07 jun 2020, 14:11
Så pointen er, det som man tror er langsomt tv skifte, kan hurtigt være hvordan kanaler dekodes hvis der er CA modul i tv, eller ens tv boks er fiber/iptv baseret osv.
Så man skal gå op i detaljer og se på alt, når man siger kanal skifte er langsomt, for der er gode grunde til det når det er krypterede kanaler man skifter imellem.
Afslutningsvis vil jeg tilføje ,
mit Sony Androidtv skifter fint kanaler på DVBT , hvor kanaler ikke er krypteret som egentlig er få men alligevel! det skal bruges når man vil se regional tv2
George1 skrev: ↑07 jun 2020, 14:00 Min kammerat har XF 9005 Kanal skifte er da mega langsomt, når du ikke køre igennem ekstern boks, har også set begge er mest til Q70 men de er ret lige billedmæssigt nå smag og behag er heldigvis op til den enkelte.Vigtigt er, når man taler kanal skifte, og tv med CA modul til f.eks boxer i, så vil der altså automtatisk være et delay indsat, fordi smart card skal spørges om kode til kanalen som skal dekodes, og der kan være en forsinkelse der op til 2 sekunder når det ser værst ud, det afhænger lidt af udbyder eller om det er viasat/canaldigital(dvbs) eller boxer(dvbt) de bruger forskellige krypterings moduler, og kommunikation her er forskellig. Jeg har ikke selv oplevet krypteret kabeltv men de bruger jo også kryptering på nogle kanaler og igen andre moduler mener jeg.
Så pointen er, det som man tror er langsomt tv skifte, kan hurtigt være hvordan kanaler dekodes hvis der er CA modul i tv, eller ens tv boks er fiber/iptv baseret osv.
Så man skal gå op i detaljer og se på alt, når man siger kanal skifte er langsomt, for der er gode grunde til det når det er krypterede kanaler man skifter imellem.
Afslutningsvis vil jeg tilføje ,
mit Sony Androidtv skifter fint kanaler på DVBT , hvor kanaler ikke er krypteret som egentlig er få men alligevel! det skal bruges når man vil se regional tv2