Log ind med sociale netværk
30 apr 2007, 11:34
Niels,
Så vidt jeg har forstået er reparationen ikke udført, der er blot blevet angivet en pris for evt. reparation, som kunden enten kan acceptere eller afvise. Selve sagen kan kunden jo, som før skrevet, få gennemgået med forbrugerstyrelsen.
Så vidt jeg har forstået er reparationen ikke udført, der er blot blevet angivet en pris for evt. reparation, som kunden enten kan acceptere eller afvise. Selve sagen kan kunden jo, som før skrevet, få gennemgået med forbrugerstyrelsen.
30 apr 2007, 17:19
Ja, der er givet et pris på en eventuel reparation. Denne reparation skal Getmore dog betale, og ved at fortælle kunden at han kan få varen repareret hvis han vil betale den pris, overholder Getmore ikke købeloven!
Ja, han kan få den prøvet ved forbrugerstyrelsen. Denne har dog ingen juridisk magt, så det kræver en civil retsag for at han kan få den repareret på Getmore's regning. Dette kan sjældent betale sig.
Det burde dog ikke være nødvendigt at gå til forbrugerstyrelsen for at Getmore overholder købeloven!!
Ja, han kan få den prøvet ved forbrugerstyrelsen. Denne har dog ingen juridisk magt, så det kræver en civil retsag for at han kan få den repareret på Getmore's regning. Dette kan sjældent betale sig.
Det burde dog ikke være nødvendigt at gå til forbrugerstyrelsen for at Getmore overholder købeloven!!
30 apr 2007, 18:11
"Denne reparation skal Getmore dog betale"
Dér er vi jo tydeligvis uenige, men i sidste ende er det en sag som Forbrugertyrelsen uden tvivl gerne vil behandle.
"Ja, han kan få den prøvet ved forbrugerstyrelsen. Denne har dog ingen juridisk magt, så det kræver en civil retsag for at han kan få den repareret på Getmore's regning. "
Getmore vil blive pålagt at efterleve Forbrugerklagenævnets afgørelse lige meget hvad, hvis denne sag tages op dér. Og selvfølgelig er en sådan afgørelse ikke bindende, men det er de færreste kunder/virksomheder som vælger ikke at acceptere/efterleve forbrugerklagenævnets afgørelser. En afgørelse fra forbrugerklagenævnet vægter uden tvivl tungt, hvis enten kunden eller virksomheden vælger at indbringe sagen for domstolene.
Det kan sagtens betale sig for en forbruger at gå til forbrugerstyrelsen med sager som disse, dog skal forbugeren kunne leve med deres generelt langsommelige sagsbehandling...
Mon ikke vi skal lade denne diskution ligge på nuværende tidspunkt, da vi nu har brugt rigeligt med spalteplads i denne tråd vedr. dette...
Dér er vi jo tydeligvis uenige, men i sidste ende er det en sag som Forbrugertyrelsen uden tvivl gerne vil behandle.
"Ja, han kan få den prøvet ved forbrugerstyrelsen. Denne har dog ingen juridisk magt, så det kræver en civil retsag for at han kan få den repareret på Getmore's regning. "
Getmore vil blive pålagt at efterleve Forbrugerklagenævnets afgørelse lige meget hvad, hvis denne sag tages op dér. Og selvfølgelig er en sådan afgørelse ikke bindende, men det er de færreste kunder/virksomheder som vælger ikke at acceptere/efterleve forbrugerklagenævnets afgørelser. En afgørelse fra forbrugerklagenævnet vægter uden tvivl tungt, hvis enten kunden eller virksomheden vælger at indbringe sagen for domstolene.
Det kan sagtens betale sig for en forbruger at gå til forbrugerstyrelsen med sager som disse, dog skal forbugeren kunne leve med deres generelt langsommelige sagsbehandling...
Mon ikke vi skal lade denne diskution ligge på nuværende tidspunkt, da vi nu har brugt rigeligt med spalteplads i denne tråd vedr. dette...
03 maj 2007, 12:39
Jeg har handlet for små 10.000 kr. hos Getmore fordelt på 6-7 ordrer over de sidste 2½ år. Senest bestilte jeg en 22" monitor hos dem en fredag eftermiddag. 1 time efter havde jeg en ordrebekræftelse. 3 timer efter havde jeg et T&T nummer hos PostDK. Næste hverdag fik jeg pakken leveret.
FWIW.
FWIW.
17 maj 2007, 23:48
Jeg har købt hos Getmore mange gange uden at have et eneste problem.
De har altid overholdt deres leveringstider osv.
Men jeg har aldrig haft et problem med dem, og efter at have læst denne tråd håber jeg heller ikke på jeg får det
Har faktisk aldrig før hørt noget skidt om Getmore, så det her kommer meget bag på mig.
Men jeg har aldrig haft et problem med dem, og efter at have læst denne tråd håber jeg heller ikke på jeg får det
Har faktisk aldrig før hørt noget skidt om Getmore, så det her kommer meget bag på mig.
25 aug 2007, 05:30
Jeg læste lidt tråde på nogle andre forums omkring Getmore's forretningsmetoder. Der tegner sig hurtigt et billede som fortæller ->
Handel hos Getmore... STOP, hold dig væk - alt hvad der foregår (kan foregå) efter en handel såsom - support, 14 dages returet, RMA sager mangler fuldstændig. Det er så elendigt, at jeg tillader mig at sige det mangler fuldstændig.
De fleste kunder (tror jeg) får varen de har bestilt, men så er det også slut!
Efter min mening, burde Getmore fratages retten til at drive forretning.
Det kunne være sjovt, hvis Getmore skulle forklare sig overfor Basta, Kontant eller andet TV forbruger program som går til sagens kerne. Det ville fryde mig :-)
SLL
Handel hos Getmore... STOP, hold dig væk - alt hvad der foregår (kan foregå) efter en handel såsom - support, 14 dages returet, RMA sager mangler fuldstændig. Det er så elendigt, at jeg tillader mig at sige det mangler fuldstændig.
De fleste kunder (tror jeg) får varen de har bestilt, men så er det også slut!
Efter min mening, burde Getmore fratages retten til at drive forretning.
Det kunne være sjovt, hvis Getmore skulle forklare sig overfor Basta, Kontant eller andet TV forbruger program som går til sagens kerne. Det ville fryde mig :-)
SLL
P5K deluxe, Q6600, Geforce 8800GTS 640mb, 4GB ram, XP pro, Dell 2007FP, Dell U2410, Philips 32" pw8717 CRT TV, Samsung LE40C755
16 sep 2007, 08:50
der kokser getmore virkeligt meget
LQmmel skrev:Jeg har købt hos Getmore mange gange uden at have et eneste problem.problemerne begynder først når du skal oprette en RMA sag
Men jeg har aldrig haft et problem med dem, og efter at have læst denne tråd håber jeg heller ikke på jeg får det![]()
der kokser getmore virkeligt meget
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto