Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SLL
Mollerup skrev:SHG, er billige, men de har meget dårlig service, jeg har været udenfor at købe noget og komme ud i bilen og opdage det var det forkerte, gik ind i butikken og forklaret det, så peger han på et skilt hvor der stod de ikke bytter og det var det.

SHG.DK svarer:

Vi har 1 ud af 100 fjernsyn defekte, desuden er det jo vores hovedpine hvis det går i stykker og ikke din eller Samsung Danmarks.Jeg vil ikke bruge mere tid på dette – Så hvis du ikke vil købe fjernsyn som er købt i udlandet annullere jeg ordren.

De ønskes en god dag.

Læs også her.

http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... W=Mollerup

Alså du skal ikke regne med særligt meget service hos SHG
Hejsa,

Jeg har lige læst svaret fra SHG i forbindelse med SHG. Det er måden der svares tilbage på til deres kunder. Det er måske rigtig nok det SHG skriver, men et grimt ordvalg som slet ikke er nødvendigt.

Det var på samme nedladende måde, at jeg selv snakkede med SHG. Måske den samme sælger? :-)
Brugeravatar
Af yksa
ja, nogle har problemer med forhandlere andre har ikke.
men mange forhandlere er ikke flinke overfor deres kunder, hvilken er totalt tåbeligt
så kunderne vender så ikke tilbage til forhandleren igen hvis de har følt sig dårligt behandlet
Af LQmmel
Jeg har både haft posivtive og negative oplevelser med shg.dk, men jeg handler der stadig.

Jeg ser sådan på det: Deres varer er pisse billige og for at holde så billige priser må man spare andre steder. Men ligefrem at sige de giver dårlig service vil jeg nu ikke mene. Hvis jeg skal give et eksempel havde jeg en defekt logitech mus, jeg skrev en RMA og tog ud til dem - 10 min efter stod jeg med en ny mus i hånden og kørte glad hjem. SHG er meget kritiske når de får en fejlsag ind, men det er for helvede også udstyr for flere 1000 kr vi tit taler om, så det er de jo nød til at være. Derefor kan det nogle gange være lidt besværligt når man skal reklamere, men sådan er det bare.

Uheldige episoder med diverse IT-forhandlere skyldes oftest at køberen ikke har sat sig ordentlig ind i købsbetingelserne.

Min konklussion:
Sæt dig ordentlig ind i tingene før du køber et produkt, lige gyldig hvor du handler. Du kan roligt handle hos shg.dk :)
Af Thug
Jeg har handlet for over 50000kr. hos shg og har aldrig haft problemmer med lagervare.
Måske 1-2 gange hvor de ikke fik sendt den samme dag, men det er til at leve med.
Det fede ved shg er at du kan bestille vare hos dem helt til kl 20:17 og den vil blive sendt samme dag.
Og de gange nogle af mine vare var defekte eller gik i stykker efter et stykke tid har jeg altid fået dem byttet til ny vare på en uge ca. og det er jo utrolig fed service.

Har kun købt en ting hos Justbuyit.dk
Og det var et 32" JVC widescreen tv for ca. 2 år siden.
Det gik meget fint syntes jeg ingen problemmer der.
Af jab
Heller ingen problemer her med SHG.dk - deres RMA behandling er ganske ok. Deres hjemmeside er præcis og godt opdateret. Det halter indimellem med at få svar på konkrete spørgsmål men det modsatte er absolut fremherskende. Hvad angår lagerstatus er de rigtigt gode og præcise. Og her er der flere andre forhandlere der bruger beskidte tricks såsom at varer markeres som lagervare og såsnart man har bestilt får man en mail om at varen ikke er lagervare pt. De håber naturligvis på at man ikke orker at anullere ordren mm. Getmore er en af dem som jeg er rendt ind i der bedriver dens slags julenumre og jeg snakker utallige gange.
Iøvrigt synes jeg ikke SHG.DK er så utroligt billige som i siger - der mener jeg at kunne fornemme at jeg betaler lidt mere for den anelse bedre service som jeg synes de giver mig personligt.

Iøvrigt vil jeg gerne knytte en kommentar til dig som havde en uheldig oplevelse med køb af en computer hos SHG som blev varm pga. for lidt køling. Ikke for at klandre dig for noget eller frikende SHG men såvidt jeg er orienteret står der intet i købeloven om at sælger er ansvarlig for dårlig rådgivning. De kan vel kun drages til ansvar for urigtige oplysninger, vildledning og deciderede defekte varer og her er hører et varmt computersystem ikke ind under. Men jeg gætter for jeg ved det ikke 100%. Mht. GFX kortet havde du jo retten på din side da det VAR defekt/fejlbehæftet.

Og det er altid vores pligt som forbruger at orientere os ordentligt inden vi køber så meget som en knappenål hvilket du jo også gjorde da spurgte om ikke det var en god ide at have lidt ekstra køling. Her burde du have skåret igennem og så er det jo dit ansvar da du var klar over at du købte et produkt der kunne blive varmt.

