Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hvis du skal have kablet internet, skal du være opmærksom på det stik vender lige bagud på A1. Og skal bruge lidt plads
hvis du fysisk møder op i en power butik, så har du mulighed for at kigge bagpå tv og ved selvsyn se om der er andre stik du skal tage hensyn til og så prøv da at få en god pris på et beslag.
power lever i høj grad af at sælge ekstra ting med. Så som forsikringer og andet tilbehør.
du kan få et kvalitets beslag for under 500 kroner hvis det bare skal sidde fladt ind til væggen.
feks dette https://www.av-connection.dk/?PGr=10419
Tak for det, jeg har faktisk lige bestilt det på power.dk, så går der lige nogle dage inden de har det. Men jeg regner med at køre kabel til internet, så jeg er spændt på om jeg kan sætte det op mod væggen som det beslag du henviser til, det ser nemlig fint ud. Det kan være jeg skal høre i Power hvad de kan sælge med.
god fornøjelse med dit nye tv og send gerne et par billeder af det når du har fået sat det op.
og gerne med lidt info om hvilke udfordringer du møder undervejs.
det kan være til stor gavn for andre som køber nyt tv.
Brugeravatar
Af Naiera
Torben Rasmussen skrev: 07 nov 2021, 13:48 Du vil dog risikere at der er judder på 24 Hz indhold på A1, hvilket vil gælde filmmateriale (typisk ikke serier).
Serier er da netop også næsten altid 24Hz. Eneste undtagelse er, hvis de er 25 billeder i sekundet.
Nu vi ikke har fået en test af A1 her på flatpanels kunne jeg også godt tænke mig lidt hands-on vurdering af hvad 60hz panelet betyder i praksis ift. synlig jutter osv.

Jeg venter selv på at C1 77" falder til 20.000,- men for 13k er A1 alligvel lidt tillokkende.
JohannesKnudsen skrev: 08 nov 2021, 18:35 Tak for linket til testen.

Jeg er simpelthen i tvivl om køb af tv, skal det være OLED eller LCD.

Mit tv-behov er sport og så ser jeg en del nyheder (fx TV2 news) - dermed bruger jeg ikke mit tv til fx gaming, film og serier. Jeg streamer primært via Stofas app. Jeg kan dog ikke blive klog med OLED og fx TV2 news, skal man have det tændt hele døgnet før burn-in, eller taler vi om en times News, og så er der burn-in? Tænker om jeg bare skal vælge et LCD med mit behov, men vil gerne have den gode billedkvalitet i OLED.
Jeg har et OLED E6V fra 2017 og den fik allerede burn in efter knap 3 år og det første var den store firkant i bunden hvor de skriver om nyheden de taler om. Jeg ser nyheder om morgen i ca. 30 min og om aften i ca. 1-2 timer. Dernæst er det diverse kanaler logoer jeg kan se i forskellige hjørner i toppen.

Nu siger folk at panelerne fra 2018 og frem skulle være væsentlig bedre end de gamle, hvilket jeg ikke kan udtale mig om, men jeg har grundet overvejet QLED fra Samsung, men til gengæld er billedet og prisen på OLED bare langt langt bedre.
JohannesKnudsen skrev: 08 nov 2021, 21:46 Tak for det, jeg har faktisk lige bestilt det på power.dk, så går der lige nogle dage inden de har det. Men jeg regner med at køre kabel til internet, så jeg er spændt på om jeg kan sætte det op mod væggen som det beslag du henviser til, det ser nemlig fint ud. Det kan være jeg skal høre i Power hvad de kan sælge med.
Kan du lokkes til at give en update på din oplevelse af tv'et? Særligt ift begrænsninger med 50/60hz og eventuelt jutter ved film?

Desværre er C1 77" ikke nået ned på de 20 tusind kroner jeg håbede her til black Friday og A1 står jo stadig til en skarp pris...
Hvis man nu anskaffet en Nvidia Shield til afspilning på A1 istedet for TVets indbygget system og derved omgår den lidt svagere processer i A1 vil jutter og billedhåndtering så ikke modvirkes bedre med Shields processor?

Jeg er i syv sind da jeg synes de ekstra 10.000 kroner for en C1 er rigtig mange penge. Det er 77" jeg tænker på.