Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvis tv skriver "intet signal" når man sætter CI modulet i, er der stor risiko for at benene inde i tv'et er blevet bøjet, da man satte modullet i. Hvis man enten sætter i den forkerte vej, eller skubber den lidt skævt i, så bliver benet bøjet med det samme - og så kortslutter det over til et af de andre små ben, og så forsvinder signalet, indtil man trækker kortet ud igen.

Så mest sandsynligt at det er en fejl-40. Og hvis butikken tjekker for det, når de får tv'et tilbage, står i selv med regningen, da det er jer der har forvoldt skaden. Ligesom hvis man smadrede panelet ved udpakning eller lign
Radiomanden skrev: 24 jul 2024, 12:55 Hvis det kan bruges som tiltænkt med en anden kortlæser, så er det selvfølgelig i orden, men kan det ikke med det nye som udbyderen kommer med, så er problemet der jo stadig, for det nytter jo ikke noget at det kan virke med en læser fra anden udbyder når det er Norlys der haves.
Det kan sagtens være, du ikke synes, det er i orden; det gør jeg i princippet heller ikke, men én ting er, hvad man synes, en anden er, hvad lovgivningen siger, så man er helt afhængig af den pågældende sælgers goodwill, hvor jeg har den holdning, at nægte kunden returret vil være dårlige købmandsevner, da kunden nok aldrig kommer igen...

Hvis man derimod på forhånd var blevet lovet, at TVet ville fungere med det kort, man havde tænkt sig at bruge, vil jeg tro, man havde lovgivningen på sin side, da en mundtlig aftale iflg. lovgivningen er lige så god som en skriftlig...
Hvis sælger har lovet/accepteret, at tv'et kan fungere med et specifikt CI+-kort, så ja, den vil sælger meget vel hænge på. Umiddelbart vil jeg tro, at tv'et/genstanden så ikke overholder købelovens § 75 b, nr. 2.

"§ 75 b - nr. 2: Salgsgenstanden skal være egnet til ethvert særligt formål, som køberen ønsker, at den skal kunne anvendes til, som køberen har gjort sælgeren bekendt med senest på tidspunktet for aftalens indgåelse, og som sælgeren har accepteret"
Senest rettet af steadi 26 jul 2024, 14:59, rettet i alt 1 gang.
Der er citeret forkert, det citat er ikke hvad jeg skrev, det er derimod hvad Supergris skrev da han citerede mig i et opslag. 26. jul 2024, 10:16
At bruge citat funktionen er uhyre nemt, der skal bare en når der skal redigeres gøre det rigtigt. Rediger i den del af citatet du ønsker at vise, hvis ikke du vil bruge hele citatet.
Som udgangspunkt burde der ikke ske noget med kortlæseren, men som alt andet elektronik kan der ske fejl.
Er det også et Samsung TV den er monteret i.? Samme model.?