Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mini007 skrev: 29 jun 2026, 11:28
Rasmus Larsen skrev: 25 jun 2026, 11:26 Kode-i-æske

GTA 6 giver fysiske skiver dødskysset
Betyder det så at brugeren faktisk ikke ejer spillet, men blot en licens jf. deres vilkår, ligesom i filmsagen? Så de rent faktisk kan slette spillet, hvis de lystede? :-/
Jep, det er nemlig lige præcis det, det betyder, desværre. Så er man underlagt vilkår for licens fremfor køb.
Af Mini007
Rasmus Larsen skrev: 29 jun 2026, 11:37
Mini007 skrev: 29 jun 2026, 11:28
Rasmus Larsen skrev: 25 jun 2026, 11:26 Kode-i-æske

GTA 6 giver fysiske skiver dødskysset
Betyder det så at brugeren faktisk ikke ejer spillet, men blot en licens jf. deres vilkår, ligesom i filmsagen? Så de rent faktisk kan slette spillet, hvis de lystede? :-/
Jep, det er nemlig lige præcis det, det betyder, desværre. Så er man underlagt vilkår for licens fremfor køb.
Shit. Gad vide om sådanne vilkår er lovlige ifht. EU's forbrugerlovgivning
Brugeravatar
Af TBC
Beckham skrev: 02 jul 2026, 20:03 Vi gamere går en dyr tid i møde.....kan kun se priserne gå en vej når der lukkes for alternativerne.
Præcis og netop derfor bør folk lade være med alle sammen, at gå den samme ensrettede vej som en anden flok lemminger på vej ud over den kløft, der netop dermed opstår, når ét økosystem eller én platform får lov til at dominere.

Diversificer nu jeres valg noget mere kære gamere og orientér jer også mere mod alternativerne – der findes endog løsninger der teknisk og hardwaremæssigt er bedre. Den næste XBox rygtes f.eks. at blive endnu kraftigere end PS6 relativt til hvad Series X var ganske marginalt ifht vanilla PS5eren - hvis man ikke ligefrem har råd eller lyst til at gå efter en endnu kraftigere PC.

Den eneste måde at bevare reel konkurrence på er ved rent faktisk at benytte de konkurrerende produkter. Hvis forbrugerne konsekvent samler sig ét sted af vane, bekvemmelighed eller brandloyalitet, sender de samtidig også et signal til markedet hvor prisen kan begynde at betyde mindre end økosystemets størrelse. Resultatet bliver færre alternativer, mindre innovation, ringere vilkår og højere priser.

For konkurrence er ikke noget der opstår ikke af sig selv – den skal understøttes af forbrugernes valg. Og er der noget konsolmarkedet har brug for aktuelt, så er det konkurrence.
Brugeravatar
Af TBC
Det kan man jo heldigvis langt det meste af tiden, med langt de fleste ting uden at man også behøver at have sådanne tanker når der som i de fleste tilfælde ikke er den slags problemer.
Jeg har alle konsollerne og køber nok også Steam Machine (eller en Steam Machine), men det bliver først når prisen kommer ned fra månen. Ærgerligt at den lander midt i RAM-krisen. Jeg håber også, at Google og Apple begynder at tage videospil mere seriøst så det ikke bare er mobilspil 99% af tiden.

På trods af det synes jeg PS5 er den klart bedste konsol pt. Jeg ville virkelig kunne lide med Xbox Series X, men hold op hvor er den irriterende med sit konstante opdateringsregime og reklamer på startskærmen.
Brugeravatar
Af Naiera
Min favoritmaskine er også klart PS5, men det går da fint med Forza Horizon 6 på seriøs X :p

Steam Machine skal godt nok langt med i pris, før den får en chance. Den er jo ikke engang lige så god som en normal PS5.
  • 1
  • 247
  • 248
  • 249
  • 250
  • 251