Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NeoFly
Er blevet anbefalet et Panasonic TH-50PZ70E af både Expert of Panasonic Center, er der nogen der har erfaring med nettop denne model af Plasma TV fra Panasonic :)?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den er en stor del af vejen magen til PZ700 som er anmeldt her på siden. Der er nogle ekstra features i PZ700 ift. PZ70, men dem kan du jo læse dig til på Panasonics hjemmeside. Billedmæssigt skulle de være ens.
Af NeoFly
Yep har godt været inde og læse testen af PZ700, Tak for den forresten, fremragende ;)
Anyways, hvis foreskellen kun er, så vidt jeg har kunne se og læse og ladet mig høre at PZ700 = 3x HDMI | PZ70 2xHDMI, så er det vist det.¨
Så er der bare en prisforskel på (Expert grenaa) ca 10.000 kr,
så jeg vælger med sikkerhed TH-50PZ70E

Lige et lille kort spøresmål mere, hva så med hensyn til Burn-in og levetid på PZ70, det er måske også ca det samme som PZ700?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, burn-in er det samme. Behandl dem begge ordenligt det første stykke tid.
Af NeoFly
Okay jamen mange tak :)

Og lige et spørgesmål mere, nu er jeg rimelig nybegynder til Plasma / LCD TV, når du nu siger behandel det ordenteligt det første stykke tid, hvorn er det så ment sån :) (nok et meget dumt spørgesmpl :P )

Men anyways nu er det bestilt ;)
Af TYBO
Var lidt en tur i elgiganten her til aften og så det store panel af skærme blandet sammen....jeg kunne på afstand stå og pege de skærme ud der var plasma...de var jo helt lysegrå der hvor det skulle være sort...OMG hva sker der lige der...det burde være omvendt....når rulleteksten kørte så hakkede plasmaskærmene i teksten mens LCD skærmene var flydende....det burde være omvendt....nogen forklaring på det...det var så klamt at se sort på de plasmaskærme de var ikke i nærheden af sort.
Det var bla. panasonic PX70 imellem.

Klart bedste skærme var Samsungs som var knald sorte.
Nogen som har en forklaring ?
Af NeoFly
TYPO:

Ja se det forstår jeg så heller ikke!

Hvilke modeller og mærker var de plasma skærme du har kigget på med hensyn til de rulletekster der hakkede osv. ?

Ang. Panasonics PX70, har jeg ladet mig høre at det skulle være en knap så god Plasma skærm i forhold til PZ700 og PZ70, ar forskellen skulle være enorm stor billedekvalitet's messigt. Ved dog ikke om det passer skal jeg lige sige.
Af TYBO
De hakkede på en PX70 i 37".