Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Thor
Mystisk!?!? Er dit 37, 42 eller 46 tommer?

Wejergang, kan du ikke tjekke dit serienummer og poste det her ind. Det er jo lidt interessant at du ikke har nogen som helst hyletoner/summen mv??? Især når du formentligt har modtaget fra samme sending som os andre der oplever dette.
Alternativt tjekke dette fænomen igen under rigtig gunstige forhold, dvs i standby-mode og uden nogen betydelig baggrundsstøj og hovedet hen bag tv'et osv?
Ikke fordi jeg ikke tror på dig, men måske er du "beruset" af synet og oplevelsen af dit nye tv og det blænder din dømmekraft en smule :)
Af furious jt
Hmm, mit tv siger intet overhovedet når det er slukket. håber absolut ikke at det opstår lige pludselig :(
Af larssoe
Thor skrev:Mystisk!?!? Er dit 37, 42 eller 46 tommer?

Wejergang, kan du ikke tjekke dit serienummer og poste det her ind. Det er jo lidt interessant at du ikke har nogen som helst hyletoner/summen mv??? Især når du formentligt har modtaget fra samme sending som os andre der oplever dette.
Alternativt tjekke dette fænomen igen under rigtig gunstige forhold, dvs i standby-mode og uden nogen betydelig baggrundsstøj og hovedet hen bag tv'et osv?
Ikke fordi jeg ikke tror på dig, men måske er du "beruset" af synet og oplevelsen af dit nye tv og det blænder din dømmekraft en smule :)
Ja - så må vi da hellere se at få manden til at komme ud af denne forfærdelige tilstand.

Mit råd til alle: Lad være med at kigge efter fejl du ikke "falder over" ved normalt brug af skærmen.

PS: Jeg har selv opdaget lidt banding på mit, men jeg er overbevist om at jeg ikke havde opdaget det hvis jeg ikke var gjort blevet opmærksom på fænomenet :(
Senest rettet af larssoe 13 mar 2007, 15:13, rettet i alt 1 gang.
Af larssoe
furious jt skrev:Hmm, mit tv siger intet overhovedet når det er slukket. håber absolut ikke at det opstår lige pludselig :(
Det kunne du jo evt. bekymre dig om til den tid...
Af Drunkenbrawl
ok har kigget mit tv lidt igennem.. den eneste finge rjeg kan sætte er at det "piver" svagt. som en lille generator når man tænder men falder så ned i "normalt" niveau efter nogle sekunder. og ja slukker jeg for lyden kan man også godt opfange den summen. men lad mig sige at min externe harddisk fra maxtor larmer ligeså meget i standby. hvilke ikke er slemt. så den er fin med mig. ingen pixel fejl, set et par film så intet lagt mærke til.
nu skal jeg bare finde nogle settings på nettet et sted for at improve billedet lidt, (eller leje lidt selv)

Serial : hmm hvor står det ? kigged elige bagpå men umiddelbart så jeg ikke noget, men ok har ikke rygget det langt nok ud fra væggen,

har også checket med PC -> tv virker nice. og sjovt nok ældre spil som Final fantasy 7 + 8 ser endnu bedre ud på min 46# :D NICE ingen små Pixels hak i billedet som på min samsung syncmaster 930BF. så det er vildt blæret,
så næstet trin = Trådløst keyboard + mus og tadaa :D så skal der bare spilles (så længe man er alene hjemme >.<) hehe

smed lige mit hoved bag tvét og nu hvor jeg har slukket for lyden fuldstændigt kan man sagtens høre den zummen "voldsomt" med ens hoved helt op af.. BZZzzZzZz så et råd. se tv med lyd hehe :) men ikke slemt. havde gæster lige før og de kunne ikke rigtig høre noget.

men alt ialt. 9/10 den summen kan virke provokerende så -1
Senest rettet af Drunkenbrawl 13 mar 2007, 15:49, rettet i alt 1 gang.
Af flydedokken
Endelig. Fik fat i nogen ved IAT der vidste noget og fik også snakket med chaufføren. De var kørt til en forkert adresse, fordi det er noget nybyggeri jeg bor i så skiltning er meget dårlig. Og de havde ikke fået mit TLF selvom jeg opgav det til Krish. :o
Så jeg skulle meget gerne modtage mit tv imorgen tidlig. Så nu krydser jeg fingre.
Af furious jt
HAr fundet en mulighed for at få "summeriet" væk.

Skift til Dynamic billedvalg. Så stopper det ved mig. Grunden er at backlight niveauet er ret højt ved dynamic og dette gør at summeriet forsvinder. Mystisk, men fanme dejligt.

Så nu vil jeg indstille farverne efter at backlight er skruet godt op.
Dette kan evt være en hjælp til jer der også har lidt summen.

Ellers er det sq et godt tv. Ingen pixelfejl eller noget som helst.
er med på karakteren 9/10 især når man tænker på hvad vi har givet for skærmene (B

Flydedokken: rigtig godt at høre d snart får dit tv!! Har godt nok ventet spændt på at høre hvordan det gik, og så er det godt der er kommet afklaring i sagen.
Af ttkthomsen
er der nogen af jer der har talt med sharp danmark omkring problemet med summeriet ? er det en fejl ved tv'et eller er det bare noget man må affinde sig med ved modellen ?
Senest rettet af ttkthomsen 13 mar 2007, 15:52, rettet i alt 1 gang.
Af Drunkenbrawl
lol ja. også på soft går den meget ned.. men dynamic mest :) godt set/hørt.

hmm lidt ærgeligt at det kun er 1024 / 768 fra pc -> tv eller er det mit graffikkort der hæmmer det eller tvét ? men stadig sjovt at lege med :D

Forresten :

Hva farve koder sætter i det til efter jeres bedste evne ? kunne være meget rart at vide. indtil nu kører jeg bare med de standard der er på. virker ok. men hvis man kan lave det bedere sååå.. :)
Af furious jt
Hvad mener du med farvekode? er det, det der temperatur halløj?

[Edit] Ups nu ved jeg hvad du mener :D
jeg kører også bare med standard indil videre. Skal lege med DVE lidt senere. Så må vi se hvad den finder ud af :)
Af larssoe
Drunkenbrawl skrev:lol ja. også på soft går den meget ned.. men dynamic mest :) godt set/hørt.

hmm lidt ærgeligt at det kun er 1024 / 768 fra pc -> tv eller er det mit graffikkort der hæmmer det eller tvét ? men stadig sjovt at lege med :D

Forresten :

Hva farve koder sætter i det til efter jeres bedste evne ? kunne være meget rart at vide. indtil nu kører jeg bare med de standard der er på. virker ok. men hvis man kan lave det bedere sååå.. :)
Jeg kørte fint med 1920*1080 i går. Sikke et skivebord! :D

Prøv at hente de nyeste drivere hvis du er tvivl om dit grafikkort understøtter det.
Af flab
Nogen der ved hvordan jeg får TV'et til at lade være med at skifte wiew mode? F.eks. ved TV2 og DR1, der sætter den det automatisk til Cinema 16:9, og jeg syntes det er pænere ved full, men kan ikke få den til at blive på det, den ændre det selv når jeg skifter kanal?
Af furious jt
Flab: der er en funktion til det et sted, og jeg mener bestemt det står i manualen. Du skal ind i menuen et sted og vælge automatisk fra tror jeg.

har ikke lige manualen eller tv'et i nærheden lige nu så kan ikke svare mere præcis. Vender tilbage med mindre du selv eller andre har fundet en løsning i morgen.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 33