08 nov 2021, 20:43
Hvad med beslag til et 77" - det skal bare sidde tæt på væggen, er der noget man skal være opmærksom på, eller er de billige modeller gode nok?
Torben Rasmussen skrev: ↑07 nov 2021, 13:48 Du vil dog risikere at der er judder på 24 Hz indhold på A1, hvilket vil gælde filmmateriale (typisk ikke serier).Serier er da netop også næsten altid 24Hz. Eneste undtagelse er, hvis de er 25 billeder i sekundet.
JohannesKnudsen skrev: ↑08 nov 2021, 18:35 Tak for linket til testen.Jeg har et OLED E6V fra 2017 og den fik allerede burn in efter knap 3 år og det første var den store firkant i bunden hvor de skriver om nyheden de taler om. Jeg ser nyheder om morgen i ca. 30 min og om aften i ca. 1-2 timer. Dernæst er det diverse kanaler logoer jeg kan se i forskellige hjørner i toppen.
Jeg er simpelthen i tvivl om køb af tv, skal det være OLED eller LCD.
Mit tv-behov er sport og så ser jeg en del nyheder (fx TV2 news) - dermed bruger jeg ikke mit tv til fx gaming, film og serier. Jeg streamer primært via Stofas app. Jeg kan dog ikke blive klog med OLED og fx TV2 news, skal man have det tændt hele døgnet før burn-in, eller taler vi om en times News, og så er der burn-in? Tænker om jeg bare skal vælge et LCD med mit behov, men vil gerne have den gode billedkvalitet i OLED.
JohannesKnudsen skrev: ↑08 nov 2021, 21:46 Tak for det, jeg har faktisk lige bestilt det på power.dk, så går der lige nogle dage inden de har det. Men jeg regner med at køre kabel til internet, så jeg er spændt på om jeg kan sætte det op mod væggen som det beslag du henviser til, det ser nemlig fint ud. Det kan være jeg skal høre i Power hvad de kan sælge med.Kan du lokkes til at give en update på din oplevelse af tv'et? Særligt ift begrænsninger med 50/60hz og eventuelt jutter ved film?
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.