08 apr 2011, 09:03
Har du fået kopi af målingerne, efter indstillingerne? Jeg tænker sortniveau, gammakurve osv.
bendix skrev:Hvem har kalibreret for dig, og er han/de anbefalelsesværdige?Loga skrev:Hejbendix skrev:Den er blevet bedre på vandrette bevægelser, digitalt tv er også forbedret farverne generelt er selvfølgelig også forbedret da kalibreringen ramte præcist på de ønskede niveuaer, jeg kan tilføje at sort niveau blev målt til 0,23. Og det viser også at min observering omkring flot sort niveau er korrekt.Hej bendix,
Specielt i oplyste rum er det helt ufatteligt hvordan de kan få så vildt et sort niveau ud af skærmen.
Vil du dele dine kalibrerede indstillinger med os andre?
I mandags fik jeg UE46D7005 fra www.computercity.dk, og har problemer med at få forholdet mellem rød og grøn til at blive perfekt (subjektiv vurdering). Jeg har efterhånden brugt en del tid på det og føler at jeg er kommet tæt på, måske kunne dine indstillinger give mig det sidste skub, hvis de to skærme reelt er næsten ens.
Jeg vil ihvertfald blive meget glad hvis du vil dele dine indstillinger.
Udover at jeg ikke har farveindstillingerne helt på plads, er jeg meget tilfreds med tv'et. Sort niveauet er rigtig godt, billedkvaliteten er rigtig god i sd og HD, men fantastisk i blu-ray. 3d har jeg testet på PS3 spil og PC spil, effekten er meget tydelig og giver en god rummelig fornemmelse, crosstalk kan ses i visse situationer, men gennerelt er der ikke noget at se.
Tak for de gode indlæg
Der er lavet sindsygt mange instillinger, og jeg tror at finjusteringen vil gøre mere skade end gavn.
Ham der kalibrerede havde gjort det ved et andet, og selvom det var fra samme levering var der væsentligt forskel på fin instillingerne.
Men grundlæggende så kan du gøre dette
Sæt den til movie
Backlight 10
Kontrast 78
Lys 48
Slå alt fra i billede forbedring
Varm1
Skarphed 10-12
Øko sensor til
Jeg kan ikke lige huske flere, er på job.
Men jeg skal prøve at poste flere senere.
Har du fået kopi af målingerne, efter indstillingerne? Jeg tænker sortniveau, gammakurve osv.
Mangler hifi... - og penge til hifi!