Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Niels
Molsen, det du i bund og grund siger, er at fordi InfoCare afviser at reparere under garantien kan getmore godt sende regningen videre. Dette er ganske enkelt ikke korrekt.
Af Molsen
Niels,

Så vidt jeg har forstået er reparationen ikke udført, der er blot blevet angivet en pris for evt. reparation, som kunden enten kan acceptere eller afvise. Selve sagen kan kunden jo, som før skrevet, få gennemgået med forbrugerstyrelsen.
Af Niels
Ja, der er givet et pris på en eventuel reparation. Denne reparation skal Getmore dog betale, og ved at fortælle kunden at han kan få varen repareret hvis han vil betale den pris, overholder Getmore ikke købeloven!
Ja, han kan få den prøvet ved forbrugerstyrelsen. Denne har dog ingen juridisk magt, så det kræver en civil retsag for at han kan få den repareret på Getmore's regning. Dette kan sjældent betale sig.

Det burde dog ikke være nødvendigt at gå til forbrugerstyrelsen for at Getmore overholder købeloven!!
Af Molsen
"Denne reparation skal Getmore dog betale"

Dér er vi jo tydeligvis uenige, men i sidste ende er det en sag som Forbrugertyrelsen uden tvivl gerne vil behandle.

"Ja, han kan få den prøvet ved forbrugerstyrelsen. Denne har dog ingen juridisk magt, så det kræver en civil retsag for at han kan få den repareret på Getmore's regning. "

Getmore vil blive pålagt at efterleve Forbrugerklagenævnets afgørelse lige meget hvad, hvis denne sag tages op dér. Og selvfølgelig er en sådan afgørelse ikke bindende, men det er de færreste kunder/virksomheder som vælger ikke at acceptere/efterleve forbrugerklagenævnets afgørelser. En afgørelse fra forbrugerklagenævnet vægter uden tvivl tungt, hvis enten kunden eller virksomheden vælger at indbringe sagen for domstolene.

Det kan sagtens betale sig for en forbruger at gå til forbrugerstyrelsen med sager som disse, dog skal forbugeren kunne leve med deres generelt langsommelige sagsbehandling...

Mon ikke vi skal lade denne diskution ligge på nuværende tidspunkt, da vi nu har brugt rigeligt med spalteplads i denne tråd vedr. dette...
Af Niels
Udmærket, så vil jeg lade dette blive mit sidste indlæg i denne tråd vedr. købeloven ;)
Molsen skrev:Dér er vi jo tydeligvis uenige,
Ja, men købeloven er enig med mig :)

Så, det var mit sidste indlæg om det ;)
Af Marlowe
Ironisk, de kære Getmore "venner" bliver ved med at skrive løs, og derved sikrer de at budskabet

"Getmore. ikke et sted at handle"

bliver ved med at stå blandt de øverste tråde i oversigten... :D
Af geddeth
Jeg har handlet for små 10.000 kr. hos Getmore fordelt på 6-7 ordrer over de sidste 2½ år. Senest bestilte jeg en 22" monitor hos dem en fredag eftermiddag. 1 time efter havde jeg en ordrebekræftelse. 3 timer efter havde jeg et T&T nummer hos PostDK. Næste hverdag fik jeg pakken leveret.

FWIW.
Af Wildt
Ja du var så tilsyneladende heldig med at "lagervaren" nu rent faktisk også VAR en lagervare ;)
Af LQmmel
Jeg har købt hos Getmore mange gange uden at have et eneste problem.

De har altid overholdt deres leveringstider osv.

Men jeg har aldrig haft et problem med dem, og efter at have læst denne tråd håber jeg heller ikke på jeg får det O-O

Har faktisk aldrig før hørt noget skidt om Getmore, så det her kommer meget bag på mig.
Af SLL
Jeg læste lidt tråde på nogle andre forums omkring Getmore's forretningsmetoder. Der tegner sig hurtigt et billede som fortæller ->

Handel hos Getmore... STOP, hold dig væk - alt hvad der foregår (kan foregå) efter en handel såsom - support, 14 dages returet, RMA sager mangler fuldstændig. Det er så elendigt, at jeg tillader mig at sige det mangler fuldstændig.

De fleste kunder (tror jeg) får varen de har bestilt, men så er det også slut!

Efter min mening, burde Getmore fratages retten til at drive forretning.

Det kunne være sjovt, hvis Getmore skulle forklare sig overfor Basta, Kontant eller andet TV forbruger program som går til sagens kerne. Det ville fryde mig :-)

SLL
Brugeravatar
Af yksa
getmore handler jeg heller ikke med mere
Brugeravatar
Af yksa
LQmmel skrev:Jeg har købt hos Getmore mange gange uden at have et eneste problem.

De har altid overholdt deres leveringstider osv.

Men jeg har aldrig haft et problem med dem, og efter at have læst denne tråd håber jeg heller ikke på jeg får det O-O

Har faktisk aldrig før hørt noget skidt om Getmore, så det her kommer meget bag på mig.
problemerne begynder først når du skal oprette en RMA sag
der kokser getmore virkeligt meget