Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zemich
Ikke endnu. De modtog tv'et fredag for 10 dage siden, så regner med snart at hører noget :)
Af Lorentzen
Forstår ikke meldingen om disse/dette problem oplever intet lignende på min G20 har yousee sluttet direkte til tv med antennekabel og ca-modul i fjernsynet.
Og den eneste indstillings mulighed der skulle give en sådan forsinkelse skulle da være funktionen SPDIF forsinkelse hvilket folk forhåbentligt ikke har sat på...
Af lennon
Zemich skrev:Ikke endnu. De modtog tv'et fredag for 10 dage siden, så regner med snart at hører noget :)
Følger med i forløbet, da jeg synes at problemet er mere end mystisk .Hvilket baseres på,at ingen af de test som jeg har læst, - har bemærket problemet .Og det er da rigtigt surt når nu billedgengivelsen ligger en liga over andre plasma i prisklasen, ( og 2-3 ligaer over LCD alternativer ) .
Af Zemich
Lorentzen skrev:Forstår ikke meldingen om disse/dette problem oplever intet lignende på min G20 har yousee sluttet direkte til tv med antennekabel og ca-modul i fjernsynet.
Og den eneste indstillings mulighed der skulle give en sådan forsinkelse skulle da være funktionen SPDIF forsinkelse hvilket folk forhåbentligt ikke har sat på...
Den funktion gælder jo også kun hvis man kører lyden gennem en ekstern forstærker, den har ikke indflydelse på lyden direkte fra tv'et.

Jeg synes også det lyder underligt. Men det er nu bare et faktum at billedet er en lille smule forsinket i forhold til lyden på samtlige kilder jeg prøvede på mit g20 (parabol via scart, dvd via scart, ps3/blueray via hdmi, gratis kanaler via indbygget dvb-t tuner).

Og det at der er forholdvis mange der har oplevet det på netop den model, bekræfter jo bare det nok ikke er mig der er helt fra forstanden :)

Men ja billedet var fantastisk, og vil helt sikkert savne det :(
Af Lorentzen
Zemich skrev: Den funktion gælder jo også kun hvis man kører lyden gennem en ekstern forstærker, den har ikke indflydelse på lyden direkte fra tv'et.
Ja ved godt den kun gør sig gældende hvis man tilslutter toslink eller lignende.
Men er stadig bare den eneste indstilling der burde have nogen som helst indflydelse på lyd kontra billede?
Har i IFC slået til?
Og forsøgte heller ikke at påstå det kun var dig den var gal med. Men tror ikke på det er en generel fejl ved skærmene for så havde vi nok alligevel hørt mere om det.
Men held og lykke med krediteringen det burde ikke være noget problem ved indsendelse med original emballage osv. inden for den 14 dages fortrydelsesret man har ved nethandler :)
Af Zemich
Lorentzen skrev:
Zemich skrev: Den funktion gælder jo også kun hvis man kører lyden gennem en ekstern forstærker, den har ikke indflydelse på lyden direkte fra tv'et.
Ja ved godt den kun gør sig gældende hvis man tilslutter toslink eller lignende.
Men er stadig bare den eneste indstilling der burde have nogen som helst indflydelse på lyd kontra billede?
Har i IFC slået til?
Og forsøgte heller ikke at påstå det kun var dig den var gal med. Men tror ikke på det er en generel fejl ved skærmene for så havde vi nok alligevel hørt mere om det.
Men held og lykke med krediteringen det burde ikke være noget problem ved indsendelse med original emballage osv. inden for den 14 dages fortrydelsesret man har ved nethandler :)
Tror heller ikke det som sådan er en generel fejl, men synes alligevel at det er overraskende mange der har tilkendegivet de har problemet. Jeg havde normalvis slået IFC fra. Hvis jeg slog IFC til blev det endnu værre :)

Nej det burde ikke blive et problem at returnere det, og det tror jeg da heller ikke det gør. Det er bare lidt pinlig for kort inden returnerede jeg et LG PJ350n jeg heller ikke var tilfreds med :) Men der var ingen problemer med det :)
Af Sponk
Lip sinc. er generelt problem, efter at alt blev digitalt. Bolten ligger hos tv kanal udbyderne

DR HD er den kanal som har mange problemer med tidsforskydelser i 5.1 DD lyd. De er klar over problemet og arbejder på at forbedre dette.

En del tv producenter har en tidsforskydelses indstilling inde i menuerne, typisk +10 ms (milisekunder). Men det viser sig ikke altid at være nok. Foskydelser vurderes til at være mellem 0 - 40 ms. Som et princip fra kanal udbydere kommer lyden ALDRIG før billedet, altid omvendt bagefter hvis noget.

Det er således at der er kommer en international standart for at eliminere dette problem inden for de næste par år. (Kan ikke helt huske hvilke 3 bogstaver standarten hedder)
Af Klopf
Interessant. Men hvorfor er TV-producenternes support-afdelinger så uvidende om det? Jeg har talt med LG's support i det seneste par uger, og det er ikke et fænomen de virker specielt opmærksomme eller vidende omkring.
Af Sponk
Det er problem som tv producenterne døjer ret meget med, ikke kun på tv, men det straffer også surround systemer m.m.

Tv Kanal udbyderne er under press fra producenterne og som jeg beskrev før kommer der en international standart som producenterne kan følge samtidig med at kanal udbyderne ligeledes følger denne standart.

Problemet viser sig forskelligt, alt efter kanal og producent. Vildt irriterende.. men der er håb derude.

MEN når det så er sagt kan jeg fortælle at når et produkt kører med hdmi 1.4 vil der ikke længere være lip sinc problemer mellem de 2 produkter der snakker sammen. Dette skyldes data hastigheden på 1.4 er så meget hurtigere end 1.3.
Af Sponk
Klopf skrev:Interessant. Men hvorfor er TV-producenternes support-afdelinger så uvidende om det? Jeg har talt med LG's support i det seneste par uger, og det er ikke et fænomen de virker specielt opmærksomme eller vidende omkring.
¨

Det er helt nyt at der kommer en international standart. Dette blev først meldt ud sidste fredag til brancheforenings møde i DK.
Af Zemich
Bare lige til info så annullerede wupti min ordre og overfører pengene tilbage til mig. Derfor købte jeg et 40" Sony EX500 i sidste uge som jeg hængte op i søndags. Og hvor er det bare skønt med mund bevægelser der rent faktisk passer til lyden og at slippe for den voldsomme BUZzzzZ :).

Som forventet kan billedet på EX 500 ikke måle sig med billedet på G20 (ikke den store overraskelse). Men jeg synes det er et ganske hæderligt billeder og prisen for det gode billede på G20 synes jeg altså var for høj.

Så jeg endte altså endnu engang med et Sony LCD tv, selvom jeg havde bestemt mig for Plasma. Men med to uheldige Plasma køb sluttede mit Plasma eventyr altså nærmest før det var begyndt. Og mon ikke at OLED er til at betale til den tid mit nye Sony skal udskiftes :)

Zemich