Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af MigSelv
Novatic skrev:Tag jer ikke af Migselv. Han ævler om noget han egentlig ikke ved en pind om. Hvordan jeres skærme ser ud kan I selv bedst bedømme. Og linebleed er konstateret hos mange C7705 skærme som et problem.

Er stadig chokeret over, hvor ringe kvalitetsniveauet er blevet efter CRT eraen. Hvis Nvidia sendte high-end grafikkort ud, der ikke kunne køre spil ordentligt, ville der blive ramaskrig. Af en eller anden grund kan producenterne slippe fra fejl med deres skærme, og gemme sig bag koncepter som "det er en del af teknologien".

FFS, hvis at have store fedt-plets lignende klumper på sin LCD skærm og lys fra hjørnerne er en del af den teknologi, hvorfor står det så ikke i fx manualerne eller på kassen?

Det samme med plasma. Hvis buzz og linebleed er almindeligt her, så fortæl da det til kunderne.
Hej
Lang tid siden Novatic, har du ikke fået læst indlæggene igen? Er det ikke kedeligt med de kolik anfald.
Jeg beskriver ikke hvad folk ser på deres skærme, men hvad der må forventes af "normale" line bleed problemer.
Hvad der ligger ud over det, må betragtes som værende abnormt.
Jeg har endnu en bøn til dig, udtal dig ikke, hvis du ikke orker at læse eller forstå indlæggene.
Brugeravatar
Af MigSelv
MigSelv skrev:
Novatic skrev:Tag jer ikke af Migselv. Han ævler om noget han egentlig ikke ved en pind om. Hvordan jeres skærme ser ud kan I selv bedst bedømme. Og linebleed er konstateret hos mange C7705 skærme som et problem.

Er stadig chokeret over, hvor ringe kvalitetsniveauet er blevet efter CRT eraen. Hvis Nvidia sendte high-end grafikkort ud, der ikke kunne køre spil ordentligt, ville der blive ramaskrig. Af en eller anden grund kan producenterne slippe fra fejl med deres skærme, og gemme sig bag koncepter som "det er en del af teknologien".

FFS, hvis at have store fedt-plets lignende klumper på sin LCD skærm og lys fra hjørnerne er en del af den teknologi, hvorfor står det så ikke i fx manualerne eller på kassen?

Det samme med plasma. Hvis buzz og linebleed er almindeligt her, så fortæl da det til kunderne.
Hej
Lang tid siden Novatic, har du ikke fået læst indlæggene igen? Er det ikke kedeligt med de kolik anfald.
Jeg beskriver ikke hvad folk ser på deres skærme, men hvad der må forventes af "normale" line bleed problemer.
Jeg har endnu en bøn til dig, udtal dig ikke, hvis du ikke orker at læse eller forstå indlæggene.
PS. : CRT TV led også af "line bleed", dengang blev de vel bare kaldt for skygger.
Af Novatic
MigSelv skrev:

Hej
Og hvordan er det så lige, at du ved hvor "normale" linebleed er på folks C7705 skærme?

Du latterliggøre jo et reelt problem for mange brugere. Kan huske du også sagde at G20 buzzen var fis - selvom utallige flatpanels brugere har erfaret modsat. Ligesom du har udtalt at floating blacks er fortid - selvom jeg også har haft det.

Især din kommentar om, at folk med buzz på deres plasma skærme skal lade som om man støvsuger for at ignorere problemet var usmagelig overfor de mennesker, der har brugt deres dyrebare penge (det er alligevel 12,000 kr. for 50" og 22,000 for 63") på en skærm de ikke kan nyde og skal spilde tid på at tænke over.
Brugeravatar
Af MigSelv
Novatic skrev:
MigSelv skrev:

Hej
Og hvordan er det så lige, at du ved hvor "normale" linebleed er på folks C7705 skærme?

Du latterliggøre jo et reelt problem for mange brugere. Kan huske du også sagde at G20 buzzen var fis - selvom utallige flatpanels brugere har erfaret modsat. Ligesom du har udtalt at floating blacks er fortid - selvom jeg også har haft det.

