Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af steffenm
Jeg har Netflix kørende på mit samsung D8005, har du indstillet DNS korrekt?
pirke skrev:Kommer Netflix som app på Samsung UE46D7005 2011 model? Hvis ikke er der en omvej som at installere det fra usb eller noget i det stil.
Omvejen hedder set-top-bokse ad libitum ;)
Af Kalle1983
Hey.. Ville bare lige fortælle at jeg har fulgt jeres guides og fået Netflix til at køre på mit tv.. Samsung 8005 fra 2011.. Er ikke stødt på problemer, udover manglende DK-tekster..
Jeg har nu ændret DNS-opsætningen efter UnoTellys anvisninger (her) og valgt 'United States' som land. Netflix-app'en er herefter tilgængelig sammen med bl.a. HuluPLUS-app'en, NHL-app'en mfl.

Så langt så godt.

Jeg klikker nu på Netflix-app'en og får to muligheder:

1. Start your FREE Month
2. Already a member? Sign in

Jeg vælger mulighed nr. 1.

Jeg bliver herefter bedt om at indtaste mit Apple ID med tilhørende password.

Da jeg ikke har noget Apple ID i forvejen, logger jeg på Apples hjemmeside og opretter et.

Jeg skulle nu være køreklar. Troede jeg.

For efter at have indtastet de fornødne ID og passwords, bliver jeg mødt af denne kryptiske besked:

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
NO iTUNES STORE ACCOUNT

Before using this Apple ID on your Apple TV, you must first login into an iOS device, Mac or PC to create an iTunes Store Account
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Men, men... er det ikke netop det, jeg lige har gjort?

Man kan, så vidt jeg kan se, ikke "create an iTunes Store Account". Man kan kun oprette et Apple ID? Som så giver adgang til at købe ting og sager i Apples Store?

Status er i hvert fald, at jeg er stuck.

Så Rasmus og jer andre garvede first movere -- hvad gør jeg galt?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Apple ID kan godt undgås. Blot gå ind på netflix.com via din PC browser og lav en konto der, hvorefter du kan logge ind på Apple TV :)

Den spørger kun om Apple ID fordi du prøver at oprette en Netflix-konto via Apple TV.
Ok, tak.

Det er så den danske Netflix, jeg har fået adgang til nu. Antageligvis fordi jeg i mellemtiden har reset'et DNS-opsætningen.

Jeg går ud fra, at jeg kan få adgang til den amerikanske Netflix ved at ændre DNS-opsætningen (via UnoTelly eller Unblock-Us) og så logge på med samme brugernavn og password?

Det må jeg prøve.

Og så lige et tillægsspørgsmål:

Hvilken "TV Resolution" har du valgt under "Settings"?

Default-indstillingen er "Auto" (=1080p - 60Hz). En anden relevant mulighed ville være "1080p - 50Hz"?
edinger skrev:Jeg går ud fra, at jeg kan få adgang til den amerikanske Netflix ved at ændre DNS-opsætningen (via UnoTelly eller Unblock-Us) og så logge på med samme brugernavn og password?
Jep, og du kan også få adgang til de andre landes Netflix ved at ændre Unotelly. F.eks. UK, Sverige osv. :)

edinger skrev:Hvilken "TV Resolution" har du valgt under "Settings"?
Auto (60 Hz) er umiddelbart den som dækker bedst. Desværre kan Apple TV ikke sende 24 Hz ud fra film på nuværende tidspunkt, selvom de er tilgængelige fra både iTunes og Netflix i 24 Hz.

Men hvis du vil se amerikansk indhold, så er auto nok den mest oplagte indstilling at bruge.
Hmm... jeg har nu ændret DNS-adressen. Men det ser fortsat ud til at være den danske Netflix, jeg kører med (?)

Hvordan skifter man mellem Netflix DK og Netflix US?

Jeg har ændret mine 'Dynamo Settings' hos UnoTelly og valgt USA. Det har bare ikke rigtig nogen effekt?
At nogle af os aktuelt har problemer med at få adgang til Netflix-US skyldes tilsyneladende, at Netflix med sin seneste opdatering bypasser tredjeparts DNS servers, hvormed det altså ikke længere er tilstrækkeligt at ændre DNS-adressen i sit netværk:
Netflix recently updated their back end framework to override third-party DNS servers by what looks like a forced DNS Lookup with Google and other Public DNS Servers. You will get all kinds of errors such as AIP-701, AIP 703, AIP 706, Netflix Unavailable, etc on various devices.

This update breaks SmartDNS support from providers like UnoTelly for Netflix on PS3, Roku, and Apple TV. The only way to get around this issue is by setting up static routes or other methods to block your device from accessing Google, and other public DNS servers.

Kilde: UnoTelly.com (link)
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16