Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kasper KK
Ja Panasonic bliver anbefalet meget. Prøv dog lige og skru ned for volumen og tjek om du føler du kan leve med larmen. Jeg kunne ikke. Og nu har jeg så købt et LCD som fandme også larmer så snart man dæmper kontrasten en lille smule.

Tror mit 21" Sony CRT må leve nogle år endnu
Brugeravatar
Af kthomsen
Kasper KK skrev:Ja Panasonic bliver anbefalet meget. Prøv dog lige og skru ned for volumen og tjek om du føler du kan leve med larmen. Jeg kunne ikke. Og nu har jeg så købt et LCD som fandme også larmer så snart man dæmper kontrasten en lille smule.

Tror mit 21" Sony CRT må leve nogle år endnu
Kan sgu ikke høre noget larm fra min plasma medmindre jeg skruer ned for lyd og sætter hovedet hen mod bagenden af TVet.
Af martinlk
kthomsen skrev:Kan sgu ikke høre noget larm fra min plasma medmindre jeg skruer ned for lyd og sætter hovedet hen mod bagenden af TVet.
Samme her.
Af Ponduus
martinlk skrev:
kthomsen skrev:Kan sgu ikke høre noget larm fra min plasma medmindre jeg skruer ned for lyd og sætter hovedet hen mod bagenden af TVet.
Samme her.
Også samme her. Skal helt hen bag tv'et for at høre noget.
Af Smartzipants
hehe.. ja, jeg kan slet ikke genkende problemet med "larm"... overhovedet ...
Af Smartzipants
Mads Kristensen skrev:Misforstå mig ikke. Det var ikke for at gøre tvivl om at Panasonics PX/PZ har nogle stærke sider, så bare lige slap af kthomsen. Jeg beskylder INGEN for noget som helst. Og jeg siger endda, at de sikkert slår mit TV med flere længder.

Er ikke prof. TV-test-anmelder, men synes alligevel ikke forskellen på PZ80 og f.eks. nyere Sony LCD-modeller er voldsomt store, når de får digitalt kvalitetssignal. Dog er Panasonic klart bedre med analog, men hvem gider det.
Synes nu, at jeg kan se en væsentlig forskel på HD-materiale(bluray) på PIO og PANA plasmaer og så Sony LCDer. Har prøvet utallige gange at se disse overfor hinanden i TC og selvom Sony W-4XXX skærme er virkelig gode, så er billedekvaliteten ikke den samme ... et klassisk eksempel er kuløren i ansigtet på mennesker samt farverne generelt ... desuden der det gode gamle sort-niveau(omend det er nu ganske godt på Sonys skærme.. trods alt)