Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

selvfølgelig vil de sælge det til dig til samme pris som du købte, det er normal kundeservice, og hvis du købte tv'et med den ene døde pixel ville det så stadig koste 17770,-? jeg tror det ikke.
i de fleste tilfælde skal du ikke bekymre dig om returdelen, du afleverer bare varen og får pengene tilbage så du kan købe noget andet.
men det er da for synd at give så meget for et defekt tv - den skal de hænge på og ikke dig :)
Ufatteligt at folk skriver at han skal benytte returretten og derved sende lorten videre. Hvad tror i der sker med de TV der bare sendes retur? De pakkes pænt ned og sælges til den næste i rækken.

Det er mega surt, enig, og ville heller ikke være helt tilfreds. Men ville aldrig bare sende problemet videre.
Så hjælp du manden... du køber hans fjernsyn og tager sagen derfra, og gider du huske at holde os opdateret. Herinde om hvordan det går?
Det er sku altid så nemt at sidde og være nok så klog . Den dag sælger gider at holde sig til loven, så er der nok flere der sender historik med varen retur til forhandleren

Mvh Michael
Døde pixels er ikke noget nyt fænomen. Jeg ville selv være hamrende irriteret, men man har accepteret vilkårene, og derved risikoen, og man kan i hvert fald ikke klandre Power. Og man har jo ikke som standard returret, det er noget de vælger at byde som en service. Medmindre vi taler om fjernsalg.

Jeg ville tage dialogen direkte med Sony, velvidende om at jeg nok ville få en lang næse, men det skader ikke at spørge.

... og samtidigt kan jeg høre at jeg aldrig skal købe et "refurbished" eller åbnet (kalibreret) TV.
Blot en hypotetisk strøtanke...

Kunne det tænkes, at SONY og deres forhandlere har 1. og 2. sortering af OLED fladskærme - hvor 2. sortering indgår som slagvare, kampagne- og åbningstilbud mv?

Tanken er jo ikke urealistisk, eller hvad ?
Så tænker du at hvis bare 50% af de 10 skærme på køtilbud ikke kommer retur, har forretningen gjort en god handel, også selvom forbrugeren tror det var super billigt? Det kunne da være, og så burde de også bytte med et smil, hvis nogen kommer tilbage med defekt skærm, som vi kalder dem herinde, det er måske en smagssag, og er det ældre mennesker, så gider de måske slet ikke gå op i den prik.

Og så skal man huske, butikken kan vælge at pakke den ind og sælge som kalibreret og så håbe ny kunde ikke reagerer, som andre mener her på forum. Så får det et 100% salg til sidst, fordi ikke alle kunde er kritiske for døde pixels.

Meget hypotetisk men når man reelt aldrig har hørt hvad medarbejdere siger / tror de ved om returnering, så kan vi jo mistænke butikkerne for meget.

Vi ved elgiganten har solgt bærbare med andre kunders data på, de har solgt mobiler med andre kunders info på. Så hvorfor ikke den med et mindre defekt tv, som de måske vurderer det.
Har vedhæftet billede af min sorte streg. Tv'et bliver ombyttet på mandag har jeg fået oplyst.
/Lars
Vedhæftede filer
20181105_180048.jpg
20181105_180048.jpg (228.59 KiB) Vist 2104 gange
20181105_180037.jpg
20181105_180037.jpg (216.52 KiB) Vist 2104 gange
En update på hvad der så skete...

Nåh men jeg returnerede tv'et. Det fra ikke helt let (han kunne ikke finde den døde pixel ved testning i kælderen) men kundesupport var flink nok og heldigvis havde jeg taget billeder af den døde pixel.

Nåh men det hele tog ca. en time i butikken og jeg gik derfra med et nyt AF8 65".

Dagen efter kan jeg med hjælp på sat tv'et op igen hvorefter ..... ja du gættede rigtig jeg finder en ny død pixel. Denne gang sidder den midt i billedet. Så det før omtalte "panellotteri" tabte jeg i.

Lige nu er jeg på nippet til blot at beholde det nye tv, selvom der er en død pixel. På vores siddeafstand kan jeg ikke se den, men en del af mig er træt ved tanken om et "delvist defekt" panel. Suk.

En bonus ved det nye tv er at det ikke står og tænder og slukker hele tiden (med slukket skærm) det gjorde det andet, hvilket jeg troede var normalt pga. panelrefresh.

Enten er jeg uheldig eller også kan Sony ikke lave perfekte Oled tv. Måske ender historien her, jeg har ikke helt besluttet mig. Fruen siger pyt med det og min datter på 7år synes jeg er så fjollet over SÅ LILLE EN PRIK FAR. :)
Lad os nu bare sige at du af en eller anden årsag stod og skulle sælge dette her tv videre om et år eller to og køber finder ud af at der er en pixelfejl.. så ville køber nok forlange et ekstra nedslag i prisen pga en pixelfejl.. derfor ville jeg da tage en snak med butikkenog høre om de ville ombytte det eller give et afslag i prisen
Typisk.. Jeg kender udmærket den besked fra fruen.. Men os der går op i at billedet er i orden sidder hele tiden og forbander den skide fejl. Byt byt byt.. Andre har oplevet at 3 gang er lykkens gang.. Mit blev ombyttet 2 gange
Om kort tid er løbet kørt hvad angår retur ret

Mvh Michael
Det ses ofte i diskussioner om dette emne (dead pixels på OLED) at nogen foreslår, at man køre en pixel refresh (eller hvad det måtte hedde på den pågældende model), hvilket i nogle tilfælde har løst problemet. Du kan jo altid prøve.
https://www.reddit.com/r/OLED/comments/ ... ead_pixel/

Det lyder mærkeligt, at kundesupport ikke kunne finde den døde pixel. Problemet er vel ikke større end at sætte en hvid baggrund på og du har vel allerede udpeget, hvor man skulle lede(?) Det lyder som om du ikke stod ved siden af da de skulle teste det i butikken, men måske problemet vitterligt havde løst sig selv(?)
Nej, jeg stod ikke ved siden da. Kundesupporteren tog tv'et i kælderen (som jeg ikke måtte komme med ned i)
Han havde som sagt sat en bluray film på, og kunne derfor ikke finde den :) Jeg sagde præcis det samme "sæt en hvid skærm på"... Det gjorde han så.
Genialt at sætte en bluray film på for at lede efter en død pixel, man må bare håbe at det var en UHD 4K film som netop udnytter alle de gængse pixels ellers giver den døde pixel sig jo ikke til kende. O_O
Flippet hvis et værksted som skal fejltjekke ikke bruger passende matriale når de fejlsøger, så kunden ikke skal stå og kukkelue mere end højst nødvendigt.

og ja intet i vejen med at prøve pixelrefresh en gang eller to og se om Tv'et selv kan notere den og vække den til live med lidt god gammeldags elektrochok.