Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Drunkenbrawl
hmm..

Andre der har probs når de ser tv (kabel tv her)
den skifter selv "AV Mode" i ny og næ.

ved ikke om det er mig der har trykket på noget dumt O_O hehe,,

kan ske lige pludseligt mens jeg ser tv. så BANG og jeg kan kun skimte underteksternes top nede i bunden af tv.
-----------------
VGA og S-vhs opløsning er max. 1024x768. fandt jeg lige ud af, men kan køre max i opløsning på dvi-hdm. så den skid slået :=)
Af flab
Hej furious jt, jeg er også på GVD net, hvordan har du fået kanalerne frem på den digitale tuner, syntes ikke jeg kan finde ud af det, den siger bare at database empty.
Af furious jt
flab skrev:Hej furious jt, jeg er også på GVD net, hvordan har du fået kanalerne frem på den digitale tuner, syntes ikke jeg kan finde ud af det, den siger bare at database empty.
hva dælen :)

Jamen du slår over på digitaltuneren så står der empty databse. Så trykker du på dtv-menu på remoten. Går hen til den menu hvor der står auto installation eller sådan noget. Så skulle den gerne søge efter digitale signaler
Af flab
kanon, tak for det, det ser jo meget bedre ud, nu er jeg jo næsten nød til at have alle kanlerne digitalt. har også lagt mærke til at den smule banding der før var på dr1, nu er helt væk.
Af furious jt
Det var så lidt :) og ja det ser meget bedre ud i digital.
Glæder mig til vi flytter i hus og skal have en selectorbox eller andet, så alle kanalerne bliver digitale (B
Af KlausHansen
Hej
Har fuldt lidt med på denne streng... Jeg har lige købt en LC37XD1E i HIFIKlubben, til 16000 + en væg holder med lidt til rabat. Jeg har 2 års fuld garanti + indmelding i klubben = 6 md ekstra. Går det i stykker får jeg et nyt med hjem til låns, mens det er til rep.
Ingen underlige lyde eller lign. Det er da for fedt et fjernsyn.
Har sat vores XBOX 360 til. Der kan i menuen på "boxen" vælges 3 opløsninger, de 2 højeste er 720p og 1080i. Det kører via component ,(eller via det kabel der følger med), ind i det omformer stik til vga. Skærmen siger at den kører i 1920x1080 60hz. Ikke om det er p eller i. Men det siger mig at den kan kører maks opløsning på xbox og på sharpen. Er der andre der har begge apperater som kan bekræfte dette eller afkræfte det. Alle jer med data blade og kun det kan vi jo ikke rigtig bruge til noget........ ;;) :s
Af furious jt
Hej Klaus.

Jeg har selv sat mit 46xde1 til xbox360. Boxen understøtter 1080p via component og vga. Dette gør tv'et bare ikke- For at du kan komme til at kør i 1080p er du nød til at vente på at microsoft får smidt et hdmi-kabel ud til os forbrugere så vi kan nyde film og spil i 1080p.
Af flemse
Har lige fået mit nye 37" fra Licotronic efter en utrolig flot kundebehandling, hvor jeg har haft et låne sharp i ventetiden. Har godt nok betalt det samme for 37" som 42" koster i England, men trygheden og servicen har været det vigtigste for mig, Og så har jeg fået et tv hvor der ikke er nogen brummen og med et serienummer der begynder med 703, så det må vist være noget af det sidste nye.
Men megen ros til Licotronic
Af furious jt
Understøtter Sharp LC-46XD1E egentlig 1080p/24 eller 1080p/60.
Kan ikke finde oplysningen på deres hjemmeside.
Senest rettet af furious jt 22 mar 2007, 12:14, rettet i alt 1 gang.
Af centric
KlausHansen skrev: Har sat vores XBOX 360 til. Der kan i menuen på "boxen" vælges 3 opløsninger, de 2 højeste er 720p og 1080i. Det kører via component ,(eller via det kabel der følger med), ind i det omformer stik til vga. Skærmen siger at den kører i 1920x1080 60hz. Ikke om det er p eller i. Men det siger mig at den kan kører maks opløsning på xbox og på sharpen. Er der andre der har begge apperater som kan bekræfte dette eller afkræfte det. Alle jer med data blade og kun det kan vi jo ikke rigtig bruge til noget........ ;;) :s
Så glemmer vi bare de tekniske specifikationer. De er jo alligevel kun til pynt. Eller noget...

