Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bent odense
Non-Desperado skrev:Jeg skriver jo heller ikke, at mit Sony var bedre, vel?
Men jeg er da godt klar over, at selv Bæ & Nul bruger paneler fra Korea, så dér er man heller sikker.

Men fair nok, så lad os sige at grundpanelet er i orden, selv hvis det kommer fra Korea, men et TV er altså mere end panelet.
Er selv NIHON fan som acceptere et koreansk fremmedlegeme i det Sony 55HX855 som står i stuen. :)
Af Trentors
Non-Desperado skrev:Det ene punkt, må jeg selv tage skraldet for, nemlig at Twin tuner ikke er ensbetydende med optagelser fra to kanaler samtidigt, mens TV'et enten er slukket, eller man ser noget via HDMI eller en tidligere optaget udsendelse.

Det gør det eftersigende hos Panasonic, men åbenbart ikke hos kopisterne fra Korea.

Det andet punkt er sortniveauet, som jeg havde forventet var bedre og med mindre backlight bleeding end tilfældet er. TV'et er indstillet efter Flatpanels test af storebror F8005.

Dvs. nu har jeg så pillet lidt ved skarpheden, lidt ved lysindstillingen og sat økosensoren til med 3 som nedre grænse for bagbelysningen.
Det giver, et for mig, bedre billede med lidt mere skarphed, lidt bedre sort/lidt mindre backlight bleeding ved mørke scener.

Men jeg må som helhed sige, at det ikke føles en generation nyere end mit Sony HX75GBN, som nu står hos min mor.

Så i bund og grund havde jeg forventet lidt mere "Wauw" fremfor "Nå, var det dét?".
Men så er det jo godt, at det kun kostede 7.888 kr. (111 kr. færre end jeg gav for Sony'et for godt et år siden). Så et nyt TV skulle være indenfor rækkevidde om 6-8 mdr., og det hedder hverken Samsung eller Lucky Goldstar. ;-)
Velkommen til tråden! Har du ikke læst mit første indlæg? Du skal aldeles ikke taget skraldet for at twin-tuneren ikke fungerer som enhver havde forventet da det IKKE fremgår at hverken anmedelser, fora eller sågar manualen. Så hvordan kunne du havde researchet dette?

Og drop nu den der gamle semi-racisme. Det er sindsygt indskrænket at sidestille et land med et produkt og man får fornemmelsen af med den tilgang til tingene så er det hele fejl 40 fra din side.

Jeg syntes personligt heller ikke billedet er markant bedre end de tidligere generationer med hensyn til sortniveau men det fremgår jo af Rasmus anmeldelser.

ES8005 sortniveau ifølge Flatpanels.dk: 0.04
F8005 sortniveau ifølge Flatpanels.dk: 0.05

Så faktisk en lille smule dårligere så jeg kan ikke helt forstå du forventer meget bedre så? Læser du ikke anmeldelser før du køber? Og dit Sony TV er kun et år gammel og endda kendt for rimelig god billedkvalitet så det er ikke mærkeligt at der ikke sker mere. Der sker så lidt på panel-siden at Apple kan slippe afsted med at genbruge sidste års skærm i deres nye telefoner og TV-producenterne kæmper desperat for at sælge TV'et på andet end billedkvalitet af samme grund.
Jeg er ret sikker på det står på deres hjemmeside eller i manualen at man kan optage 2 kanaler på en gang.
Og hvis man kan det, burde det egentlig også være muligt at bruge time-shift.
Akyhne skrev:Jeg er ret sikker på det står på deres hjemmeside eller i manualen at man kan optage 2 kanaler på en gang.
Og hvis man kan det, burde det egentlig også være muligt at bruge time-shift.
Jeg har kigget alt igennem og har ikke kunne finde det. Har lige IGEN tjekket hjemmesiden og det står ingen steder hvordan det virker og det er hele essensen i denne tråd. Hvis det stod tydeligt og klart så ville jeg bare være et kvaj som ikke lavede men research ordentligt men JEG har ikke set et eneste sted hvor det stod beskrevet. Ikke engang i anmeldelser eller fora.

Prøv at læse tråden. Optage + timeshift virker ikke. Det står heller ikke nogen steder at det gør eller ikke gør. Så hvis du har noget reelt så VIS hvor det er.
Det eneste jeg er blevet klogere på i denne sag, er at tv'et ikke understøtter at benytte time-shift + optagelse på samme tid, såfremt begge kanaler er betalingskanaler. Det skyldes at kortlæseren kun kan dekode en kanal ad gangen.
Akyhne skrev:Det eneste jeg er blevet klogere på i denne sag, er at tv'et ikke understøtter at benytte time-shift + optagelse på samme tid, såfremt begge kanaler er betalingskanaler. Det skyldes at kortlæseren kun kan dekode en kanal ad gangen.
IKKE korrekt. Den kan ikke timeshift + optage samtidig selv uden brug af kortlæser. Vi kan f.eks. ikke gøre det og vi har ikke betalingskort (YouSee fuld pakke).

Jeg syntes heller ikke det fremgår af diskussionen at det skulle have noget med betalingskort at gøre da jo er velkendt problem med f.eks. Samsungs HD-optagere.
Akyhne skrev:Jo, det er korrekt hvad jeg skriver
Det du skriver er at dette problem altså ikke gælder HVIS man f.eks. ikke har benytter kortlæseren og ikke har betalingskanaler?

Mener du virkelig dette??
Akyhne skrev:Næh, jeg retter dig bare når du skriver jeg er forkert på den. Jeg skriver det ikke virker i det scenarie jeg nævner.
Det her er jo skørt. Du skriver:
Det eneste jeg er blevet klogere på i denne sag, er at tv'et ikke understøtter at benytte time-shift + optagelse på samme tid, såfremt begge kanaler er betalingskanaler.
Men dette er også gældende såfremt der slet IKKE BENYTTES betalingskanaler.

Så hvordan kan det være korrekt at det kun skulle være tilfældet når det er betalingskanaler?
OG hvis det ikke virker når det ikke er betalingskanaler (i mit tilfælde) hvorfor skulle det så være anderledes når det ER betalingskanaler? Og i det lys så giver dit indlæg IMO ingen mening.

Opsummering:
Den kan ikke timeshifte + optage samtidig UAFHÆNGIG af kanaltype
Din tilføjelse:
Den kan ikke timeshifte + optage samtidig med betalingskanaler
Trentors skrev:Så hvordan kan det være korrekt at det kun skulle være tilfældet når det er betalingskanaler?
Sig mig læser du overhovedet hvad folk skriver?