Non-Desperado skrev:Det ene punkt, må jeg selv tage skraldet for, nemlig at Twin tuner ikke er ensbetydende med optagelser fra to kanaler samtidigt, mens TV'et enten er slukket, eller man ser noget via HDMI eller en tidligere optaget udsendelse.
Det gør det eftersigende hos Panasonic, men åbenbart ikke hos kopisterne fra Korea.
Det andet punkt er sortniveauet, som jeg havde forventet var bedre og med mindre backlight bleeding end tilfældet er. TV'et er indstillet efter Flatpanels test af storebror F8005.
Dvs. nu har jeg så pillet lidt ved skarpheden, lidt ved lysindstillingen og sat økosensoren til med 3 som nedre grænse for bagbelysningen.
Det giver, et for mig, bedre billede med lidt mere skarphed, lidt bedre sort/lidt mindre backlight bleeding ved mørke scener.
Men jeg må som helhed sige, at det ikke føles en generation nyere end mit Sony HX75GBN, som nu står hos min mor.
Så i bund og grund havde jeg forventet lidt mere "Wauw" fremfor "Nå, var det dét?".
Men så er det jo godt, at det kun kostede 7.888 kr. (111 kr. færre end jeg gav for Sony'et for godt et år siden). Så et nyt TV skulle være indenfor rækkevidde om 6-8 mdr., og det hedder hverken Samsung eller Lucky Goldstar. ;-)
Velkommen til tråden! Har du ikke læst mit første indlæg? Du skal aldeles ikke taget skraldet for at twin-tuneren ikke fungerer som enhver havde forventet da det IKKE fremgår at hverken anmedelser, fora eller sågar manualen. Så hvordan kunne du havde researchet dette?
Og drop nu den der gamle semi-racisme. Det er sindsygt indskrænket at sidestille et land med et produkt og man får fornemmelsen af med den tilgang til tingene så er det hele fejl 40 fra din side.
Jeg syntes personligt heller ikke billedet er markant bedre end de tidligere generationer med hensyn til sortniveau men det fremgår jo af Rasmus anmeldelser.
ES8005 sortniveau ifølge Flatpanels.dk: 0.04
F8005 sortniveau ifølge Flatpanels.dk: 0.05
Så faktisk en lille smule dårligere så jeg kan ikke helt forstå du forventer meget bedre så? Læser du ikke anmeldelser før du køber? Og dit Sony TV er kun et år gammel og endda kendt for rimelig god billedkvalitet så det er ikke mærkeligt at der ikke sker mere. Der sker så lidt på panel-siden at Apple kan slippe afsted med at genbruge sidste års skærm i deres nye telefoner og TV-producenterne kæmper desperat for at sælge TV'et på andet end billedkvalitet af samme grund.