Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Det er ikke en indstilling der er på Panasonic, på dem hedder det intelligent frame, som har flere indstillinger som kan kompensere for rystelser og kompensere på billedfrekvensen, på mit er den deaktiveret.
JornH skrev: 20 jul 2025, 15:08 Men jeg kunne ikke finde på at købe en Philips, LG TLC hisense eller lign. Så vil da anbefale at købe et andet mærke…
Philips og især LG OLED fejler skam ikke noget. Så vidt jeg ved kan "forbedringerne" på Philips også alle slås fra.
JornH skrev: 20 jul 2025, 15:08 Men jeg kunne ikke finde på at købe en Philips, LG TLC hisense eller lign. Så vil da anbefale at købe et andet mærke…
Er det både Philips, LG TLC hisense eller lign., du IKKE anbefaler at købe?

Så anbefalingen lyder, fordi du ikke kunne finde på at købe noget, skal andre heller ikke gøre det?
Dette HELT uden nogen som helst form for forklaring på hvorfor!
Personlige præferencer hører ikke hjemme et sted som her.

Jeg vil tro, problemet er i forbindelse med signalet, som leveres fra Norlys; da du skriver: "DVB-C", sikkert i form af en boks?
Jeg ville tjekke hvilke indstillinger, der er valgt for boksens output, da det lyder til, det er signalet, der skaber problemerne.
Supergris skrev: 20 jul 2025, 17:13.

Jeg vil tro, problemet er i forbindelse med signalet, som leveres fra Norlys; da du skriver: "DVB-C", sikkert i form af en boks?
Det er ikke nødvendigvis via en boks, DVB-C kan jo ses uden.
Hvis der er via deres TV boks, så skal den jo levere det korrekte signal, hvilket er 2160 da det er opløsningen på panelet, og frekvensen skal være 50 Hz
Andre bruge det også på kabel TV, der er mig bekendt ikke andre der har oplevet at det giver et dårligt billede, når det er indstillet ud fra Filmmaker profilen.
Radiomanden skrev: 20 jul 2025, 17:42
Supergris skrev: 20 jul 2025, 17:13.

Hvis der er via deres TV boks, så skal den jo levere det korrekte signal, hvilket er 2160 da det er opløsningen på panelet, og frekvensen skal være 50 Hz
Det kommer helt an på hvilken boks, der er tale om.
Ikke alle bokse tilbyder 4K upscaling, hvor det så i stedet er TVet, der står for dette...
Det er denne de bruger. Apebox CI PVR TV-boks. Det ville være underligt hvis den ikke havde 2160 ud, ellers kan det jo ikke være 4K der vises.
Nej, som sagt har jeg ingen problemer. Prøv evt. også lige at tjekke signalveje, kabler osv. Et godt afskærmet antennekabel er et must. Prøv også at tjekke om der sidder en form for boks i teknikrum/skab i bryggers eller lign. Hvis der gør, kan det være en ældre model. da Norlys ikke er gode til at opgradere deres udstyr. Fjern strøm et minut, og genstart. Eller måske der sidder en splitter af dårlig kvalitet. Her er en guide til antennekabel:
https://www.avxperten.dk/blog/saadan-fa ... tv-signal/
Senest rettet af henrik.yde 21 jul 2025, 21:42, rettet i alt 3 gange.