Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Synes det er længe siden Pana har lavet nogle især LCD tv der er konkurrencedygtige ift. ydelse og pris, de går mere og mere bagud af dansen.. De har intet smart tv, det er dødt. de fornyer intet, deres interface ligner noget der er løgn. Men det fungere dig godt selvom det ligner noget fra den tid hvor alle så Beverly Hills... Måske de bare prioterer andet i deres virksomhed mere end tv, eller deres målsætning er ældre mennesker.

Men den OLED de har på tilbud lige nu er et godt tilbud synes jeg, hvis man kan leve med ovenstående.
Jeg synes flatpanels anmeldelse over 950 modellen er rimelig fin, og selve tv interface lyder til at fungere som det gjorde dengang de var hot. Så er man nostalgisk så er panasonic oled vel ikke at gå forbi, når den nu fås til en god pris.

Kigger man på forum her, og anbefalinger, så hører man desværre ikke panasonic ofte, og sidst det kom på tale, så røg folk op af stolen, pga. uenighed med den person som mente de var reference på OLED skærme :)
Jeg ville klart hoppe på det Panasonic-OLED til 8.000 kroner i stedet for det du har købt. Det har dog ikke Dolby Vision, men jeg ved ikke lige om LG's OLED fra sidste år stadig er til at opstøve. Uanset hvad er OLED så meget bedre ift. det du har købt.
Hvis man nu blot accepterer, at det vil være en ide at ønske sig et Apple TV i julegave, så er Panas TV ganske habile - hvilket vires anmeldelser også afspejler. De scorer højt på billedkvalitet, men lavt på interface og smart-TV.

Om man kan lide Apple eller ej, så er deres boks nu bare forrest i feltet for smart-platforme til TV, så det kan lade sig gøre at få skiftet det hedegangne Firefox ud med noget nyt og bedre til relativt få penge.
Hejsa

Tusind tak for jeres input alle sammen - jeg vil stærkt overveje det Panasonic OLED tv der, synes dog 8.000 er mange penge for et TV - hvad angår Apple TV, så har jeg haft 4'eren, men solgte det pga. LG's smart TV der fungerede rigtig fint og havde de apps jeg skulle bruge - Hvis Panasonic bliver aktuel, kunne det selvfølgelig være en idé med det nye 4k apple tv :)

Mht. ujævnhederne, så har jeg nu mulighed for at uploade et billede af det - synes selv det er ret tydeligt at se de ujævnheder skærmen har.
Vedhæftede filer
Ujævn baggrundslys
Ujævn baggrundslys
lg ujævn.jpg (760.16 KiB) Vist 2224 gange
Det ser ikke unormalt ud for denne type TV. Du kan jo prøve at klage, men jeg ville ikke forvente at en ny model ville være væsentlig bedre.

Der er en grund til, at vi ikke har et eneste TV baseret på IPS-paneler på vores liste over anbefalede TV.
Det er også kun om aftenen det er et problem - i dagtimerne er det et kanon tv, ingen tvivl om det - men om aftenen har svært ved at se bort fra de to konstante lysene punkter som jeg viser på billedet der.

Hvad mht. burn in på OLED? - har en Xbox One S, som jeg dog sjældent bruger, men vil selvfølgelig gerne have muligheden for at game uden at være bekymret for at smadre panelet i skærmen pga. HUD'en i et spil.
Burn In - glem det! Ikke noget problem. :)
Bare søg lidt i dette forum, hvor det har været oppe flere gange.

Med mindre du sidder og spiller flere dage i træk eller konstant ser f.eks. Kanal5, så er det en floskel.
Rtings har kørt intensiv test med HUD fra Battlefield og FIFA i flere måneder nu, og det er først med adskillige hundrede timers vedvarende grafik, at de har fået fremprovokeret noget på den skærm, som kører FIFA - men ikke på Battlefield skærmen.
@Basto - hvem har skrevet det er en and? I hvert fald ikke undertegnede. Jeg har heller ikke påstået, at folk ikke har oplevet det.

Men ved normalt brug er sandsynligheden for burn-in stort set lig nul, hvilket var hvad jeg skrev.