GrummeKrumme skrev:#Rasmus
#JENC
Tak fordi du gjorde opmærksom på LE-xx755, det virker interessant til pengene.
Umiddelbart var jeg mest hooked på Sony Z5500, pga. pris(Fleggaard) kontra egenskaber/ulemper/mine krav, men måske ikke mere.
Lyder til du er lidt inde i tingene, ved du hvordan det fungerer med det kanalsortering/favoritliste, på et LE-xx755, vil gerne ligge kanalerne i min egen rækkefølge?
Nej. Jeg kender ikke kanalsortering specifikt.
Men den får ofte "skældud" herinde. Det skulle gælde, at man ikke kan ændre på kanalernes placering efter en autosøgning. Den rækkefølge man gerne vil have skal man istedet vælge via en favoritliste.
Hvorfor en favoritliste så ikke er godt nok ved jeg ikke, men sikkert fordi den er mere omstændig at vælge via fjernbetjeningen. Der skal sikkert flere tryk til, hvor den "almindelige store" kanalskifterknap styrer de forud auto-indstillede kanaler.
Og hvad med 750 modellen, fra eks. Tyskland, er det med dvb-c tuner, der virker til Yousee og HD kanaler?
(Har lige set LE-40B750 til ca. 7900 på Pricerunner)
Den skulle være akkurat ligeså god. Både selve fjernsynet, og DVB-T og DVB-C tunere, begge med MPEG-4. Den skulle have HEACC (vist ikke helt rigtig forkortelse) som Boxer bruger på DVB-T, og skulle kunne vise DR-HD mv. Flere har fortalt de har købt i Tyskland, og flere har købt parallel importerede fjernsyn her i DK.
Måske nogen med en parallelimporteret Samsung 2009 version har prøvet Boxer kanaler og her vitterligt kan bekræfte der er lyd på?
Det vil jeg nu ikke selv være bange for.
Det du derimod får med ved at vælge en DK-version (755 / 8050) er Samsungs 24 timers prestige service. Den får blandede ord med på vejen, men det kan du læse i forskellige tråde, men at have muligheden har helt sikkert en værdi.
Til gengæld ved jeg faktisk ikke konkret hvad Samsungs pixelgaranti er. Normalt, og når man har Prestige service. Måske nogen kan kaste lys over det? For det vil da være en god merværdi ved Prestige Servicen.
Selv har jeg det sådan, at prestige servicen bestemt har en merværdi, men nok i størrelsesordenen op til 15%. Er merprisen større vil jeg nok vælge 750.
Fravælger man Prestigeservice, og er der pixelfejl eller andre fejl de første 14 dage, så retur med den. Er der ikke pixelfejl på panelet fra starten kommer det næppe lige med det samme, og skulle det komme så vil det alligevel sikkert være når Prestige servicen er udløbet :-)
Prisen du har set til knap 8000 er nok for en 40". Den ser ud til at kunne fåes som 755 til 9.000,- og så ville jeg nok selv vælge en B755.
Min egen er til stuen, så jeg kigger på 46", og her er merprisen ca. 1.300,- og det regner jeg for nærværende med at betale og tage en 755.
Og hvad med blacklevel, er den på højde med led serierne?
Well, det er det jeg ellers generelt har læst og forstået. Men har som nævnt lige set ham her
http://reviews.cnet.com/4321-6475_7-663 ... uselArea.0, der siger LED'en er lidt bedre.
Måske - jeg ved det ikke konkret - kan der også være forskel i hvordan (hvor aggressivt) de har implementeret auto-dimming.
Min egen konklusion er, at jeg bestemt da helst vil have den slanke 8050 - den er simpelthen så flot, og endelig kan man kalde en fladskærm for en flad skærm :-)
Men for mig beretter merprisen for den slanke model, og nok en
anelse bedre billedkvalitet, ikke den relativt meget højere merpris.
Men det er jo igen op til egen vurdering, og hvor meget vægt man ligger på flot design.