Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thomas_bk
Xlander skrev:Har lige hentet et Samsung 46 D8005 led,jeg har et problem med at den ikke finder min HHD,det er en Iomega 2'5 og har brugt den med min imac og den finder den fint. Skal den være formateret i et eller andet bestemt fomat?
Det er jo ikke altid at en usb-port leverer nok strøm til eksterne harddiske.
Måske det kan være problemet. Det er jo desværre en risiko.
Af thomas_bk
Så er jeg blevet ejer af et D7005 i 40".

Bare for at opremse nogle negative ting jeg har konstateret.

Der er desværre stadig problemer med at afspille MKV filer fra en Twonky media server.
Jeg kan se at det længe har været et problem med samsung tv.
Jeg kører med en Qnap model 119 NAS der er opdateret med den senest tilgængelige version af Twonky. 6.0.30.
MVK filerne afspilles fint fra en usb-flash sat direkte i fjernsynet. Men vil ikke spilles via dlna.

Så er der efter min opfattelse en enorm forsinkelse i billedet. Jeg har min surround receiver sat til en forsinkelse på 7 ms for bare nogenlunde at synkronisere billede og lyd.
Dette er med alle "dynamiske" indstillinger slået fra på tv'et.
Det finder jeg noget trist, specielt da jeg ikke helt kan få lyd/billede synkroniseret.
Jeg har dog ikke prøvet 'game mode'. Det vil jeg gøre snarest.

Desværre oplever jeg også at baggrundbelysning trænger igennem i nogen få "plamager" på skærmen. Når man ved de er der generer de. Men de er kun synlige i meget mørke scener i film.

Og så lige et generelt savn. Jeg vil gerne have muligheden for at gemme billedindstillingerne i profiler. Så jeg f.eks kan have en der hedder 'lys' og en der hedder 'mørk'. Det vil jeg gerne have fordi at jeg synes ikke de samme billedindstillingerne er relevante til mørke/dystre film og f.eks. udendørs film med meget sol.
Så det vil være rart med flere sæt brugerindstillinger lavet af en selv man hurtigt kan skifte i mellem.
Af pixagf
Så har jeg endelig fået mit 55d8005 hjem...Fik det sgu til 18874 KR ved SHG:-)
Af Volcano
thomas_bk skrev:
Xlander skrev:Har lige hentet et Samsung 46 D8005 led,jeg har et problem med at den ikke finder min HHD,det er en Iomega 2'5 og har brugt den med min imac og den finder den fint. Skal den være formateret i et eller andet bestemt fomat?
Det er jo ikke altid at en usb-port leverer nok strøm til eksterne harddiske.
Måske det kan være problemet. Det er jo desværre en risiko.
Prøv med en 3,5" ekstern HD de har egen strømforsyning
ellers findes der flere 2,5" med 2xUSB stik "det ene til eksrta strøm"

http://www.dealextreme.com/p/2-5-sata-u ... lack-51124
eller
http://www.dealextreme.com/p/dual-usb-t ... case-29984

Jeg har ikke selv prøvet, da jeg ikke har fået min næste Samsung endnu :)
Brugeravatar
Af CrazyA
Hej alle

Er der nogen der ved, hvornår plasma´n PS51D8005 kommer i butikkerne ? Mit kære PS50B855 er blevet dømt død af Samsung, så de ringede mig op igår aftes og fortalte mig. At jeg kunne hente et nyt, ved min lokale TV pusher (Expert) :)
Af Fredtoft
CrazyA skrev:Hej alle

Er der nogen der ved, hvornår plasma´n PS51D8005 kommer i butikkerne ? Mit kære PS50B855 er blevet dømt død af Samsung, så de ringede mig op igår aftes og fortalte mig. At jeg kunne hente et nyt, ved min lokale TV pusher (Expert) :)
De begynder at trille ud til butikkerne i denne uge.
Om alt går vel begynder der at dukke 64" op en gang i næste uge.
Brugeravatar
Af CrazyA
Fredtoft skrev:

De begynder at trille ud til butikkerne i denne uge.
Om alt går vel begynder der at dukke 64" op en gang i næste uge.
Lyder rigtig godt, så er det måske afløseren for mit gamle ::l
Af Perfektionisten
Nogen som kender priserne på de forskellige 3d briller, 2011 modellerne? der er vidst 3 typer. En standart, en middel klasse og en deluxe model. Kender nogen steder hvor man kan købe dem? synes ikke jeg kan finde nogen steder på nettet. Samgsungs egen hjemmeside har dem endnu ikke oppe. Jeg får mit tv 55d8005 i næste ugen og vil gerne have nogle flere briller.
Af Vaptor-x
Perfektionisten skrev:Nogen som kender priserne på de forskellige 3d briller, 2011 modellerne? der er vidst 3 typer. En standart, en middel klasse og en deluxe model. Kender nogen steder hvor man kan købe dem? synes ikke jeg kan finde nogen steder på nettet. Samgsungs egen hjemmeside har dem endnu ikke oppe. Jeg får mit tv 55d8005 i næste ugen og vil gerne have nogle flere briller.
Ved at komplett.dk har priser på deres briller, og deres priser plejer at ligge i den lave ende, når vi snakker danske sider ;)

http://www.komplett.dk/k/kl.aspx?bn=10453&mfr=SAMSUNG
Af Vaptor-x

HIFI klubben har fået dem på lager, venter selv spændt på min egen. Fik byttet mit PS50C7705 til sådan en fætter pga. Buzz.... 8)
Af MortenJA
Vaptor-x skrev:
Perfektionisten skrev:Nogen som kender priserne på de forskellige 3d briller, 2011 modellerne? der er vidst 3 typer. En standart, en middel klasse og en deluxe model. Kender nogen steder hvor man kan købe dem? synes ikke jeg kan finde nogen steder på nettet. Samgsungs egen hjemmeside har dem endnu ikke oppe. Jeg får mit tv 55d8005 i næste ugen og vil gerne have nogle flere briller.
Ved at komplett.dk har priser på deres briller, og deres priser plejer at ligge i den lave ende, når vi snakker danske sider ;)

Priserne er blevet dumpet til en tredjedel i USA på baggrund af Cinema 3D fra LG - så jeg ville afvente til LGs skærme kommer rigtigt på markedet, for at se, om en ligende dumpning vil finde sted i Europa.
Af Perfektionisten
MortenJA skrev:
Vaptor-x skrev:

Priserne er blevet dumpet til en tredjedel i USA på baggrund af Cinema 3D fra LG - så jeg ville afvente til LGs skærme kommer rigtigt på markedet, for at se, om en ligende dumpning vil finde sted i Europa.
Tror også jeg venter lidt med at købe dem. Har lige snakket med Elgiganten. De kan ikke levere mit tv til den 22 april alligevel. Nu er det rykket til den 5/5.... :( Sådan noget burde man kompenseres stort for...
Hvornår er det LG's skærme lander?
Brugeravatar
Af bendix
Super god test, meget grundig.

:)
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 30