Især din kommentar om, at folk med buzz på deres plasma skærme skal lade som om man støvsuger for at ignorere problemet var usmagelig overfor de mennesker, der har brugt deres dyrebare penge (det er alligevel 12,000 kr. for 50" og 22,000 for 63") på en skærm de ikke kan nyde og skal spilde tid på at tænke over.
Hej
Du har stadigvæk ikke fattet en bjælde.
LINE BLEED PÅ PLASMA ER IKKE EN FEJL, hvis det ligger indenfor de tidligere beskrevet tolerancer ( men en ting man lever med ).
Line bleed kan ses ved ensfarvet baggrunde med rullende tekst, eller menubokse, hvor de forskellige linjer i boksen ses henover skærmen.
Dette kunne man også se på crt tv.
En gang til for dig, de andre former for line bleed brugere her rapporterer, som tidligere skrevet : ER ABNORMT.
Det behøver desværre ikke, at være en fejl, kan også være udtryk for dårlig kvalitet af panel.
Her er det jo så op til producenten, at sige "inden for tolerancen", eller "det er en fejl".
Hvis du vil citere mig, så gør det korrekt.
Jeg har aldrig sagt, at en G20 ikke larmede. Derimod beskrevet årsagen, og Panasonics udmelding om fejlretning.
Jeg nævnte også faren ved hysteriske tilstande, når nogle brugere mente, at kunne høre støj, når de stod ved bagsiden af deres panel.
Jeg har aldrig skrevet, at floating blacks er fortid. Derimod, at ingen test har afsløret/vist floating blacks.
I tillæg har jeg også beskrevet rising black level problemer, som vedrørte modeller solgt i USA . Her var det en software/regnefejl, og ikke som påstået, et generelt problem. Her var det igen, massehysteriet, eller bliver det, hvis man ikke passer på.
Jeg kan ikke tage ansvar for, at du ikke forstår hvad der skrives.
Der var en del bemærkninger om, hvordan man prøvede at glemme støjen. Hertil replikken, man kan jo også lege, at man støvsuger.
Skulle jeg flæbe hver gang nogen snakker om design, havde jeg jo tårer i mine øjne konstant. Min replik til det, smag og behag kan ikke diskuteres, det kan målbare data.
Senest rettet af MigSelv 29 sep 2010, 13:48, rettet i alt 2 gange.
Af Novatic
MigSelv skrev:
Novatic skrev:
MigSelv skrev: Hej

Hej
LINE BLEED PÅ PLASMA ER IKKE EN FEJL, hvis det ligger indenfor de tidligere beskrevet tolerancer ( men en ting man lever med ).
Line bleed kan ses ved ensfarvet baggrunde med rullende tekst, eller menubokse, hvor de forskellige linjer i boksen ses henover skærmen.
En gang til for dig, de andre former for line bleed brugere her rapporterer, som tidligere skrevet : ER ABNORMT.
Det behøver desværre ikke, at være en fejl, kan også være udtryk for dårlig kvalitet af panel.
Her er det jo så op til producenten, at sige "inden for tolerancen", eller "det er en fejl".
Om producenten kalder det indenfor "tolerance rammen" eller "en fejl", er det alligevel ringe af Samsung med sådan en lav kvalitetskontrol.

Og netop Samsung er berømt for at springe hvor gæret er lavest, når et af deres produkter lider af fejl. Bare se sidsteårs B850. Og de har ufatteligt nok ikke engang lært af det.

Mange folk har klaget over voldsom linebleed på netop denne model. Har selv haft 3 plasma skærme, så ved da godt hvad begrebet indbefatter, men det er indtrykket at mange C7705 har slemme tendenser til det. Der var også en tråd om det.

Der er da ingen grund til at blive så fornærmet over at ville føre en diskussion. Jeeez.
Brugeravatar
Af MigSelv
Novatic skrev:
MigSelv skrev:
Novatic skrev: Og hvordan er det så lige, at du ved hvor "normale" linebleed er på folks C7705 skærme?

