Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så længe strømforsyningen kører på samme frekvens og spænding som i DK, så kan du få et omformerstik for ca. 20 kr.
Af flydedokken
Skrev til Krish AV Limited omkring disse spørgsmål, og de leverer selv strømstik med som kan bruges i DK!
Er næsten klar på at bestille, vil dog lige smide et brev til sharp inden, for at være sikker på garantien dækker. Jeg skal nok give svar når jeg hører tilbage fra Sharp DK!
Brevet kan læses herunder
---------------------------------------------------
hi karsten - we have plenty of stock available on Sharp LC46XD1E and they are ready to ship immediately -

the answer to your questions:

1.reliability is very good witha ll these new sharp XD1E models and even after shipping to scandanavia countries these last 2 months we have had no compalints - warranty is eu / 1 year but it will be at the descretion of sharp / dk to repair under warranty - normally the understanding (within eu - law) is that they are obliged to repair if something went wrong under warranty but you may wish to clarify with sharp denmark for peace of mind -

2.power cord - we supply a 2 - pin euro continental cable to work in dk

3.shipping will be gbp / £165.00 door -to- door and takes only 3 - 5 days after receipt of your order and payment

4.transport is via a european haulage company who cover all eu countries and will deliver to you safely and speedily within these time frames

5.if you order on line there is no provision for eu shipping so this amount will be charged to your card account after we receive your order - please order on www.krishav.co.uk

6.english was great all well understood - look forward to receiving your order

Sincerely,

John Dogra

Krish AV Limited
488-490 Chiswick High Road
Chiswick, London
W4 5TT

<---------------------------------------------------------------------------------->
Hey.
I am interessed in a LCD tv, Sharp LC-46XD1E.
First I should say that I live in the northern part of Denmark, and I have read about another Dane that purchased a simplar LCD tv from you and got it delivered without any problems.
I only have a couple of questions before ordering.
1. How about the 1 year waranty. Does sharp denmark also cover that or do I have to send it back to you, if there are any problems with the tv.
2. How about the power out-lead? I can imagine that the power cable isn't the as we use in Denmark or?
3. And the last. How about the transport from England to Denmark, how does that work?

Hope that my english isn't to poor :-)

Best regard
Karsten Østergaard
Senest rettet af flydedokken 26 feb 2007, 16:05, rettet i alt 1 gang.
Af Flaric
Lyder godt. Hvis Sharp/DK giver garanti vil jeg droppe Geco og købe fra england.
Af panch
Ja det lyder da næsten for godt til at være sandt. Og en betryggende og venlig tone i svaret fra Krish.

Flydedokken, Checker du op på om Sharp DK reparerer indenfor garanti? Er det kun varer købt i DK at man har 2 års garanti? Ved godt det sidste halvandet år pr. købelov er reklamationsret med bevisbyrde på egne skuldre.
Af flydedokken
Ja jeg har skrevet til sharp dk for at høre om de dækker. Skriver tilbage så snart jeg hører fra dem!
Han skriver i brevet at der er 1 år garanti inden for EU's grænser!
Af Mr Topshot
Det lyder VILDT spændende det her...

Det bliver formentlig england nu.. Geco har nu 4 dage til en eventuel levering, og den tro jeg ikke på mere..
Af rem79
Jeg dropper gerne Multidiscount.dum og springer på Krish, og køber Sharp LC42XD1E. O_O

Det lader til at vi efterhånden er en 5-6 stykker, så fælleskøb er oplagt, hvis der er noget at spare. :p

Men vi gør nok klogt i at vente på en tilbagemelding fra:
Lassel (Burde da efterhånden have modtaget det?):o
Flydedokken (om der er dansk garanti)
Af uberhof
Jeg er også helt klar på et fælleskøb. Har ordrenummer 1770 på et 37" fra Geco, så det bliver vist ikke i denne måned jeg modtaget det. Så jeg er klar på at bestille en ordentlig røvfuld, dette er specielt henvendt til Flydedokken, da jeg også selv er fra Aalborg. Og har også et par kammerater, som står klar. Så når Lassel engang har modtaget sit, er jeg ready!!!
Af jesdk
Det lyder lidt spændende det her... Jeg har gået og luret på et 46" eller evt et 52". Med de priser der her bliver oplyst, blir det jo endnu mere interessant... Så jeg er også spændt på at høre mere. Og ideen om en fælles bestilling tiltaler mig....
Af Rasped
Hej

Hvis det kommer til fælleskøb er jeg også interesseret. 46"/42"... ved ikke lige hvor stor min stue er, har lige købt hus, og kan ikke huske målene.

Ved godt at en ny oprettet bruger måske ikke har det helt store at skulle ha sagt, men jeg ER klar på at købe.
Af larssoe
Jeg er som nævnt helt klart med på et fælleskøb. Ikke kun for besparelsen (måske kan vi få et HMDI kabel med i pakken eller noget rabat på et ophæng) men mest af alt for det det giver lidt mere "pondus" HVIS der, gud forbyde det, skulle være noget galt med en eller flere af skærmene.
Af mamut5
Jeg er også helt frisk på at bestille et 42"!!! ser frem til at høre mere fra lassel og flydedokken :)
Af Mr Topshot
Har lige et sidespørgsmål...
Er der nogle der ved hvorfor lige det er muligt at få leveret diverse xd1e modeller i england og ikke i DK og tyskland?
Af skovsborg
Er også spændt på hvordan anmeldelsen bliver på Englands modellen.

Jeg bor i Østrig og har set 42" modellen til 2016 Euro altså ca 15000kr og det er da også noget billigere end i DK og så er man sikker på at skidtet virker med hensyn til strøm, text tv og hvad der ellers er.

Hvis folk har interesse så er her et link.
www.geizhals.at her kan man søge på al mulig elektronik.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 33