Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mit bud

2
14%
8
57%
4
29%
Brugeravatar
Af larsbrink
klingenberg skrev: Jeg mener man kan få et ret godt trådophæng, men er dog ikke sikker.

Mht xbmc og tdc/yousee, er xbmc på vej til android, og netflix+hbo langt bedre end tdc/yousee.

Har du en nogenlunde internetforbindelse(15 mbit, gerne mere), er der virkeligt tryk på udviklingen indenfor android dongles, hvilket betyder du for 4-500 kroner kan få en android platform på dit tv med netflix+hbo+vudu+xbmc osv.(Xbmc har dr-player så du stadig kan se landskampe), så du kan slippe helt for tdc/yousee, og få mediecenter+tv og film on demand langt bedre og billigere.
Hvis jeg skal have det monteret skal det kunne drejes da det vil stå generelt ud fra væggen og være i en vinkel på nok ca. 35 grader for at det passer ind i sit hjørne hvor der ikke er væg bag.

Se her: https://www.dropbox.com/s/md43topniuuo1 ... .00.43.jpg

Der er en trædør på venstre side, et underligt vindues vinkel hjørne, ca. 75 cm væg og så et vindue. TVet kan lige være mellem døren og vinduet og beslaget sættes på væggen hvis det drejes og er trukket ud fra væggen samtidigt.

Jeg er ikke helt sikker på at kunne droppe kanalerne da kone og børn har ting de vil se, men tanken er ikke mig fjern med den udvikling der er lige nu. Jeg er meget interesseret i at se eksempler på (mediecenter)hardware med XBMC. Det er ikke sådan lige at finde. Altså noget med HDMI, fjernbetjening, adgang til NAS/internet, lyd, power nok til at vise 1080p fra både lokalnet og internet.
Brugeravatar
Af larsbrink
klingenberg skrev:Med de 2 prodipe(og studiemonitors generelt) smækker du bare enkelt kabel i tv'et der deler sig i 2 = rigtig lækker lyd.
Det er jo lige før jeg bare skal flytte mine 2 D'feldt Audioengine 5 højtalere fra køkkenet til stuen (ca. 3 meter :-). De har før spillet en større fest op.

Billede: http://bilde.dinside.no/ipod-h%F8yttale ... frame=0&ee
Af J.H.
larsbrink skrev:
J.H. skrev:Ja, okay...det er ikke så store krav du har. Umiddelbart er et par aktive studiemonitors en god start, alternativt kan et Logitech Z906 anlæg måske være en billig genvej til surround uden at det fylder. Forbindes direkte til skærmen og så har du 5.1 lyd.
Nej, det skal være indenfor et overkommeligt budget og kunne passe ind i stuen uden at der skal kables en helt masse. Specielt når der så engang skal flyttes lidt rundt. Derfor var jeg hooked på noget med trådløs sub, eller alternativt noget hvor det 'bare' var stereo og dermed var kablerne holdt lidt omkring TVet hvor der alligevel er 2 spille konsoller, TV bokse, WD HD TV og andre ting som giver masser af kabler stadig.

Jeg har allerede at par flotte, hvide aktive højtalere i køkkenet til en Squeezebox så noget lignende kunne komme på tale. Det er bare ofte ikke lige plads til deres form i et TV møbel?
Kabler....det er noget man fræser rør ind i væggen til eller lægger ind i kabelbakker :-)
Det er jo en del af fornøjelsen at montere det så det ser ordentligt ud :-)
Ledninger til satellitter i hjørnerne kræver jo kun nogle små kabelbakker, så er man ovre det :-)
Der er visse ting som kvinder ikke bør have nogen indflydelse på....TV, lyd og biler er nogle af dem ;)
God fornøjelse med din nye store skærm :)
Af Mysen
Jeg har altså ikke samme fordom over for soundbars. Det er bare (IGEN) et spørgsmål om at pris og kvalitet hænger sammen, og at 2000 kroner ikke er mange penge for god lyd.

Min fatter har en Panorama 1 fra B&W, og den slår da mit Harman Kardon + Jamo 5.1 setup, men kostede så også 15-17.000 dengang, og det er endda uden sub.
Brugeravatar
Af larsbrink
Mysen skrev:Jeg har altså ikke samme fordom over for soundbars. Det er bare (IGEN) et spørgsmål om at pris og kvalitet hænger sammen, og at 2000 kroner ikke er mange penge for god lyd.

Min fatter har en Panorama 1 fra B&W, og den slår da mit Harman Kardon + Jamo 5.1 setup, men kostede så også 15-17.000 dengang, og det er endda uden sub.
Ja, desværre der det som er bedst bare uden for økonomisk rækkevidde :p

Lige nu tror jeg at jeg prøver at sætte mine 2 fine, aktive højtalere ned til TV'et når det kommer. Derefter må lidt test vise om det er vejen frem for så kan et par aktive højtalere nok klare det og dermed skal der hverken kabler, sub eller andet. Dog må jeg sige at den soundbar med sub så fin ud til prisen. Det kan være jeg skal høre den lidt an i butikken med noget U-597 eller Rocky Horror Picture Show 8)
Brugeravatar
Af larsbrink
Mysen skrev:Min fatter har en Panorama 1 fra B&W, og den slår da mit Harman Kardon + Jamo 5.1 setup, men kostede så også 15-17.000 dengang, og det er endda uden sub.
Jeg kan se at 2'eren koster lige under 10.000 i HiFi klubben. Det er der ikke til i denne omgang.

Så lige at et Vogel opgæng til størrelse 64" koster 1.500+ kr :s
Brugeravatar
Af larsbrink
J.H. skrev:Kabler....det er noget man fræser rør ind i væggen til eller lægger ind i kabelbakker :-)
Det er jo en del af fornøjelsen at montere det så det ser ordentligt ud :-)
Ledninger til satellitter i hjørnerne kræver jo kun nogle små kabelbakker, så er man ovre det :-)
Der er visse ting som kvinder ikke bør have nogen indflydelse på....TV, lyd og biler er nogle af dem ;)
God fornøjelse med din nye store skærm :)
Jeg bor til leje mere eller mindre midlertidigt lige nu så der skal nok ikke fræses så meget selv om de kommende beborer vel også kunne få noget ud af det :)

Kabelbakker er jeg ikke den store tilhænger af. Nogle gange ser det værre ud en selve kablerne imho. Dog vil jeg helst have alt trådløst (B
Af J.H.
larsbrink skrev: Jeg bor til leje mere eller mindre midlertidigt lige nu så der skal nok ikke fræses så meget selv om de kommende beborer vel også kunne få noget ud af det :)

Kabelbakker er jeg ikke den store tilhænger af. Nogle gange ser det værre ud en selve kablerne imho. Dog vil jeg helst have alt trådløst (B
Jeg har lavet en hel del "installeringer" med kabelbakker hos venner og familie og det kan komme til at se rigtig pænt ud. Det kræver selvfølgelig at man laver det ordentligt, laver smig i hjørner osv.
Kan man nøjes med trådløst er det jo nemmere men det sætter jo begrænsninger ift grej ;)