yakken skrev:At du ikke er tilfreds med antallet af døde pixels er vel din egen sag. Alle producenter har en politik på dette område og hvis du har for mange fejl, så dækker garantien.
Ja, men hvis man ikke blot vil være i producentens tilfældige vold hvad angår døde pixels, så er det jo godt at man har 14 dages returret ved fjernkøb. Så kan man jo bare sende skærmen retur hvis den har døde pixels. Det manglede da bare. Hvis det så i praksis koster en 50-100 kroner, så er det stadig en dejlig mulighed. Den mulighed findes ikke ved Dell. Det er der nogen der synes er fint nok, men for mig er det et stort minus.
yakken skrev:
Jeg kan forstå at forhandleren betaler fragt den ene vej, men at de også skal stå for at betale fragten den anden vej er hul i hovedet, uanset hvad lovgivningen siger.
Det kan du mene som du vil. I det tilfælde hvor et firma reklamerer voldsomt i danske medier og har en dansk hjemmeside på et dansk domæne, der er der nok mange danskere der tror at de bare køber en vare i Danmark (det kan vi jo se af tidligere sager og skriverier i danske fora og nyhedsgrupper); og som bliver overraskede når de finder ud af at det koster 700 kroner at benytte sig af returretten. I første omgang har de måske ikke skænket fragtprisen en tanke da priserne hos Dell er oplyst incl. levering.
Især i tilfældet hvor man ingen chance har for at se varen andetsteds før man modtager den, der bliver den nogenlunde uhindrede (læs: ikke 700 kr dyre) returret vigtig. I almindelige retur-tilfælde i Danmark hvor forsendelsen måtte være 50-100 kroner er jeg lidt mere ligeglad hvordan man indretter lovgivningen.
yakken skrev:
På den måde vil et firma jo hurtigt drukne i returgebyrer fordi folk shopper løs uden hensynstagen til omkostningerne.
Nu køber folk jo ikke for sjov for derefter at returnere varen (med mindre de er ondsindede - den slags må man naturligvis finde måder at undgå på), men fordi de som udgangspunkt skal bruge dem eller overvejer at bruge dem. Hvis det er en vare man ikke har umiddelbar mulighed for inden bestilling at vurdere om man faktisk vil have eller ej, så er returretten ret dejlig.
yakken skrev:
Faktum er at Dells produkter skal retur til Holland og de penge skal nødvendigvis betales af en eller anden. Om 700 kr. er et repræsentativt beløb er en anden sag - Dells egen fragt til dig er trods alt kun beregnet til 375 kr...
Ja, skummelt
Der er sikkert nogen der har det okay med alt dette, eller som vurderer at den samlede værdi og kvalitet af Dells skærme sammenholdt med den risiko der måtte være for at skulle returnere varen 700 kroners tab til følge, er fordelagtig for dem totalt set. De skal da bare købe alt det de vil hos Dell. Men det er altså ikke lykkes mig at overbevise mig selv om denne fordel, og det på trods af at jeg har endog meget høje tanker om Dells skærme. Ærgeligt men sandt.
/David