Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Alfa
Jeg havde et LG, som blev 2 år og 2 måneder gammelt da det brændte helt af. Ingen hjælp at hente overhovedet, så jeg køber ikke LG igen
Brugeravatar
Af Radiomanden
Hvad havde du forventet.? Uden forlænget Garanti, så er der jo kun 48 måneder at gøre godt med, at det så ikke længere virker efter 50 måneder er der jo ikke noget at gøre ved. Det er ærgerligt og dårligt men sådan er det nu engang med Garanti og Reklamation.
Af hopgreve
Radiomanden skrev: 05 jul 2026, 17:00 Hvad havde du forventet.? Uden forlænget Garanti, så er der jo kun 48 måneder at gøre godt med, at det så ikke længere virker efter 50 måneder er der jo ikke noget at gøre ved. Det er ærgerligt og dårligt men sådan er det nu engang med Garanti og Reklamation.
Reklamationsretten er vel kun 2 år , 24 mdr i Danmark , ved ikke hvor de 48 mdr kommer fra. Og ja , godt nok surt hvis et tv går helt i stykker efter lidt over 2 år.
MVH
Brugeravatar
Af Radiomanden
My bad. Det er naturligvis kun 24 måneder, 48 er jo 4 år hvilket klart er for meget, det findes vist ingen steder.
Af fltk
Radiomanden skrev: 05 jul 2026, 17:00 Hvad havde du forventet.?
Jeg vil bestemt mene, at han havde forventet at TVet holdt mere end 26 måneder. Garantien og reklamationsretten er en helt anden ting.
Mit Samsung TV blev købt i oktober 2013 og det har aldrig fejlet noget. Derfor vil jeg ikke være bleg for at købe Samsung igen når den tid kommer.

Flemming
Brugeravatar
Af Radiomanden
fltk skrev: 06 jul 2026, 11:26
Radiomanden skrev: 05 jul 2026, 17:00 Hvad havde du forventet.?
Jeg vil bestemt mene, at han havde forventet at TVet holdt mere end 26 måneder. Garantien og reklamationsretten er en helt anden ting.
Mit Samsung TV blev købt i oktober 2013 og det har aldrig fejlet noget. Derfor vil jeg ikke være bleg for at købe Samsung igen når den tid kommer.

Flemming
Ja man forventer da at det holder mere en hvad der er Garanti/reklamation på det, men gør det ikke så er der ikke noget at komme efter, så har sælger/producent ikke længere nogen forpligtigelse til yderligere service.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Var der også den samme garanti for 2 år siden.?
Brugeravatar
Af Radiomanden
For var/er der det, så er det jo stadig under garanti, og derfor burde der ikke være et problem.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Så er det jo forkert tråd hvis ikke det er.
Af Supergris
Der er ikke tale om fuld garanti udover de 2 år.
Jeg vil tro, det kom som et modspil til Samsung, der brugte 10-års panel-garanti, som et salgsargument mod OLED, der tidligere døjede med burn in, så det er kun panelet, den udvidede garanti dækker, og man skal vist selv betale arbejdslønnen, men det må man kunne spørge ind til, hvis man som trådstarter har købt et TV fra G-serien, som valget faldt på, derfor er der ikke tale om en forkert tråd kære Radiomand.