Men som du beskriver det var din handel hos SHG mangelfuld og intet var sort eller hvidt.
Af Niels
Firmaet bag shg.dk har udover shg 2 andre it-firmaer, så vidt jeg ved. Det eneste problem jeg har haft er, at deres hjemmeside ikke har været opdateret godt nok mht. lagerstatus. Bemærk, dette var ikke selve shg.dk. Da jeg i ovennævnte situation ringede til firmaet, fik jeg en udmærket service.
Af Wildt
Har netop været igennem SHG's RMA forløb, og det var imponerende hurtigt:

En deffekt PSU, som jeg sendte i onsdags, blev allerede i løbet af torsdagen vurderet deffekt og en ny afsendt, som jeg modtager i dag (fredag). Det ka' sgutte være meget hurtigere, og hele forløbet er let at følge via RMA systemet på deres side som også mailer dig når sagen bliver opdateret.
Af Wildt
Ja så udløb striben af gode erfaringer med SHG.

Efter at have ventet 1.5 måned på at få repareret min Asetek waterchill xternal (ekstern vandkølings enhed der var gået død) kom pakken endelig.

Jeg har så undværet brugen af min primære maskine i den periode og dermed også muligheden for at spille, da jeg kun har haft en dertil uegnet laptop som erstatning.

Enheden var da også vækket til live, men tilgengæld fossede vandet ud af den. For pokker da. Dybt frusteret ringer jeg til deres telefon support (15 minutters kø) for at høre hvad jeg nu skal, da jeg ikke kunne overskue at undvære min maskine i ydereligere 1.5 måned. Den flinke fyr siger at siden SHG ikke længere forhandler produktet skal jeg i RMA'en skrive at jeg ønsker den krediteret, så jeg kan købe det andetsteds. Super! Det lød som en god løsning, med en tidshorisont var til at overskue.

Jeg gør som sagt, og sender den ind igen. Et par dage efter bliver RMA status opdateret til "Indsendt til forhandler"... What?!

Jeg skriver en mail og spørger om det betyder at jeg igen skal vente på en langsommelig "reparation" og ikke få pengene tilbage som telefon supporteren sagde. Jeg får en pænt kort mail tilbage som lyder:

"Ja, det ser sådan ud."

Det er godt nok ringe service i min bog.
Senest rettet af Wildt 28 aug 2007, 13:16, rettet i alt 1 gang.
Af Wildt
Så gik der endnu en måned uden nogen opdatering i RMA sagen, og jeg besluttede at rykke på en ny status. Jeg fik ikke noget svar på mail, men kort tid efter blev sagen opdateret (som udløser en automatisk email notifikation), som sagde at produktet var repareret og ville blive tilsendt.

Jeg har nu for et par dage siden modtaget det, og produktet er stadig defekt (det er altså 2. gang at jeg får det retur med samme fejl). Jeg har følgelig været foruden brug af min computer i 3 måneder.

Jeg har skrevet en (indtil videre ubesvaret) mail om at jeg vil have en skriftlig (email) aftale om at jeg får pengene tilbage hvis jeg sender det ind igen, alternativt finder jeg mig nødsaget til at køre en sag hos forbrugerstyrelsen.
Af Krydolph
Jeg har flere gange købt ved shg (computerudstyr - ikke TV) de fleste gange over nettet, men det er da også sket jeg har været forbi butikken! Jeg har aldrig haft problemer - jeg fik engang et forkert lydkort - ingen problemer ud over de ik havde det rigtige på lager - men det kom med posten under en uge efter.
2-3 gange har jeg haft RMA sager ved dem hvor det jeg fik ikke virkede, eller gik i stykker, og hver gang har det gået problem frit - selvf synes man det er træls man måske venter en uge eller lidt mere for at få sine ting igen, men på den anden side er det os fair nok de ikke kan klare det hele fra dag til dag.
SHG er en af dk's største og mest brugte online butikker, og det er ikke tilfældigt, men med så mange kunde er det klart der er nogen der får en dårlig oplevelse nogen gange. det er dog sjældenhederne jeg hører det, langt mere ofte hører jeg poitivt om dem.

Mine erfaringer med online butikker er at ligemeget hvem du finder vil du altid finde nogen der gr dig en dårlig oplevelse - jeg har da også haft dårlige oplevelser ved butikker mange andre sværger til som nogle af de bedste!

En ting mere - skal man have byttet noget ved shg, er det min erfaring en fordel at møde op i butikken selv - det tager de nemmere seriøst end en pakke der dumper ind af døren og en mail...

Jeg har selv 100km derop, men de fleste af dem er motorvej, og jeg har taget turen nogen gange - det er ik altid det giver bedre resultat, men ofte kan man komme hjem med noget nyt samme dag - så sparer de jo også at sku sende det kan man sige :)
Af Wildt
Shg har ignoreret mine sidste mails, hvor jeg forlanger pengene tilbage, og jeg har nu oprettet en klagesag hos forbrugerstyrelsen. Nu må vi se hvad der sker.
Af camino
Har kun erfaringer med SHG.
Jeg har købt for rigtig mange penge elektronik udstyr hos SHG, og har aldrig haft problemer, hverken med bytte eller få mine penge tilbage. Super sted, kan anbefaldes..
Brugeravatar
Af yksa
Wildt skrev:Shg har ignoreret mine sidste mails, hvor jeg forlanger pengene tilbage, og jeg har nu oprettet en klagesag hos forbrugerstyrelsen. Nu må vi se hvad der sker.
shg er lidt langsome til at læse mail's
skulle have et bundkort bios updateret
selv om der stod 1-2 dage ved biosupdatering og produktet var på lager så gik der næsten en hel uge da de sendte den.
så da jeg ville hører om statusen på det, fik jeg først svar de de sendte mit nye bundkort.
altså 2 dage om at svare på en enkelt sølle mail, det for dårligt.
men selv om denne lille problem er jeg nu ganske tilfreds med shg