Du kan max få 720p (og 1366x768) ind på VGA/component indgangen på XD1E serien. Jeg har testet med både et compoent kabel og et VGA kabel fra en Xbox 360. Skærmen bliver bare sort når Xboxen sættes til 1080p eller 1080i fra component kabler og ved 1920x1080 med VGA kablet bliver skærmen sort og tv'et skriver at indputtet er i for høj opløsning.
Af mtpdk
Har endelig fået min skærm på mandag (jeg bestilt på fredags en uge før) måtte vente på ny lager på noget stykke tid.

Men skærm er super fint.. passer perfekt til min WII spiller :)
Af flemse
Har lige fået min 37". Skal ikke som sådan bruges til spil. Men nu vil min knægt prøve at køre sin x-box på det. Kan ikke finde ud af hvordan det tilsluttes uden at component stikket som fulgte med x-boxen sættes til tv.
Dette stik som sættes i x-box kan sættes til både tv og HDTV. Der er 2 slags stik påsat.
Ét med gul hvid og rød, som vi har brugt på det gamle tv. Ingen problemer.
Men så er der det med grønt blåt og rødt. Her står at det skal sættes i de samme farver på tv-et??????
Disse farver findes ikke på Sharpen.
Jeg får kun sort skærm når jeg sætter stikket til HDTV ,med det førstnævnte stik isat (gul-hvid-rød)
Er der mon en venlig sjæl der kan fortælle hvordan man sætter sin x-box til sharpen og får det til at køre HD-TV.
Hvor skal det grønne røde blå stik tilsluttes.
Og meget gerne nøjagtigt, idet jeg absolut ikke er nogen ørn!!

Jeg har arbejdet ud fra ext 3 på sharpen, hvilket jeg regner med er det rigtige

Mange tak
Af furious jt
Flemse: du skal bruge vga hvis det er xbox360 der er tale om.
Af vinkender
flemse skrev:Har lige fået min 37". Skal ikke som sådan bruges til spil. Men nu vil min knægt prøve at køre sin x-box på det. Kan ikke finde ud af hvordan det tilsluttes uden at component stikket som fulgte med x-boxen sættes til tv.
Dette stik som sættes i x-box kan sættes til både tv og HDTV. Der er 2 slags stik påsat.
Ét med gul hvid og rød, som vi har brugt på det gamle tv. Ingen problemer.
Men så er der det med grønt blåt og rødt. Her står at det skal sættes i de samme farver på tv-et??????
Disse farver findes ikke på Sharpen.
Jeg får kun sort skærm når jeg sætter stikket til HDTV ,med det førstnævnte stik isat (gul-hvid-rød)
Er der mon en venlig sjæl der kan fortælle hvordan man sætter sin x-box til sharpen og får det til at køre HD-TV.
Hvor skal det grønne røde blå stik tilsluttes.
Og meget gerne nøjagtigt, idet jeg absolut ikke er nogen ørn!!

Jeg har arbejdet ud fra ext 3 på sharpen, hvilket jeg regner med er det rigtige

Mange tak
Der følger et adapterstik (3 RCA til 15-stikbens D-sub adapter) med til Sharpen, som bruges til at få Xbox 360 componentstikket til at kunne bruge Sharpens EXT 4 indgang.
Her sætter du den det røde, blå og grønne stík fra Xbox stikket ind i de matchende farver i adapterstikket, og kobler derefter stikket til EXT 4 indgangen. Så skulle billedet fint kunne vises når du vælger EXT-4 på tv'et.
Hvis du vil have lyd via tv'et skal du huske at koble det røde og hvide audiokabel (den anden halvdel af xbox komponentkablet) til audio indgangen til EXT 4.
Dette stik er et minijack stik på tv'et.
Du skal bruge et adapterstik, som kan købes i alle tv/radio forhandlere, hvor du påsætter det røde og hvide stik som munder ud i et minijack stik.
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33