Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

XE90 får ikke Dolby Vision. Det er kun X1 Extreme professoren, der kan trække det, så det kommer ikke.

Der er ikke et entydigt svar på hvor stor forskellen er på settings hapset fra Rtings og en individuel kalibrering, da det afhænger af hvordan lige netop dit panel er fra fabrikken. Hvis den er skæv i samme retning, som den rtings har målt på, så vil der ikke være meget, men hvis din er skæv i modsat retning, så vil du gøre tingene endnu værre ved at kopiere fr rtings.
Aviax skrev:Det er helt rigtigt.

Hvor meget skal man lægge i, at tv'et ikke kommer til at blive opdateret med Dolby Vision og det kun er storebroen XE9305, som har fået dette?
Der er nok ikke så meget tvivl om at XE93 på bundlinien er en bedre skærm end XE90. Der er nok ikke en verden til forskel, men hvis man kigger på HDR delen vil XE93 trække fra, da den har nogle flere zoner at dimme lyser i og den kan lave mere lys. Derudover er XE93 æstetisk\designmæssigt et skridt foran, hvis man går op i den slags..:-)
Torben Rasmussen skrev:XE90 får ikke Dolby Vision. Det er kun X1 Extreme professoren, der kan trække det, så det kommer ikke.

Der er ikke et entydigt svar på hvor stor forskellen er på settings hapset fra Rtings og en individuel kalibrering, da det afhænger af hvordan lige netop dit panel er fra fabrikken. Hvis den er skæv i samme retning, som den rtings har målt på, så vil der ikke være meget, men hvis din er skæv i modsat retning, så vil du gøre tingene endnu værre ved at kopiere fr rtings.
Beckham skrev:
Aviax skrev:Det er helt rigtigt.

Hvor meget skal man lægge i, at tv'et ikke kommer til at blive opdateret med Dolby Vision og det kun er storebroen XE9305, som har fået dette?
Der er nok ikke så meget tvivl om at XE93 på bundlinien er en bedre skærm end XE90. Der er nok ikke en verden til forskel, men hvis man kigger på HDR delen vil XE93 trække fra, da den har nogle flere zoner at dimme lyser i og den kan lave mere lys. Derudover er XE93 æstetisk\designmæssigt et skridt foran, hvis man går op i den slags..:-)
Hmm.. Når jeg også sammenligner scoren på XE90 og XE93 på fx rtings.com, så klarer 93'eren sig en noget bedre alligvel.. Nu kommer jeg da helt i tvivl :( O_O O-O ;;) :p

Vil det være dumt, at købe et tv, som fx ikke kan få Dolby Vision på sigt?
Svært at sige....kommer jo an på hvor meget materiale vi kommer til at se i Dolby Vision. Lige nu er det jo ikke fordi der er et overvældende udvalg.

Hvis du kan få en XE93 til nogenlunde samme pris, så ville jeg da klart vælge den. Men du skal nok være hurtig....vist meget begrænset hvad som findes rundt omkring. Og kan måske være demomodeller...
Dolby Vision er ikke løsningen på alt og heller ikke noget, der bør stemple TV'et som et no-go hvis det mangler. Det er trods alt kun få producenter, som tilbyder det pt. XE93 har mange dyder, men den største downside er nok risikoen for inhomogen belysning, som vores eget testeksempar også led under. Gynger og karruseller...
Beckham skrev:Svært at sige....kommer jo an på hvor meget materiale vi kommer til at se i Dolby Vision. Lige nu er det jo ikke fordi der er et overvældende udvalg.

Hvis du kan få en XE93 til nogenlunde samme pris, så ville jeg da klart vælge den. Men du skal nok være hurtig....vist meget begrænset hvad som findes rundt omkring. Og kan måske være demomodeller...
Torben Rasmussen skrev:Dolby Vision er ikke løsningen på alt og heller ikke noget, der bør stemple TV'et som et no-go hvis det mangler. Det er trods alt kun få producenter, som tilbyder det pt. XE93 har mange dyder, men den største downside er nok risikoen for inhomogen belysning, som vores eget testeksempar også led under. Gynger og karruseller...
Ja det er rigtigt.. Det er sgu svært! Så lige en anden tråd, hvor folk brokker sig over styresystemet på Sony (android) er langsomt - er det noget I har erfaret?

Andre foretrækker også Samsung og LG her (er selv fint tilfreds med mit nuværende LG tv).
Samsung har også deres Q6'er til 8888 kr i Elgiganten pt. Dog tænker jeg stadig at man får det bedste billede på XE9005'eren med bagbelyst, VA panel og så er bevægelsesbehandlingen nok også bedre, når det primært skal bruges til sport. Enige? :s

Man bliver bare mere og mere forvirrede, når man læser andre indlæg og anmeldelser.
Tror jeg henter mig en XE9005'er i morgen, og så må jeg teste den de næste 30 dage. Jeg tænker ikke jeg får et meget bedre billede, hvis det ikke skal være OLED.
Sony er kongen når det kommer til håndtering af de hurtige bevægelser. Så hent du bare en XE90...det tror jeg ikke du kommer til at fortryde. Har selv XE93 og Android tv er ikke verdens hurtige system, men det går. Det er vel heller ikke der du skal bruge alt tiden inde?..:-)
Beckham skrev:Sony er kongen når det kommer til håndtering af de hurtige bevægelser. Så hent du bare en XE90...det tror jeg ikke du kommer til at fortryde. Har selv XE93 og Android tv er ikke verdens hurtige system, men det går. Det er vel heller ikke der du skal bruge alt tiden inde?..:-)
Det var også min tanke, det må jeg hellere afprøve! :D Alle de folk, som har købt serien kan ikke være i tvivl.
Jeg er faktisk lige blevet tilbudt det nye Samsung Q7FN til lige under 12k, hvilket er en god pris. Alternativerne vælter ind, men må hellere holde mig til første indskydelse!

Er Android Oreo kommet til Sony skærmene? :)
Hilfiger skrev:Men er LED TV gode nok til at håndtere Hdr film?

Jeg mener at have læst at OLED er bedre.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Folk køber ikke kun tv pga. film, der er jo dem som vil se sport, og så mener man Sony har den bedste løsning pt, og på LED skærme fungerer det altså lidt bedre.

Så helt rolig, OLED er bare bedst til film 8-)
Android Oreo er ikke kommet til Sony skærmene endnu. Det siges at 2018 modellerne bliver de første som får det. Så hvornår man når XE90\2017 modellerne vides ikke....hvis man overhovedet når til dem. Sony har jo ikke udtalt sig om hvilke af de ældre modeller som får Oreo.
Basto skrev:Jeg har selv et i stuen og er vild med det .

så kan jeg kun sige køb køb køb
Og få det hjem i stuen og se om det er dig
Og selvfølgelig Nyde at du har 30 dage til at fortryde

Mvh Michael 8-) 8-)

Hej Michael,

Så har jeg netop hentet 9005'eren i 65" 8-)

Men når jeg så får kassen pakket op, og skal have strømforsyning sat til, så er der 2 stk med, som skal ned i adapteren.. Henholdsvis en der står 16A 250V på og en med 10A 250V på .. Hvilken skal bruges?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8