Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
bendix skrev:
Loga skrev:
bendix skrev:Den er blevet bedre på vandrette bevægelser, digitalt tv er også forbedret farverne generelt er selvfølgelig også forbedret da kalibreringen ramte præcist på de ønskede niveuaer, jeg kan tilføje at sort niveau blev målt til 0,23. Og det viser også at min observering omkring flot sort niveau er korrekt.

Specielt i oplyste rum er det helt ufatteligt hvordan de kan få så vildt et sort niveau ud af skærmen.
Hej bendix,

Vil du dele dine kalibrerede indstillinger med os andre?
I mandags fik jeg UE46D7005 fra www.computercity.dk, og har problemer med at få forholdet mellem rød og grøn til at blive perfekt (subjektiv vurdering). Jeg har efterhånden brugt en del tid på det og føler at jeg er kommet tæt på, måske kunne dine indstillinger give mig det sidste skub, hvis de to skærme reelt er næsten ens.
Jeg vil ihvertfald blive meget glad hvis du vil dele dine indstillinger.

Udover at jeg ikke har farveindstillingerne helt på plads, er jeg meget tilfreds med tv'et. Sort niveauet er rigtig godt, billedkvaliteten er rigtig god i sd og HD, men fantastisk i blu-ray. 3d har jeg testet på PS3 spil og PC spil, effekten er meget tydelig og giver en god rummelig fornemmelse, crosstalk kan ses i visse situationer, men gennerelt er der ikke noget at se.

Tak for de gode indlæg
Hej

Der er lavet sindsygt mange instillinger, og jeg tror at finjusteringen vil gøre mere skade end gavn.

Ham der kalibrerede havde gjort det ved et andet, og selvom det var fra samme levering var der væsentligt forskel på fin instillingerne.

Men grundlæggende så kan du gøre dette

Sæt den til movie

Backlight 10
Kontrast 78
Lys 48
Slå alt fra i billede forbedring
Varm1
Skarphed 10-12
Øko sensor til

Jeg kan ikke lige huske flere, er på job.

Men jeg skal prøve at poste flere senere.
Hvem har kalibreret for dig, og er han/de anbefalelsesværdige?
Har du fået kopi af målingerne, efter indstillingerne? Jeg tænker sortniveau, gammakurve osv.
Brugeravatar
Af bendix
Det var en mand fra Hifi Klubben der udførte kalibreringen.

Og jeg kan varmt anbefale ham, han var yderst grundig så meget at jeg til sidst mente det var flue knepperi :) God til at forklare hvorfor han gjorde hvad han gjorde, og resultatet blev utrolig godt.

Jeg har prøvet at poste billeder fra kalibreringen, men hvordan gør jeg det her på flatpanels?
[/img]
Af noxity
Upload dine billeder til imageshack.com
Så får du et link du kan kopiere direkte herinde :)
Af Holm86
Er der evt. nogen som ved om de har en udstillingsmodel af D8005 LED i ElGiganten Taastrup eller Glostrup som man kunne tage ud og kigge på??
Af Perfektionisten
Elgiganten i Glostrup har den oppe.. Men de har ikke fået nogle 3d briller endnu... Var derude idag... Lidt antiklimaks når man så skærmen, men så fik at vide at de ikke havde brilerne...
Af kruga
Perfektionisten skrev:Elgiganten i Glostrup har den oppe.. Men de har ikke fået nogle 3d briller endnu... Var derude idag... Lidt antiklimaks når man så skærmen, men så fik at vide at de ikke havde brilerne...
Så de nye led modeller fona i Aalborg storcenter.. Den tynde ramme er sgu fed...

EDIT: der lagde et par gamle briller ved siden af, de virkede nu ok... Og tvet skrev briller tilsluttet når de blev tændt... Fed detalje..
Af pixagf
Du skal bruge den der hedder WMN2000b men de nye er ikke kommet til DK endnu . De skulle gerne komme i denne her eller næste uge.
Af Mysen
ibanezx skrev:
ibanezx skrev:Har en af Jer sat Jeres TV op med samsungs (eller generikers) flade/wire vægbeslag?

Hvilket bruger I i så fald?
Anyone?
F.eks. denne her:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/til ... tommer.htm
Jeg bruger den der, og det er super lækkert, at jeg kan komme til min harddisk, der er velcroet på bagsiden. Og så virker det som kram
Af Xlander
Har lige hentet et Samsung 46 D8005 led,jeg har et problem med at den ikke finder min HHD,det er en Iomega 2'5 og har brugt den med min imac og den finder den fint. Skal den være formateret i et eller andet bestemt fomat?
Af Mysen
Ikke hvis den skal bruges til optagels, for så formaterer tv'et den nemlig selv. Jeg ved ikke om mac bruger et ukendt filsystem, men ellers kan du lige kontrollere at den sidder i den USB port, hvor der står PVR.
Der var vrøvl med kompatibiliteten med nogle diske på 2010 modellerne. Du kan være uheldig, at det er samme issue.
Af Xlander
Skal det forståes sådan at tv selv finder HHD eller skal man gøre noget aktivt i en menu,der er en usb port hvor der står HDD og de andre heder så usb 2 usb 3 så den skal vel sættes i den der hedder HDD.
Af Mysen
Ja, så skulle tv'et selv finde det. Det kan godt være, du bliver nødt til at formatere HDD'en til et andet filsystem, for at se, om det er der den går galt. Alternativt kan du måske låne en disk af en bekendt, bare for at se om tv'et registrerer det.

Beklager at jeg ikke kan komme med konkret hjælp, men der er noget galt med de USB-indgange på Samsungs tv.
Af noxity
Formater harddisken i FAT32 eller NTFS, så kan TVet finde den. Det filsystem, som de andre er inde på, kan ikke genkendes af TVet (eller windows for den sags skyld), og så bliver den ikke registeret som en hardisk, men bare en ukendt enhed.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 30