Hej
Om producenten kalder det indenfor "tolerance rammen" eller "en fejl", er det alligevel ringe af Samsung med sådan en lav kvalitetskontrol.

Og netop Samsung er berømt for at springe hvor gæret er lavest, når et af deres produkter lider af fejl. Bare se sidsteårs B850. Og de har ufatteligt nok ikke engang lært af det.

Mange folk har klaget over voldsom linebleed på netop denne model. Har selv haft 3 plasma skærme, så ved da godt hvad begrebet indbefatter, men det er indtrykket at mange C7705 har slemme tendenser til det. Der var også en tråd om det.

Der er da ingen grund til at blive så fornærmet over at ville føre en diskussion. Jeeez.
Hej
Jeg bliver ikke fornærmet, men vil folk citere, så gør det korrekt.
Hvis folk vil debattere, så læs hvad der står, og ikke hvad du tror der står.
Ved tvivl, der spørger man, og der kommer et svar.
Af Novatic
MigSelv skrev:
Novatic skrev:
MigSelv skrev: Hej

Hej
Jeg bliver ikke fornærmet, men vil folk citere, så gør det korrekt.
Hvis folk vil debattere, så læs hvad der står, og ikke hvad du tror der står.
Ved tvivl, der spørger man, og der kommer et svar.
Skal vi nu ikke holde os til det oprindelige indlæg inden der går Whitman i det? ;)

Faktummet er at du adskillige gange har kommet med udtalelser om problemer med diverse skærme uden hold i. Fx at buzzen på folks G20 skærme er normal, floating blacks er fortid, den voldsomme line-bleed på mange C7705 er en almindelig del af plasma osv.

Det kan forvirre brugere.
Af trykkertor
Ehhh...!?
Hvorfor gidder i quote hinadnen med megalange quotes, når der ikke er andre debattører imellem jeres indlæg?
Brugeravatar
Af MigSelv
Skal vi nu ikke holde os til det oprindelige indlæg inden der går Whitman i det? ;)

Faktummet er at du adskillige gange har kommet med udtalelser om problemer med diverse skærme uden hold i. Fx at buzzen på folks G20 skærme er normal, floating blacks er fortid, den voldsomme line-bleed på mange C7705 er en almindelig del af plasma osv.

Det kan forvirre brugere.[/quote]
Hej
Hvor meget kl....... er der i dig?
Hvad er det du ikke forstår? Hvorfor bliver du ved med, at redigere citater, så de passer i din verden/forestilling. Der er vel ikke grund til uddybning en gang til, når du kan læse tidligere indlæg.
Men sig endelig til, så skal jeg da gerne for 3de gang gentage.
Af maritza
Hej migselv og novatic. I kører jeres show og det jo i sig selv godt nok og ret underholdende. Jeg vil vove og tillade mig at repræsentere alle dem som synes deres skærm er fra ok til super, og fra dem hører vi ikke om line bled og buzz og hvad der ellers måtte være. Nu er det PSXXC7705 det handler om og jeg synes at det er et fedt billede den kan præstere. Kan dog ikke undlade at kommentere VT20 som er en super skærm med den flotteste front, men så tyyyykk, 8) men alt sammen en smags sag. Kvaliteten af en skærm kan vi måle os til, den er bare ikke længere. :p Jan

PS50C7705
C6900
Onkyo 608 HDMI 1.4
Brugeravatar
Af MigSelv
maritza skrev:Hej migselv og novatic. I kører jeres show og det jo i sig selv godt nok og ret underholdende. Jeg vil vove og tillade mig at repræsentere alle dem som synes deres skærm er fra ok til super, og fra dem hører vi ikke om line bled og buzz og hvad der ellers måtte være. Nu er det PSXXC7705 det handler om og jeg synes at det er et fedt billede den kan præstere. Kan dog ikke undlade at kommentere VT20 som er en super skærm med den flotteste front, men så tyyyykk, 8) men alt sammen en smags sag. Kvaliteten af en skærm kan vi måle os til, den er bare ikke længere. :p Jan

