Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Radiomanden skrev: 13 dec 2025, 17:48 Her tidligere på dagen sad jeg og så på hvad jeg e.v.t ville gense samt noget jeg ikke havde set, der var da noget, men der var også en del man "naturligvis" skulle betale extra for at kunne se, så den tjeneste ryger ud når det der er sat på liste er set.
Det er slet ikke godt det de har gjort, er det mon en der lige som Thrump ikke har det så godt i den mentale afdeling der har udtænkt det.? Det er i alt fald en gang lort.
Så du er så dum at betale for det, for så derefter at boykotte tjenesten og kalde dem mentalt retarderet når du har givet dem dine penge? Det er sådan en som dig, som er målgruppen for deres forretningsstrategi :D Altså dem som er tæt på uden evne til at gennemskue hvorfor de gør som de gør :o
Der er ikke betalt for noget som helst, udover det abonnementet koster, og der vil aldrig blive betalt mere end det til jeg dropper tjenesten.
Tjenesten blev valgt før det idiotiske påfund med at der er film/serier der kun kan tilgås mod extra betaling.
Radiomanden skrev: 13 dec 2025, 17:48 der var da noget, men der var også en del man "naturligvis" skulle betale extra for at kunne se, så den tjeneste ryger ud når det der er sat på liste er set.
Ergo; betaler du for det, du ikke har set, og ikke kan se? Det er det, du skriver!

Men måske skal du øve dig i at formulere dig korrekt, :-(
Jeg kan jo ikke opsige før den skal fornyes, den kører indtil midten af næste måned, så ja indtil da betales der for den, så indtil den tid ses det der er og kan ses.
Efter tilgangen af muligheden for at købe eller leje film på Prime Video, så er tjenesten, i min optik, blevet endnu værre at bruge.

Vil du se den film, som i går var en del af dit abonnement? Surt show, i dag kan du kun købe eller leje den.

Har lige fjernet 5-6 film fra min gemt liste, der nu var køb/leje i stedet. Med film der fjernes fra tjenesten får man i det mindste en advarsel og kan nå at se filmen.

Som pudsighed, så virker det til, at selv netop tilkomne film lynhurtigt overgår til køb/leje. Jeg gemte fx Paths Of Glory forleden, som netop var kommet. I dag står den kun som køb.

Efter Fallout, så er vi vist videre.
Har lagt mærke til præcis det samme. Det er ret så irriterende - og ærlig talt skuffende.

Yderligere og mindst lige så irriterende er reklamerne for leje i ‘hovedbjælkerne’, hvor det før kun var tilgængelige film. Dels er det skuffende lige at nå at tænke ‘fedt, den skal jeg da se’, bare for at opdage, at ‘hov, den koster så yderligere’. Og dels synes jeg, slet og ret, at det ikke er ok, at jeg reelt betaler for at se reklamer. Dét provokerer mig faktisk en smule. Én samlet bjælke for lejefilm ville være ok, men at blande tilgængeligt og lejeindhold, synes jeg simpelthen er for irriterende og et alt for billigt trick. Jeg vil gerne betale for at kunne se, hvad jeg reelt har adgang til og kan vælge at se - ikke betale for at have en lemfældig oversigt over og se, hvad jeg skal betale mere for.
Senest rettet af Tabula Rasa 01 feb 2026, 07:53, rettet i alt 2 gange.
Ja, ventede på nye sæsoner af nogle serier, de kom også, men husk lige at det er mod extra betaling, de ældre afsnit er selvfølgelig med i abonnementet. Det stinker meget af lort.
Jeg havde glemt en ekstra irritation; at Prime ikke fjerner "ikke tilgængelige" film og serier fra "Min Liste". Så når jeg har fjernet de første 5-6 film, som er overgået til køb/leje, så kan jeg ikke med det samme tænke "Fedt, så kan jeg se resten af titlerne på listen"... For jeg kan sagtens blive mødt med "Denne titel er ikke tilgængelig", når jeg så trykker ind.

Jeg har i hvert fald en del ideer til Prime Videos app, det er helt sikkert :)
Radiomanden skrev: 01 feb 2026, 10:39 Ja, ventede på nye sæsoner af nogle serier, de kom også, men husk lige at det er mod extra betaling, de ældre afsnit er selvfølgelig med i abonnementet. Det stinker meget af lort.
Hvad betaler man så abonnement for hvis man også skal betale ekstra for serier? Virker da lidt skørt.
Ja det er totalt knald. Det er nu ikke kun serier der er også film som kræver extra betaling og det er ikke fordi at serien/filmen er ny.

Fandt dette.

Leje og køb (Prime Video Store): Mange film og serier er ikke inkluderet i dit faste abonnement, fordi Amazon ikke ejer de fulde rettigheder til at streame dem "gratis". I stedet fungerer de som en lej eller køb-tjeneste, ligesom du kender det fra f.eks. Blockbuster eller iTunes.

Ændringer i rettigheder: Indhold, der tidligere var inkluderet "Gratis med Prime", kan skifte status til betaling, hvis Amazons aftale med filmselskabet udløber.
Ja, mig bekendt har det også været en klage fra amerikanerne i en del år om Prime Video, men det er så blot fordi vi lige manglede butiksdelen, at vi ikke også kunne få samme lortede oplevelse.

Jeg er sådan set ligeglad med, at Amazon mister rettigheder til ting. Det sker. Butikken skal bare ikke dele app med streamingtjenesten, det skaber bare en dårlig brugeroplevelse.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18