 fra Viewsonic, men til gengæld er selve billedet noget mere behageligt at se på.
Desuden forskyder man farverne over i det mørke og som graferne viser, så er det her hvor responstiden skyder i vejret og jeg kan bestemt ikke anbefale at man spiller fps-spil med en gammakorrektion på +0.3!!
Edit: Jeg tilføjer lige at man i f.eks. Nvidias drivere kan indstille bla. farveskemaet for et givet spil, så hvis man ønsker at benytte gammakorrektionen kan man bare øge gammaen i selve driveren når spillene starter - det gøres helt automatisk og virker ganske fortrinligt.
					Opret konto

For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
					Log ind på din konto