PS50C7705
C6900
Onkyo 608 HDMI 1.4
Hej
Jeg ser mig tvunget til at svare, hvis og når, man tilsyneladende bevidst ønsker at fordreje mine indlæg. Det er ikke i nogen indlægsyders interesse, at blive citeret for ting,der ikke er sagt/skrevet.
Af Bolt
Jeg har da også en holdning til problemerne:

Retention (på grund af 3D panel):

Ser jeg film der ikke går helt til top og bund vil undertekster lave en smule retention. Det er usynligt ved kanalskift og under alle omstændigheder hurtigt væk - og det er blevet meget bedre her efter jeg har haft skærmen i en lille måned. Som tidligere LCD mand er det noget jeg lægger mærke til, men ikke noget der bekymrer mig længere.

Sort niveau lidt lavt
Igen som tidligere LCD-ejer var det første min kone spurgte mig om da hun så skærmen: "Skulle man ikke have briller på for at se 3D?" Kontrast og farver er virkeligt flot.

skygger ved tekst
Har jeg ikke bemærket

buzzing
Jeg ved mange skriver om det, men mit tv er lydløst om jeg så ligger øret helt ind til.

Det eneste der har bekymret mig lidt er ensartetheden af displayet. Jeg har en lille smule ujævnhed i farven, hvis jeg viser et fuldstændigt sort billede gennem min PS3. Det har ingen praktisk betydning, da det ikke kan ses når der er et rigtigt billede på, men som tidligere nævnt undrer det også mig, at det skal være sådan.

Personligt har jeg haft en meget god oplevelse ved at købe dette billige tv.
Af Mysen
Bolt skrev:Jeg har da også en holdning til problemerne:

Retention (på grund af 3D panel):

Ser jeg film der ikke går helt til top og bund vil undertekster lave en smule retention. Det er usynligt ved kanalskift og under alle omstændigheder hurtigt væk - og det er blevet meget bedre her efter jeg har haft skærmen i en lille måned. Som tidligere LCD mand er det noget jeg lægger mærke til, men ikke noget der bekymrer mig længere.

Sort niveau lidt lavt
Igen som tidligere LCD-ejer var det første min kone spurgte mig om da hun så skærmen: "Skulle man ikke have briller på for at se 3D?" Kontrast og farver er virkeligt flot.

skygger ved tekst
Har jeg ikke bemærket

buzzing
Jeg ved mange skriver om det, men mit tv er lydløst om jeg så ligger øret helt ind til.

Det eneste der har bekymret mig lidt er ensartetheden af displayet. Jeg har en lille smule ujævnhed i farven, hvis jeg viser et fuldstændigt sort billede gennem min PS3. Det har ingen praktisk betydning, da det ikke kan ses når der er et rigtigt billede på, men som tidligere nævnt undrer det også mig, at det skal være sådan.

Personligt har jeg haft en meget god oplevelse ved at købe dette billige tv.
Vi bør starte endnu en tråd om psxxc7705, for at få folk til igen at falde for dette tv.
Folk går jo og er bange for at købe det, men det er fanme bare sådan en skam at gå glip af så smuk en skærm med så dejlig et billedt, pga. de mange uheldige oplevelser. Jeg tænker bestemt også på prisen, for det er jo ikke et enestående tv sammenlignet med visse andre mærker.
Det synes jeg bare, det er når man kobler både pris, billedkvalitet og design i den samlede pakke.

Jeg har været svineheldig, og det har du også. Der er alt for mange urimelig fejl på dette tv, som skulle have været rettet,inden den blev sat til salg. Det er ærgerligt, når det er så godt et køb for dem, der ikke har været uheldige.
Af HAT
Er der nogle af jer C7705 ejere som bruger det sammen med et media center / bruger det til web hopperi ?

Jeg tænker på om I oplever retention problemer?
Er selv lidt i tvivl om plasma er et no-go for mig...

/HAT