Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Søndergaard
Vedrørende stikket på væggen; Hvis din original stikdåse ikke er beregnet til sløjfe og der alligevel er tilsluttet et ekstra kabel i dåsen, vil signalet blive markant dårligere. Tag evt. låget af og se om der er en terminal til det ekstra kabel eller om de er bundet sammen. Afmonter det ekstra kabel som en test under alle omstændigher da du måske ikke ved om de andre stik i huset er beregnet til sløjfe. Det er et forsøg værd.
Af Klopf
Søndergaard skrev:Vedrørende stikket på væggen; Hvis din original stikdåse ikke er beregnet til sløjfe og der alligevel er tilsluttet et ekstra kabel i dåsen, vil signalet blive markant dårligere. Tag evt. låget af og se om der er en terminal til det ekstra kabel eller om de er bundet sammen. Afmonter det ekstra kabel som en test under alle omstændigher da du måske ikke ved om de andre stik i huset er beregnet til sløjfe. Det er et forsøg værd.
Godt forslag. Det skal prøves. Også den med at vælge Sverige/Finland - hvis det virker, så virker det. Faktisk får jeg aldrig mulighed for at vælge Yousee. Udbyderlisten er altid tom, men det er måske fordi det er den internationale version og ikke 42LE850N. Så jeg vælger bare "auto" eller "andre udbydere".
Af Klopf
Øv - så sluttede det LG 428500LE eventyr. Skærmen er returneret og der blev fundet fejl på motherboardet. Det betyder at jeg skal ud at finde et andet TV, og her kunne jeg måske godt bruge lidt god rådgivning fra Jer andre. Mine præferencer er:

Godt billede. For mig er det et rent billede uden nogen former for støj. Om farverne er helt ægte betyder ikke lige så meget. Dvs. en kommentar som "Ja ok, det er godt nok lidt sløret billede, men den blå og sorte farve er meget ægte" spiller ikke rigtig for mig. Det skal være knaldhamrende skarpt.

Tyndt og pænt TV betyder også noget, men det er ikke ultimativt at det skal være så tyndt som muligt.

Størrelse: 40" eller 42"

Funktionalitet: Det er vigtigt for mig at funktionalitetsniveauet er højt. Wifi og DNLA er et must. Meget gerne mulighed for at optage på HDD. 3D ikke et must, men det kunne være sjovt at prøve.

Anvendelse: Det skal 95% bruges til TV (Yousee kabel) og 5% film fra PC, DVD og måske senere Blue Ray

Jeg har Samsung UE40C7705 i kikkerten. Jeg vil ikke betale 2000,- mere for designet hvis det er den eneste forskel på det og UE40C8705. Men jeg vil meget gerne høre om alternativer. Og selvfølgelig gerne nogle med samme høje funktionalitetsniveau og endnu bedre billede :)
Af Mysen
Med den størrelse og det prisleje er det bedste du kan få en TX-P42V20e fra Panasonic. Hvis du skal have et bedre billede end det du nævner.

designsmag er individuel, men hvis du skal have noget der matcher designet på c7705, efter min mening, kunne det være Sonys NX serie. 40NX700 koster ca 8000. Lidt ringere dlna, ingen 3D, bedre internet.

Skal du have ligeså mange features og bedre billedkvalitet, skal du op og have en 50" Plasma fra Samsung. Koster godt 11k. Men jeg går ud fra at den er for stor.

Den danske version af dit defekte tv skulle iøvrigt være ganske udmærket omend noget dyrere. 42LE850n koster ca 12000